مردی به جرم نفرت فدرال و اتهامات مربوط به سلاح اعتراف کرد: NPR


یک صخره تزئین شده به یاد قربانیان تیراندازی دسته جمعی اوت 2019 در روز چهارشنبه در یک مکان یادبود در ال پاسو، تگزاس قرار دارد. متهم مرگ 23 نفر به جرم نفرت فدرال و اتهامات مربوط به سلاح اعتراف کرد.

آندرس لیتون/AP


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

آندرس لیتون/AP


یک صخره تزئین شده به یاد قربانیان تیراندازی دسته جمعی اوت 2019 در روز چهارشنبه در یک مکان یادبود در ال پاسو، تگزاس قرار دارد. متهم مرگ 23 نفر به جرم نفرت فدرال و اتهامات مربوط به سلاح اعتراف کرد.

آندرس لیتون/AP

ال پاسو، تگزاس – مردی از تگزاس روز چهارشنبه به جرم نفرت فدرال و اتهامات مربوط به سلاح در حمله نژادپرستانه در ال پاسو والمارت در سال 2019، اعتراف کرد، که به گفته دادستان ها قبل از آن مرد مسلح یک صفحه آنلاین را منتشر کرد که در آن درباره “تهاجم اسپانیایی ها” هشدار داده بود. “

پاتریک کروسیوس، 24 ساله، در حالی که در دادگاه ال پاسو چند مایلی دورتر از فروشگاهی که در آن به قتل 23 نفر از جمله شهروندان مکزیکی متهم شده بود، در غل و زنجیر شده بود، احساسات کمی نشان داد، چیزی که همچنان یکی از بدترین تیراندازی های دسته جمعی در تاریخ ایالات متحده است.

صدور حکم تا اواخر سال جاری برنامه ریزی نشده است، اما دولت ایالات متحده قبلاً اعلام کرده بود که به دنبال مجازات اعدام نخواهد بود. کروسیوس از اکثر حقوق خود برای استیناف در مجموع 90 اتهام فدرال چشم پوشی کرد که قاضی منطقه ای ایالات متحده دیوید گوادراما گفت که هر کدام محکوم به حبس ابد خواهند بود.

او گفت: «من مقصر هستم.

کروسیوس در ابتدا قبل از اینکه دادستان فدرال مجازات اعدام را از روی میز برداشته باشد، اعتراف کرده بود که بی گناه است. با این حال، او همچنان می تواند مجازات اعدام را تحت اتهامات جداگانه ایالتی قتل در تگزاس دریافت کند، اگرچه هنوز مشخص نیست که این پرونده چه زمانی ممکن است به محاکمه برسد.

آلبرت هرناندز که خواهر و برادر شوهرش در این حمله کشته شدند، یکی از حدود 40 نفری بود که با قربانیان در گالری دادگاه روابط نزدیک داشت. او کروسیوس را بزدلی خواند که سعی می کرد با اعتراف به گناه در دادگاه فدرال “پوست خود را نجات دهد”.

هرناندز در مورد تیراندازی گفت: “این مرد می دانست که دارد چه می کند. این از قبل برنامه ریزی شده بود.” او برای رسیدگی به امور تجاری به اینجا آمده است.»

کروسیوس پس از قتل عام تسلیم پلیس شد و گفت: “من تیرانداز هستم” و طبق سوابق دادگاه او مکزیکی ها را هدف قرار می داد. دادستان ها گفته اند که او بیش از 10 ساعت از زادگاهش در نزدیکی دالاس به شهر مرزی عمدتاً لاتین تبار رانندگی کرد و کمی قبل از تیراندازی سندی را به صورت آنلاین منتشر کرد که در آن گفته بود “در پاسخ به تهاجم اسپانیایی ها به تگزاس” بوده است.

تیراندازی در 3 آگوست 2019 در یک تعطیلات آخر هفته شلوغ در والمارت اتفاق افتاد که معمولاً در بین خریداران مکزیکی و ایالات متحده محبوب است، علاوه بر کشته شدگان، بیش از 20 نفر مجروح شدند و صدها نفر دیگر در اثر حضور یا داشتن زخم زخمی شدند. عزیزم صدمه دیده

دادستان ها روایت مفصلی از این حمله را در جلسه دادرسی روز چهارشنبه ارائه کردند و توضیح دادند که چگونه با گلوله یک عابر پیاده در پارکینگ قبل از تیراندازی به مردم در جمع آوری کمک مالی برای یک تیم فوتبال، کروسیوس شروع شد.

به گفته دادستان، زمانی که کروسیوس در داخل فروشگاه حرکت می کرد، 9 نفر در گوشه ای از یک بانک در نزدیکی ورودی خانه به ضرب گلوله کشته شدند. در میان آنها زن و شوهر جردن و آندره آنچوندو بودند که پسر شیرخوارشان با استخوان های شکسته در دستشان جان سالم به در برد.

دی مارگو، شهردار سابق ال پاسو در جلسه دادرسی شرکت کرد و آن را “عضو شکم” خواند.

او گفت: «ما یک برتری طلب شرور سفیدپوست داریم که ظاهر شد و به ما حمله کرد که ما هستیم.

نوشته‌های کروسیوس قبل از تیراندازی، بیانگر لفاظی‌های ضد مهاجرتی سیاست آمریکا و فریادهای نژادپرستانه دیگر تیراندازان جمعی در ایالات متحده و خارج از آن بود.

بیش از سه سال پس از تیراندازی، توصیف “تهاجم” به مرز ایالات متحده و مکزیک در سیاست آمریکا ادامه دارد. منتقدان این توصیف را به عنوان ضد مهاجر و خطرناک پس از ال پاسو و سایر حملات با انگیزه نژادی محکوم کرده اند.

فرماندار تگزاس، گرگ ابوت، یک جمهوری خواه، اخیراً استفاده از کلمه “تهاجم” را پذیرفته و در عین حال یک سری اقدامات سختگیرانه برای مهاجرت را مجاز کرده است. در ماه نوامبر، ابوت نامه ای به پلیس ایالتی و گارد ملی تگزاس با موضوع «دفاع از تگزاس در برابر تهاجم» ارسال کرد.

ابوت از اظهارات خود دفاع کرده و گفته است که از زبانی است که در قانون اساسی ایالات متحده گنجانده شده است. برخی از علمای حقوق آن را برداشت نادرست از این بند خوانده اند.

“اگر این تهاجم نیست، چیست؟” ابوت ماه گذشته طی مصاحبه ای از جیک تپر از CNN پرسید. به حجم افرادی که از مرز می آیند فکر کنید.

صدای آمریکا، یک گروه اصلاحات مهاجرتی، گفت که بیش از 80 نامزد جمهوری خواه را در انتخابات میان دوره ای سال گذشته که توطئه های “تهاجم” و “جایگزینی” نامیده می شود را تقویت کردند.

زاخاری مولر، مدیر سیاسی صدای آمریکا، گفت: «فکر می‌کنم در طول سال‌ها این روند خزنده بوده است. چیزی که می‌خواهم بگویم این است که در سال 2021، تغییر محسوسی از حاشیه‌های حزب جمهوری‌خواه به جریان اصلی حزب جمهوری‌خواه رخ داد.»

پایگاه داده کشتارهای دسته جمعی در ایالات متحده از سال 2006 که توسط آسوشیتدپرس، یو اس ای تودی و دانشگاه نورث ایسترن گردآوری شده است نشان می دهد که تعداد تیراندازی های جمعی مرگبار مرتبط با جنایات ناشی از نفرت در سال های اخیر افزایش یافته است. در میان 13 مورد برجسته، تیراندازی والمارت 2019 مرگبارترین بود. این پایگاه داده هر قتل عام را – که به عنوان چهار کشته، بدون احتساب مجرم – در ایالات متحده از سال 2006 تعریف می شود، ردیابی می کند.