پس از ضرب و شتم مرگ تایر نیکولز، افسر ششم ممفیس اخراج شد: NPR


معترضان روز شنبه، 28 ژانویه، در ممفیس، تن، به دلیل مرگ تایر نیکولز، که پس از ضرب و شتم توسط پلیس ممفیس جان باخت، راهپیمایی کردند.

جرالد هربرت/AP


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

جرالد هربرت/AP


معترضان روز شنبه، 28 ژانویه، در ممفیس، تن، به دلیل مرگ تایر نیکولز، که پس از ضرب و شتم توسط پلیس ممفیس جان باخت، راهپیمایی کردند.

جرالد هربرت/AP

ممفیس، تن (AP) – به گفته مقامات، ششمین افسر ممفیس روز جمعه پس از تحقیقات داخلی پلیس نشان داد که او چندین سیاست بخش را در دستگیری خشونت‌آمیز تایر نیکولز، از جمله قوانین مربوط به استفاده از تفنگ شوکر، نقض کرده است.

پرستون همفیل به دلیل نقشش در دستگیری نیکولز در 7 ژانویه که سه روز بعد در بیمارستان درگذشت، مورد بازرسی قرار گرفت. پنج افسر ممفیس قبلاً اخراج شده و به قتل درجه دوم در مرگ نیکولز متهم شده اند.

نیکولز پس از اینکه پلیس او را به دلیل آنچه که تخلفات رانندگی بود متوقف کرد، مورد ضرب و شتم قرار گرفت. ویدئویی که پس از فشار خانواده نیکولز منتشر شد، نشان می‌دهد که افسران او را پایین نگه داشته و در حالی که برای مادرش فریاد می‌کشد، مکرراً او را مشت، لگد و ضربه‌های باتوم می‌کنند.

افسرانی که اخراج و متهم شده اند سیاه پوست هستند، نیکولز. همفیل سفید است. یک افسر دیگر نیز تعلیق شده است، اما شناسایی نشده است.

همفیل سومین افسری بود که در ایستگاه ترافیکی قبل از دستگیری قرار داشت، اما در محلی که نیکولز پس از فرار او مورد ضرب و شتم قرار گرفت، نبود.

در فیلم‌های دوربین بدنه از توقف اولیه، همفیل شنیده می‌شود که می‌گوید از یک اسلحه شوک‌کننده علیه نیکولز استفاده کرده است و می‌گوید: “امیدوارم آنها به الاغ او ضربه بزنند.”

پلیس در بیانیه ای اعلام کرد که همراه با نقض قوانین در مورد استفاده از تفنگ شوکر، همفیل به دلیل نقض رفتار شخصی و راستگویی اخراج شد.

پلیس تعلیق همفیل را در 30 ژانویه اعلام کرد، اما آنها گفتند که همفیل در واقع مدت کوتاهی پس از دستگیری به حالت تعلیق درآمد.

سخنگوی پلیس ممفیس، کارن رودولف، گفته است که اطلاعات مربوط به تعلیق همفیل بلافاصله منتشر نشده است زیرا همفیل اخراج نشده است. رودولف گفت که اداره عموماً تنها پس از پایان تحقیقات اداره در مورد تخلفات، اطلاعات مربوط به مجازات افسر را ارائه می دهد.

پس از اعلام تعلیق، وکلای خانواده نیکولز این سوال را مطرح کردند که چرا وزارتخانه نظم و انضباط همفیل را زودتر فاش نکرده است.

بن کرامپ و آنتونی رومانوچی وکلای دادگستری در بیانیه ای گفتند: “ما از ابتدا خواسته ایم که اداره پلیس ممفیس با خانواده و جامعه شفاف باشد – به نظر می رسد این اخبار نشان می دهد که آنها به این مناسبت عمل نکرده اند.” مطمئناً این سؤال پیش می‌آید که چرا افسر سفید پوستی که در این حمله وحشیانه شرکت داشت، از انظار عمومی و تا به امروز از انضباط و پاسخگویی کافی محافظت می‌شد.

همچنین روز جمعه، یک هیئت مدیره تنسی مجوز تکنسین پزشکی اورژانس دو کارمند سابق آتش نشانی ممفیس را به دلیل کوتاهی در ارائه مراقبت های ویژه به حالت تعلیق درآورد.

تعلیق EMT رابرت لانگ و پیشرفته EMT JaMichael Sandridge بر اساس تلاش‌های مقامات برای مسئول نگه داشتن افسران و سایر پاسخ دهندگان اولیه برای خشونت علیه نیکولز است. وزارت دادگستری تحقیقات حقوق مدنی را در مورد این حمله که به صورت ویدئویی ضبط شده است، آغاز کرده است.

سه کارمند آتش نشانی پس از مرگ نیکولز اخراج شدند. ستوان میشل ویتاکر سابق آتش نشانی سومین کارمندی بود که رها شد، اما مجوز او برای تعلیق در روز جمعه در نظر گرفته نشد. اداره گفته است که او در هنگام پاسخ به ضرب و شتم نیکولز در موتور با راننده باقی مانده است.

جف بیمن، عضو هیئت خدمات پزشکی اورژانس، در جلسه اضطراری روز جمعه گفت که ممکن است پرسنل دارای مجوز دیگری – از جمله یک سرپرست – در صحنه حضور داشته باشند که می توانستند از وضعیتی که منجر به مرگ نیکولز شد، جلوگیری کنند. Beaman گفت که امیدوار است هیئت مدیره در آینده به آنها رسیدگی کند.

مت گیبس، وکیل وزارت بهداشت ایالتی، گفت که این دو تعلیق “تصویر نهایی کل این موضوع نیست.”

اعضای هیئت مدیره 19 دقیقه ویدئوی نظارتی را تماشا کردند که نشان می‌داد لانگ و سندیج در مراقبت از نیکولز که نمی‌توانست در کنار خودرو درست بنشیند و چندین بار روی زمین دراز کشیده بود، ناکام هستند. آنها همچنین سوگند نامه معاون EMS اداره آتش نشانی ممفیس را در نظر گرفتند.

گیبس گفت: “وزارت بهداشت (ایالت) ادعا می کند که نه آقای سندریج و نه آقای لانگ در مراقبت و درمان اورژانسی برای بیمار TN که به وضوح در مدت 19 دقیقه در مضیقه بود، شرکت نکردند.”

سالیوان اسمیت، عضو هیئت مدیره، گفت: «حتی برای یک فرد عادی هم بدیهی است که نیکولز «در پریشانی وحشتناکی قرار داشت و به کمک نیاز داشت».

اسمیت گفت: “و آنها نتوانستند این کمک را ارائه کنند.” آنها بهترین ضربه او بودند و نتوانستند کمک کنند.”

رئیس آتش نشانی جینا سویت گفته است که پلیس پس از اسپری فلفل توسط فردی تماس گرفته است. در بیانیه آمده است که وقتی کارگران در ساعت 8:41 بعد از ظهر به محل رسیدند، نیکولز را روی زمین دستبند زده بودند و روی یک ماشین جوخه خم شد.

در بیانیه آمده است که لانگ و سندیج بر اساس ماهیت تماس و اطلاعاتی که پلیس به آنها گفته بود، “در انجام ارزیابی کافی از بیمار از آقای نیکولز ناکام ماندند.”

هیچ پاسخ فوری به یک پست صوتی که به دنبال نظری بود در یک شماره فهرست شده برای Long وجود نداشت. شخصی که به تماس تلفنی با شماره ای که برای سندریج درج شده بود پاسخ داد، از اظهار نظر در مورد تصمیم هیئت مدیره خودداری کرد.

در بیانیه آمده است که یک آمبولانس فراخوانده شد و در ساعت 20:55 رسید. به گفته مقامات، یک واحد اورژانس از نیکولز مراقبت کرد و در ساعت 9:08 شب، که 27 دقیقه پس از ورود لانگ، سندریج و ویتاکر بود، با او راهی بیمارستان شد.

در این بیانیه آمده است که تحقیقات نشان می‌دهد که هر سه سیاست‌ها و پروتکل‌های متعددی را نقض کرده‌اند، و افزود که «اقدامات یا انفعال‌های آن‌ها در صحنه آن شب، انتظارات آتش‌نشانی ممفیس را برآورده نمی‌کند».

افسران اخراجی درگیر بخشی از واحد موسوم به عقرب بودند که جنایتکاران خشن را در مناطق با جرم بالا هدف قرار می دادند. رئیس پلیس سرلین “سی جی” دیویس پس از انتشار این ویدئو گفت که این واحد منحل شده است.

شهردار جیم استریکلند روز جمعه گفت که شهر دستور بازنگری در اداره پلیس خود – از جمله واحدهای ویژه و سیاست‌های استفاده از زور – را از طریق دفتر خدمات پلیس جامعه‌گرای وزارت دادگستری ایالات متحده یا پلیس از طریق اصلاحات اولیه مشارکتی داده است. برنامه مرکز دستیار فنی و انجمن بین المللی روسای پلیس. گروه پلیس همچنین در حال بررسی واکنش مجری قانون به تیراندازی در مدرسه ابتدایی Uvalde در تگزاس است که منجر به کشته شدن 19 کودک و دو معلم شد.

این قتل منجر به تجدید بحث عمومی در مورد چگونگی برخورد نیروهای پلیس با ساکنان سیاهپوست با خشونت بیش از حد، صرف نظر از نژاد افسران پلیس و کسانی که پلیس می شوند، شد.

در مراسم تشییع جنازه نیکولز در روز چهارشنبه، ندای اصلاحات و عدالت با اندوه از دست دادن مردی که به عنوان پسر، خواهر و برادر، پدر و یک عکاس پرشور و اسکیت‌برد به یاد می‌آمد، آمیخته شد.