شنبه شب زنده بادکنک جاسوسی چینی را در فضای باز سرد آن تقلید کرد: NPR


بالن چینی سوژه طرحی در جدیدترین قسمت برنامه “شنبه شب زنده” در 4 فوریه شد.

لری مایر/AP


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

لری مایر/AP

“شنبه شب زنده” برنامه شب گذشته را با جعل آخرین تهدید مشکوک برای امنیت ملی آغاز کرد: یک بالون چینی.

این بالون که دولت بایدن معتقد است دولت چین از آن برای نظارت استفاده می کرد، زمانی که مردم شروع به ردیابی سفرهای آن در حریم هوایی ایالات متحده کردند، به یک شهرت اینترنتی تبدیل شد. وزارت امور خارجه چین اعلام کرد که این بالون برای تحقیقات هواشناسی بوده و به طور تصادفی از بین رفته است. اما حضور آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، سفر به پکن را در بحبوحه افزایش تنش‌ها بین دو کشور به تعویق انداخت.

ارتش آمریکا روز شنبه بالون را در سواحل کارولینای جنوبی سرنگون کرد – اقدامی که دولت چین آن را یک واکنش افراطی خواند. ساعاتی بعد، بالون سرنگون شده موضوع باز شدن سرد SNL شد.

این طرح با بازی کلویی فاینمن در نقش کیتی تور، مجری شبکه ام اس ان بی سی آغاز می شود و انتقادات جمهوری خواهان را که می گفتند بایدن رئیس جمهور بایدن زودتر اجازه مرگ بادکنک را می داد، شرح می دهد.

یکی از مقامات پنتاگون، با بازی کنان تامپسون، در حالی که از بادکنک تولدت مبارک به عنوان تکیه‌گاه استفاده می‌کرد، تلاش می‌کرد تا چهره خود را صاف نگه دارد. این طرح با یک مصاحبه اختصاصی با بالون سقوط کرده به پایان می رسد که توسط بوون یانگ به تصویر کشیده شده است.

یانگ که قبلا کوه یخی را که کشتی تایتانیک را غرق کرد به تصویر کشیده بود، به طعنه گفت که آمریکایی ها حضور او در آسمان را از دست خواهند داد.

یانگ گفت: “شما خیلی واضح اعلام کردید که من اینجا خوشم نمی آید، کار خوب است.” “اما بگذارید چیزی به شما بگویم: شما این بالون جاسوسی چینی را از دست خواهید داد – منظورم این است که بادکنک معمولی، لعنت به آن.”