قاضی جورجیا فعلاً گزارش تحقیقات مربوط به ترامپ را مسدود می کند: NPR


رابرت مک‌بورنی، قاضی دادگاه عالی شهرستان فولتون، در 2 می 2022، اعضای هیئت منصفه بالقوه را سوگند یاد می‌کند، زیرا هیئت منصفه ویژه‌ای را تشکیل می‌دهد تا اقدامات دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق و متحدانش را که تلاش کردند انتخابات 2020 را لغو کنند، بررسی کنند.

بن گری / AP


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

بن گری / AP


رابرت مک‌بورنی، قاضی دادگاه عالی شهرستان فولتون، در 2 می 2022، اعضای هیئت منصفه بالقوه را سوگند یاد می‌کند، زیرا هیئت منصفه ویژه‌ای را تشکیل می‌دهد تا اقدامات دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق و متحدانش را که تلاش کردند انتخابات 2020 را لغو کنند، بررسی کنند.

بن گری / AP

به گفته یک قاضی، توصیه‌های نهایی یک هیئت منصفه بزرگ ویژه تحقیق درباره تلاش‌ها برای لغو انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 گرجستان تا حد زیادی مخفی نگه داشته می‌شود.

رابرت مک‌برنی، قاضی دادگاه عالی شهرستان فولتون، در یک حکم هشت صفحه‌ای که روز دوشنبه منتشر شد، نوشت که نگرانی‌های مربوط به روند رسیدگی به افرادی وجود دارد که در این گزارش به‌عنوان ناقضان احتمالی قوانین ایالتی معرفی می‌شوند، اما او دریافت که سه بخش که به جزئیات اشاره نمی‌کنند، می‌توانند بعدا منتشر شوند. این هفته، پنجشنبه

مک‌بورنی نوشت: «این سه بخش شامل مقدمه و نتیجه‌گیری گزارش نهایی و همچنین بخش هشتم است که در آن هیئت منصفه اعظم نگرانی خود را در مورد اینکه ممکن است برخی از شاهدان در طول شهادت خود به هیئت منصفه زیر سوگند گفته باشند، مورد بحث قرار می‌دهد. “از آنجایی که هیئت منصفه بزرگ آن شاهدان را شناسایی نمی کند، این نتیجه گیری ممکن است در حال حاضر به طور عمومی افشا شود.”

این تصمیم روز دوشنبه پس از یک جلسه استماع در 24 ژانویه گرفته شد که دفتر دادستان منطقه فانی ویلیس علیه انتشار این گزارش استدلال کرد و کنسرسیومی از رسانه ها گفتند که باید بدون هیچ گونه ویرایشی منتشر شود.

دستور مک‌بورنی یک سازش جزئی است و نوشته است که بخش‌های خاصی از گزارش باید با مردم به اشتراک گذاشته شود، در حالی که برخی دیگر تا اقدامات بعدی توسط دادستان محرمانه محرمانه هستند.

در این دستور آمده است: «پس از بررسی گزارش نهایی، امضاکنندگان زیر به این نتیجه رسیدند که هیئت منصفه بزرگ هدف ویژه از محدوده مأموریت تعیین شده خود فراتر نرفته است. “در واقع، دقیقاً آنچه را که او درخواست کرده بود به دادستان منطقه ارائه کرد: فهرستی از اینکه چه کسی باید (یا نباید) متهم شود و برای چه چیزی در رابطه با انجام (و پیامدهای) انتخابات عمومی 2020 در گرجستان.”

سال گذشته یک هیئت منصفه بزرگ تشکیل شد تا جنایات احتمالی ناشی از تلاش های شکست خورده دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا و متحدانش برای بازگرداندن شکست او در انتخابات 2020 در جورجیا را بررسی کند.

برخلاف هیئت‌های منصفه معمولی، که برای مدت زمان بسیار محدودتری تشکیل جلسه می‌دهند و چندین پرونده را بررسی می‌کنند، این هیئت که به ندرت مورد استفاده قرار می‌گیرد تقریباً هشت ماه را صرف مصاحبه با بیش از 70 شاهد و جمع‌آوری شواهد کرده است، اگرچه قدرت صدور کیفرخواست را نداشت.

در عوض، هیئت منصفه بزرگ ویژه گزارش نهایی را با توصیه‌هایی برای دفتر دادستان منطقه در مورد چگونگی ادامه، از جمله نقض احتمالی قوانین ایالتی نوشت – اگرچه ویلیس در صورت تصمیم به درخواست کیفرخواست از یک هیئت منصفه عادی، مجبور نیست از این پیشنهادات پیروی کند.

اعضای هیئت منصفه به علنی شدن آن گزارش رأی دادند، اما قاضی سؤالاتی در مورد قابل اجرا بودن سوابق قبلی داشت که عموماً چنین گزارش هایی را از تشریح جرایم ادعایی بدون کیفرخواست منع کرده است.

مک برنی دریافت که منحصر به فرد بودن هیئت منصفه بزرگ با مقاصد ویژه او را با تصمیمی مواجه کرد که “به همین سادگی نیست” و این تحقیقات را “کاملاً مناسب یک اکتشاف یک طرفه” نامید که به این معنی است که عادلانه نیست که این کاوش در خارج عمومی شود. در صورت صدور کیفرخواست و زمانی که کیفرخواست صادر می‌شود، یک محیط دادگاه.

در جلسه 24 ژانویه، ویلیس و کارکنانش مخالف انتشار این گزارش در این زمان برای حمایت از حقوق کسانی بودند که ممکن است بعداً متهم شوند.

ویلیس گفت: «ما باید مراقب حفاظت از حقوق متهمان آینده باشیم. ما می‌خواهیم اطمینان حاصل کنیم که با همه منصفانه رفتار می‌شود، و فکر می‌کنیم که با متهمان آینده عادلانه رفتار شود، در حال حاضر انتشار این گزارش مناسب نیست.»

اگرچه کار هیئت منصفه بزرگ عمدتاً پشت درهای بسته انجام شد، پرونده‌های دادگاه عمومی مرتبط سرنخ‌هایی درباره اهداف بالقوه تحقیقات که ممکن است قوانین را زیر پا گذاشته باشند، ارائه کرده است. آن جزئیات عبارتند از:

  • چندین تماس تلفنی با مقامات ارشد جورجیا، از جمله تماس بدنام ترامپ با براد رافنسپرگر، وزیر امور خارجه جمهوری خواه که به دنبال «پیدا کردن» رأی برای تغییر نتایج بود.
  • دو جلسه استماع غیررسمی قانونگذاری که در آن اعضای تیم حقوقی کمپین ترامپ به رهبری رودی جولیانی به قانونگذاران جورجیا گفتند که می توانند با برجسته کردن ادعاهای نادرست متعدد در مورد تقلب در انتخابات، فهرستی «جایگزین» از انتخاب کنندگان ریاست جمهوری انتخاب کنند.
  • تلاش برای استخدام و اعدام یک لیست «جایگزین» از منتخبان ریاست جمهوری جمهوری خواه که در کاخ ایالت ملاقات کردند و اسنادی را به دروغ ادعا می کردند که رای دهندگان رسمی به واشنگتن دی سی فرستادند، از جمله نقش دیوید شفر، رئیس جمهوری خواهان جورجیا.

ویلیس تا کنون در مورد اتهامات احتمالی، به جز اینکه به دادگاه گفته است “تصمیمات قریب الوقوع هستند”، سخت صحبت کرده است. به حداقل 17 نفر اطلاع داده شد که ممکن است هدف تحقیقات در نظر گرفته شوند، از جمله جولیانی، شفر و بقیه انتخاب کنندگان قلابی، اگرچه DA به دلیل تضاد منافع از تحقیق در مورد معاون فرماندار جدید برت جونز توسط قاضی مک برنی رد شد. .

مشخص نیست که خود ترامپ در این گزارش یا در کیفرخواست‌های احتمالی چه نقشی خواهد داشت. از رئیس جمهور سابق خواسته نشده بود که داوطلبانه در برابر هیئت منصفه بزرگ شهادت دهد و احضاریه ای صادر نکرد، و وکلای مستقر در جورجیا قبل از جلسه استماع بیانیه ای صادر کردند که نشان می داد فقدان این درخواست ها باعث شده آنها تصور کنند که هیئت منصفه هیچ تخلفی ندیده است.

حتی اگر هیئت منصفه بزرگ ویژه هیچ گونه نقض قانونی احتمالی رئیس جمهور سابق را مورد بررسی قرار ندهد، و حتی اگر ویلیس از پیگیری اتهامات خودداری کند، باز هم تحقیقات متعدد دیگری وجود دارد که ترامپ همزمان با آغاز سومین نامزدی خود برای کاخ سفید با آن مواجه است، از جمله تحقیقات فدرال در مورد سوء استفاده از اسناد طبقه بندی شده، تحقیقات در مورد شورش 6 ژانویه کنگره ایالات متحده و یک جفت تحقیقات نیویورک در مورد امپراتوری تجاری او.