رابرتز از رئیس قاضی برای شهادت در کمیته قضایی: دعوت شد


از جان رابرتز، رئیس دادگستری ایالات متحده خواسته شد تا در جلسه هیئت قضایی سنا در مورد اخلاق دادگاه در ماه آینده شهادت دهد.

ژاکلین مارتین/AP


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

ژاکلین مارتین/AP


از جان رابرتز، رئیس دادگستری ایالات متحده خواسته شد تا در جلسه هیئت قضایی سنا در مورد اخلاق دادگاه در ماه آینده شهادت دهد.

ژاکلین مارتین/AP

رئیس کمیته قضایی سنا از جان رابرتز، رئیس قاضی دعوت کرده است تا در جلسه استماع ماه آینده که بر قوانین اخلاقی حاکم بر دیوان عالی و همچنین تغییرات احتمالی در این دستورالعمل ها متمرکز است، شهادت دهد.

سناتور دیک دوربین، D-Ill. در نامه‌ای به رابرتز در روز پنج‌شنبه گفت که گزارش‌های اخیر نشان می‌دهد که قضات از استانداردهای اخلاقی که آنها و سایر کارمندان عمومی باید پیروی می‌کنند، “کم می‌کنند”.

دوربین نوشت: «وضعیت موجود دیگر قابل تحمل نیست.

فراخوان برای شهادت رابرتز در زمانی پرتلاطم برای دادگاه و اعضای آن انجام می شود. نگرانی‌های مربوط به انتصاب‌های مادام‌العمر شامل قاضی کلارنس توماس است، که طبق تحقیقات ProPublica، نتوانست 20 سال سفرهای مجلل با میلیاردر و اهداکننده جمهوری‌خواه هارلان کرو را فاش کند.

ProPublica متوجه شد که توماس در سفرهای مجلل در جت و قایق تفریحی شخصی تاجر دالاس، از جمله تعطیلات سال 2019 به ارزش 500000 دلار، به کرو پیوست. و واشنگتن پست اوایل این هفته گزارش داد که توماس از یک شرکت املاک و مستغلات که در سال 2006 مغازه خود را تعطیل کرد، ادعای درآمد اجاره کرده است.

توماس به گزارش ها پاسخ داد و گفت که به او توصیه شده است که این نوع مهمان نوازی شخصی از طرف یک دوست شخصی نزدیک، که در دادگاه کاری نداشت، قابل گزارش نیست.

واژگونی تابستان گذشته از رو در مقابل وید، پرونده مهمی که به حق فدرال برای سقط جنین اعطا شد، نگرانی هایی را در مورد عدالت و سوگیری سیاسی ایجاد کرد. یافته های یک نظرسنجی /IPSOS که در ژانویه انجام شد نشان داد که 62 درصد از آمریکایی ها معتقدند تصمیم دادگاه بیشتر بر اساس سیاست است تا قانون.

رابرتز در سپتامبر گذشته هنگامی که با دو قاضی از دادگاه استیناف ناحیه دهم ایالات متحده در کنفرانسی مصاحبه کرد و گفت: “شما نمی خواهید که شاخه های سیاسی به شما بگویند قانون چیست، و شما نمی خواهید عمومی شود، از قدرت دادگاه دفاع کرد. نظر خود را راهنمایی کنید که تصمیم مناسب چیست.”

دوربین در نامه خود با استناد به جلسه استماع قوه قضائیه سنا در اکتبر 2011 که قاضی آنتونین اسکالیا و استفان بریر در مورد تفسیر قانون اساسی بحث کردند، گفت: “سابقه زیادی” برای قاضی های مستقر برای شهادت در مقابل کنگره وجود دارد. این سناتور نوشت که حضور رابرتز، یا عدالت دیگری به جای او، می تواند به بازگرداندن ایمان آمریکایی ها به نهادهای عمومی کمک کند.

دوربین نوشت: «زمان یک گفتگوی عمومی جدید در مورد راه‌هایی برای بازگرداندن اعتماد به استانداردهای اخلاقی دادگاه فرا رسیده است. من از شما دعوت می کنم که به آن بپیوندید و منتظر پاسخ شما هستم.

دوربین روز پنجشنبه به خبرنگار سیاسی ، سوزان دیویس گفت که چه رابرتز دعوت را بپذیرد یا نه، جلسه استماع برگزار خواهد شد.

تا زمان انتشار، دادگاه عالی پاسخی به درخواست دوربین برای شهادت نداده است.