قاضی توصیه می کند که جان ایستمن، وکیل طرفدار ترامپ، مجوز قانونی خود را در 6 ژانویه از دست بدهد:


وکیل جان ایستمن به دلیل نقشش در تلاش قانونی دونالد ترامپ برای باقی ماندن در قدرت پس از شکست در انتخابات ریاست جمهوری 2020، از سوی دادگاه ایالتی کالیفرنیا با اتهامات انضباطی روبرو شد.

Jae C. Hong/AP


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

Jae C. Hong/AP


وکیل جان ایستمن به دلیل نقشش در تلاش قانونی دونالد ترامپ برای باقی ماندن در قدرت پس از شکست در انتخابات ریاست جمهوری 2020، از سوی دادگاه ایالتی کالیفرنیا با اتهامات انضباطی روبرو شد.

Jae C. Hong/AP

یک قاضی کالیفرنیا رسماً توصیه کرد که جان ایستمن، وکیل، مجوز وکالت خود را به دلیل نقشش در تلاش قانونی دونالد ترامپ برای باقی ماندن در قدرت پس از شکست در انتخابات ریاست جمهوری 2020 از دست بدهد.

ایستمن، یک چهره برجسته در محافل حقوقی محافظه کار و منشی سابق کلارنس توماس، قاضی دیوان عالی، نقش کلیدی در توسعه و حمایت از طرحی برای ایالت ها برای ارسال فهرست انتخاب کنندگان طرفدار ترامپ به کنگره و داشتن معاون رئیس جمهور وقت، مایک پنس ایفا کرد. به طور یکجانبه مانع یا به تعویق انداختن تاییدیه پیروزی جو بایدن در انتخابات.

ایوت رولند، قاضی دادگاه وکلای ایالت کالیفرنیا، در تصمیم خود نوشت: «تخلفات ایستمن نقض اخلاقی بسیار جدی است که انضباط حرفه ای شدید را تضمین می کند. ایستمن چندین اظهارات آشکارا نادرست و گمراه‌کننده را در پرونده‌های دادگاه، در اظهارات عمومی که توسط آمریکایی‌های بی‌شماری و به دیگران شنیده می‌شد در رابطه با برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 و اختیارات معاون رئیس‌جمهور پنس برای امتناع از شمارش یا تأخیر در شمارش آرای انتخاباتی تایید شده ارائه کرد. 6 ژانویه 2021.”

قاضی رولاند همچنین از پاسخ سرکش ایستمن به اتهامات وارده به او انتقاد کرد.

قاضی رولاند نوشت: «عدم بینش او در مورد نادرست بودن رفتار نادرستش عمیقاً نگران کننده است. “در حالی که ایستمن حق دفاع از خود را دارد، رفتار او فراتر از این است و ناتوانی کامل در درک نادرست بودن اعمالش را آشکار می کند.”

علاوه بر محرومیت، قاضی رولاند به ایستمن توصیه کرد که 10000 دلار جریمه بپردازد.

توصیه قاضی رولاند توسط دادگاه عالی کالیفرنیا مورد بررسی قرار خواهد گرفت، که در نهایت تصمیم خواهد گرفت که آیا او می تواند مجوز قانونی خود را حفظ کند یا خیر. در همین حال، تصمیم قاضی رولاند، مجوز ایستمن را در وضعیت “غیرفعال غیر ارادی” قرار می دهد، که عملا ایستمن را از وکالت منع می کند.

در پاسخ به این تصمیم، وکیل راندال میلر، که وکالت ایستمن در دادرسی دادگاه ایالتی را بر عهده داشت، اظهار داشت که ایستمن تجدیدنظر خواهد کرد. میلر در بیانیه ای نوشت: «دکتر ایستمن معتقد است که رسیدگی به مسائل حقوقی که از او خواسته شد پس از انتخابات نوامبر 2020 ارزیابی کند، بر اساس سابقه قانونی قابل اعتماد، انتخابات قبلی مسکونی، تحقیق در مورد متن قانون اساسی و مطالب علمی گسترده بوده است.

در پرونده خود علیه ایستمن، وکلای ایالتی کالیفرنیا استدلال کرده بود که ایستمن “از مجوز خود به شکلی جدی و مضر سوء استفاده کرد که برای تضعیف دموکراسی ما، براندازی انتقال مسالمت آمیز قدرت ریاست جمهوری، و خنثی کردن اراده مردم در فضای آزاد و آزاد طراحی شده بود. او با این کار به وظایف اساسی و سوگندهایی که سوگند خورده بود خیانت کرد.»

ایستمن هرگونه تخلف را انکار کرد و اصرار داشت که صرفاً با غیرت از موکلش ترامپ دفاع می کند و استدلال های حقوقی او منطقی و قابل بحث است. در دادگاه وکلای ایالتی کالیفرنیا، ایستمن در دفاع از خود شهادت داد و به ادعاهای خود مبنی بر اینکه انتخابات 2020 با غیرقانونی گسترده خدشه دار شده بود، ادامه داد. او همچنین در حضورهای اخیر رسانه‌ها به ادعاهای کاملاً رد شده در مورد تقلب در انتخابات، مانند فیلم «2000 قاطر» طرفدار ترامپ اشاره کرده است.

در دادگاه، وکلای ایالتی کالیفرنیا با شواهد و شهادت مقامات انتخابات ایالتی ادعاهای ایستمن را رد کرد. ایستمن، به نوبه خود، شهادت داد که برای راستی آزمایی مستقل چندین ادعای تقلب در انتخابات که در مراحل قانونی مطرح کرده بود، اقدامی نکرده است.

یکی از چندین وکلای ترامپ که تحت نظر است

ایستمن یکی از چندین وکلایی است که تلاش های انتخاباتی کمپین ترامپ در سال 2020 را پیش برد و از آن زمان با اقدامات انضباطی مقامات قانونی از جمله رودی جولیانی، جفری کلارک، جنا الیس و سیدنی پاول مواجه شده است.

ایستمن همچنین با اتهامات جنایی ایالتی در شهرستان فولتون، گا، به دلیل نقشش در تلاش قانونی کمپین ترامپ برای براندازی انتخابات 2020 مواجه است. او اعتراف به بی گناهی کرده است. بازپرس ویژه جک اسمیت همچنین دستور رونوشت شهادت ایستمن در دادگاه وکلای ایالتی کالیفرنیا را صادر کرده است که نشان می دهد ایستمن نیز تحت نظارت فدرال است، همانطور که اولین بار توسط Politico گزارش شد.

قبل از پیوستن به تیم حقوقی ترامپ، ایستمن به عنوان رئیس دانشکده حقوق دانشگاه چپمن خدمت می کرد و در سال 2010 برای سمت دادستان کل کالیفرنیا مبارزات انتخاباتی ناموفقی داشت.

پس از انتخابات 2020، ایستمن به تلاش های قانونی ترامپ برای لغو نتایج انتخابات و ادعاهای پیشرفته تقلب که به طور مداوم توسط دادگاه ها رد می شد، پیوست. ایستمن سپس یادداشت هایی نوشت که در آن طرحی را توصیف می کرد که بر اساس آن پنس از تأیید پیروزی بایدن در کالج انتخاباتی در کنگره جلوگیری می کرد.

در صبح روز 6 ژانویه 2021، ایستمن به همراه رودی جولیانی در راهپیمایی طرفدار ترامپ “Stop the Steal” در Ellipse در نزدیکی کاخ سفید روی صحنه رفت و ادعا کرد که انتخابات با “تقلب” آلوده شده است. ایستمن در طول سخنرانی خود برای جمعیت اظهار داشت – بدون هیچ مدرکی – که رایانه هایی که مجموع آرا را جدول بندی می کردند دارای یک “پوشه مخفی” بودند که برای جعل نتایج استفاده می شد و پنس را تحت فشار قرار داد تا اقدام کند.

با وجود کمپین فشار ترامپ، ایستمن و دیگران، پنس در نهایت این طرح را رد کرد و آن را خلاف قانون اساسی دانست.

گروهی از حامیان ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا حمله کردند، 140 افسر پلیس را مجروح کردند، قانونگذاران و کارکنان آنها را مجبور به تخلیه یا سنگربندی در اماکن مخفی کردند و صدور گواهینامه کالج الکترال را به تاخیر انداختند.

“با تشکر از گاو نر شما[****]ما اکنون در محاصره هستیم.

ایستمن پاسخ داد: “محاصره” به این دلیل است که شما و رئیستان آنچه را که لازم بود انجام ندادید تا اجازه دهید این به صورت عمومی پخش شود تا مردم آمریکا خودشان ببینند چه اتفاقی افتاده است.”

علیرغم این حمله، ایستمن به دفاع از پنس برای جلوگیری از تأیید پیروزی بایدن ادامه داد.

چند روز بعد، ایستمن سعی کرد از خود در برابر پیامدهای قانونی احتمالی مرتبط با حمله به ساختمان کنگره محافظت کند.

ایستمن در ایمیلی به رودی جولیانی در 11 ژانویه 2021 نوشت: «تصمیم گرفته‌ام که در فهرست عفو قرار بگیرم، اگر این موضوع هنوز در دست اجراست.

ایستمن بررسی قانونی دادگاه ایالتی کالیفرنیا را با انگیزه سیاسی توصیف کرده است. وکلای او در سخنان پایانی خود نوشتند: «این استبداد است، نه جمهوری‌خواهی».