کمیته اخلاق مجلس در حال تحقیق درباره نماینده جورج سانتوس: NPR


نماینده جورج سانتوس، RN.Y.، در ۲۵ ژانویه ۲۰۲۳ جلسه کنفرانس GOP مجلس را در کاپیتول هیل ترک می‌کند.

اندرو هارنیک/AP


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

اندرو هارنیک/AP


نماینده جورج سانتوس، RN.Y.، در ۲۵ ژانویه ۲۰۲۳ جلسه کنفرانس GOP مجلس را در کاپیتول هیل ترک می‌کند.

اندرو هارنیک/AP

پس از ماه‌ها رسوایی، کمیته اخلاق مجلس نمایندگان روز پنجشنبه اعلام کرد که تحقیقات رسمی درباره جورج سانتوس، نماینده جمهوری‌خواه نیویورک آغاز کرده است.

در بیانیه ای که توسط این هیئت منتشر شد، آمده است که یک کمیته فرعی تحقیقی بررسی خواهد کرد که آیا سانتوس در طول مبارزات انتخاباتی خود در سال 2022 “درگیر فعالیت های غیرقانونی” بوده است یا خیر.

این تحقیقات همچنین تعیین خواهد کرد که آیا سانتوس قوانین تضاد منافع فدرال را نقض کرده است یا خیر و آیا او “درگیر رفتارهای نادرست جنسی” با فردی است که به دنبال شغل در دفتر نماینده مجلس نمایندگان کنگره بوده است. سانتوس این اتهام را رد کرده است.

کمیته اخلاق در بیانیه خود خاطرنشان کرد که باز کردن تحقیقات “به خودی خود نشان نمی دهد که تخلفی رخ داده است.” کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفته است که سانتوس تا زمانی که تحقیقات کامل به پایان برسد، عضوی از جایگاه خوبی در گروه حزب جمهوریخواه خواهد بود.

سانتوس گفته است که قصد دارد دوره دو ساله خود را به پایان برساند. او اعتراف کرده است که رزومه خود را قبل از به دست آوردن کرسی در لانگ آیلند در نوامبر گذشته “تزیین” کرده است، اما بارها هرگونه تخلف جنایی را رد کرده است.

سانتوس در مورد تحصیلات و حرفه‌اش به رای‌دهندگان دروغ گفت، میراث یهودی خیالی را برای خانواده‌اش اختراع کرد و به دروغ ادعا کرد که کارکنانی که برای او کار می‌کردند در تیراندازی در باشگاه شبانه پالس در سال 2016 کشته شدند.

تعداد فزاینده‌ای از جمهوری‌خواهان خواستار برکناری او شده‌اند، و سانتوس به‌طور گسترده‌ای در منطقه محل سکونتش در لانگ‌آیلند، که بخش کوچکی از کوئینز را در بر می‌گیرد، به‌عنوان یک منفرد شناخته می‌شود.

سانتوس همچنین با تحقیقات دادستان های ایالتی و فدرال مواجه است.

یک سوال که او از پاسخ دادن به آن امتناع کرده است این است که صدها هزار دلار را که به کمپین خود وام داده است از کجا آورده است.