لیدی گاگا ریاست کمیته مشاوره هنری ریاست جمهوری: را بر عهده خواهد داشت


لیدی گاگا در مراسم تحلیف رئیس جمهور بایدن در کنگره ایالات متحده در 20 ژانویه 2021 اجرا می کند. او رئیس کمیته مشورتی هنری بایدن خواهد بود.

Saul Loeb/Pool/Getty Images


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

Saul Loeb/Pool/Getty Images


لیدی گاگا در مراسم تحلیف رئیس جمهور بایدن در کنگره ایالات متحده در 20 ژانویه 2021 اجرا می کند. او رئیس کمیته مشورتی هنری بایدن خواهد بود.

Saul Loeb/Pool/Getty Images

پرزیدنت بایدن فهرست پر ستاره ای از اعضای هیئت مشاوران هنری را اعلام کرد که در دولت ترامپ از هم پاشیده شد و لیدی گاگا، شاندا رایمز و جورج کلونی در میان 24 هنرپیشه و دانشگاهی هستند که او قصد دارد منصوب کند.

گاگا، خواننده و ترانه سرا که نام قانونی او استفانی جرمنوتا است، در کنار بروس کوهن، تهیه کننده، ریاست کمیته هنر و علوم انسانی رئیس جمهور را بر عهده خواهد داشت. کاخ سفید روز پنجشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که این کمیته مسئول مشاوره رئیس جمهور در زمینه سیاست فرهنگی خواهد بود و اعضای این کمیته به دلیل “تعهد جدی آنها به هنر و علوم انسانی” انتخاب شده اند.

رئیس جمهور رونالد ریگان این هیئت را در سال 1982 ایجاد کرد و به هنرمندان و دانشگاهیان اجازه داد تا به رهبران دولت در مورد برنامه های حمایت از هنر و فرهنگ مشاوره دهند. در گذشته، این کمیته به سازماندهی جوایز برنامه ملی جوانان هنر و علوم انسانی کمک کرد و برنامه هنرهای گردشی مرکز کندی را تأسیس کرد که به مدارس کم درآمد در سراسر کشور خدمات آموزش هنری ارائه می دهد.

پس از انتخاب دونالد ترامپ در سال 2016، تعدادی از اعضای کمیته استعفا دادند. بقیه تابستان سال بعد پس از اینکه رئیس جمهور وقت ترامپ از محکوم کردن تجمع ملی گرایان سفیدپوست در شارلوتزویل خودداری کردند، استعفا دادند.

در نامه ای سرگشاده به ترامپ، بقیه اعضای کمیته نوشتند«ما نمی‌توانیم مانند مشاوران جناح غربی شما، بی‌حرکت بنشینیم، بدون اینکه علیه گفته‌ها و اعمال شما صحبت کنیم» و از او خواستیم از دفترش استعفا دهد. پس از استعفای دسته جمعی، ترامپ گفت که قصد دارد کمیته را در هر صورت منحل کند.

سپتامبر گذشته، بایدن دستوری اجرایی برای راه اندازی مجدد کمیته صادر کرد و هنر و علوم انسانی را «ضروری برای رفاه، سلامت، سرزندگی و دموکراسی ملت ما» خواند. این اقدام بخشی از یک تلاش گسترده تر برای بازگرداندن برنامه های هنری پس از نابودی آنها در زمان رئیس جمهور سابق است.