حامیان حقوق سقط جنین در حمایت از دسترسی به قرص سقط جنین تجمع می کنند:


تظاهرکنندگان روز شنبه در حمایت از حقوق سقط جنین در دادگاه عالی واشنگتن دی سی تظاهرات کردند.

اندرو کابالرو-رینولدز/ خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

اندرو کابالرو-رینولدز/ خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ


تظاهرکنندگان روز شنبه در حمایت از حقوق سقط جنین در دادگاه عالی واشنگتن دی سی تظاهرات کردند.

اندرو کابالرو-رینولدز/ خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ

حامیان حقوق سقط جنین در سرتاسر کشور و در پایتخت این کشور، شنبه و یکشنبه در اعتراض به تصمیم یک قاضی تگزاس مبنی بر لغو تاییدیه FDA در مورد داروی کلیدی سقط جنین، تظاهرات برگزار می کنند.

اگر دادگاه عالی بعدازظهر جمعه تصمیم خود را متوقف نمی کرد، بخش هایی از دستور سراسری قاضی منطقه ایالات متحده متیو کاکسماریک مبنی بر مسدود کردن تایید مایفپریستون از روز شنبه اجرایی می شد.

هنوز هیچ چیز تغییر نکرده است، و مشخص نیست که اگر دیوان عالی از مسدود کردن آن در چهارشنبه آینده، زمانی که مدت اقامت فعلی منقضی می شود، خودداری کند، کدام ایالت ها مشمول حکم می شوند.

در پله های دادگاه عالی روز شنبه در تجمعی که توسط Planned Parenthood سازماندهی شده بود، پزشکان و بیماران از این تصمیم خشم خود را ابراز کردند و تجربیات خود را در مورد سقط جنین به اشتراک گذاشتند در حالی که معترضان متقابل مدام فریاد می زدند “سقط جنین قتل است”.

لورا میرز، مدیر عامل Planned Parenthood متروپولیتن واشنگتن، در این تظاهرات با اشاره به معترضان ضدحقوق سقط جنین در آن نزدیکی گفت: “این قضات نه پزشک هستند و نه آنها”.

سقط جنین دارویی در حال حاضر بیش از نیمی از سقط جنین های ایالات متحده را تشکیل می دهد و آنها را به طور فزاینده ای در کانون مبارزه قانونی بر سر حقوق سقط جنین قرار می دهد. آنها همچنین محتاطانه تر و مقرون به صرفه تر از سایر اشکال سقط جنین هستند.

چندین پزشک که در واشنگتن صحبت کردند گفتند که متخصصان پزشکی نمی توانند مراقبت های با کیفیت بالا و مبتنی بر شواهد را در جایی که محدودیت های سقط جنین اعمال می شود ارائه دهند. دکتر دیویا شنوی، مدیر مراقبت های اولیه در Planned Parenthood متروپولیتن واشنگتن، اقدام برای ممنوعیت mifepristone را “متضاد با عمل پزشکی من” خواند.

شنوی افزود: “بیماران من باید بتوانند بالاترین استاندارد مراقبت را بدون انگ یا قضاوت یا قضاوت بدون آموزش پزشکی که به آنها نوع مراقبت های بهداشتی را می توانند یا نمی توانند دریافت کنند، دریافت کنند.”

بریتنی هاوس، حامی بیمارانی که مدرک کارشناسی ارشد خود را در بهداشت عمومی دنبال می کند، گفت که سقط جنین دارویی چندین سال پیش به او اجازه داد تا زندگی و حرفه ای را که می خواست بسازد و از یک رابطه سوء استفاده آمیز خارج شود. او گفت که میفپریستون بخشی از “بهترین مراقبت از بدن، ذهن و روح 21 ساله من بود.”

هاوس گفت که ایالت هایی که سقط جنین ممنوع شده است، پیامدهای سلامتی بدتری برای مادران و نوزادان سیاه پوست دارند، و او گفت که جوامع سیاه پوست، بومی و لاتین تبار “با حذف ایمن ترین شکل مراقبت از سقط جنین، بیشترین خطر را دارند.”

اعتراضات دیگری در حمایت از دسترسی به میفپریستون و حقوق سقط جنین روز شنبه در سراسر کشور از جمله در داکوتای جنوبی، تگزاس، شیکاگو و فلوریدا برگزار شد. روز یکشنبه بیشتر انتظار می رود.