: قاضی آیلین کانن، منصوب ترامپ، بر کیفرخواست ترامپ نظارت خواهد کرد


رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ در 15 نوامبر 2022 در Mar-a-Lago در پالم بیچ، فلوریدا ظاهر شد.

اندرو هارنیک/AP


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

اندرو هارنیک/AP


رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ در 15 نوامبر 2022 در Mar-a-Lago در پالم بیچ، فلوریدا ظاهر شد.

اندرو هارنیک/AP

یک منبع روز جمعه به تایید کرد، قاضی منطقه ای ایالات متحده، آیلین کانن، حداقل در حال حاضر، مأمور نظارت بر پرونده ناشی از کیفرخواست دونالد ترامپ شده است.

ترامپ در سال 2020، کانن را به سمت دادگاه منصوب کرد و او همان قاضی است که به درخواست ترامپ برای تعیین یک استاد ویژه برای بررسی اسناد ضبط شده توسط اف‌بی‌آی از مار-آ-لاگو در تابستان گذشته حکم داد، اقدامی که به طور موقت دادستان‌های فدرال را متوقف کرد. از ادامه تحقیقات خود در مورد اسناد.

این حکم باعث واکنش وزارت دادگستری شد و استدلال کرد که این انتصاب “به طور قابل توجهی به منافع مهم دولتی از جمله منافع امنیت ملی آسیب می رساند.”

کانن همچنین حکم داد که فهرستی از اقلامی را که اف بی آی از بازرسی خانه ترامپ کشف کرده بود، باز کند. اگر ترامپ مجرم شناخته شود و کانن همچنان در این پرونده باقی بماند، او مسئول تعیین مجازات، از جمله زمان زندان خواهد بود.

پیشینه بیشتر درباره کیفرخواست ترامپ در پرونده اسناد طبقه بندی شده را اینجا بخوانید.

وکلایی که با ترامپ در این پرونده کار می کردند – جیم تراستی و جان رولی – صبح روز جمعه از وکالت او به عنوان بخشی از پیامدهای کیفرخواست او توسط هیئت منصفه فدرال استعفا دادند.

در بیانیه ای که این دو نفر منتشر کردند، آمده است: «اکنون که پرونده در میامی تشکیل شده است، این لحظه منطقی است که ما کناره گیری کنیم و اجازه دهیم دیگران پرونده ها را تکمیل کنند.