وزارت دفاع استرالیا دوربین های ساخت چین را حذف می کند: NPR


این یک دوربین امنیتی چینی داهوا را در سیدنی، استرالیا، پنجشنبه، 9 فوریه 2023 نشان می دهد.

مارک بیکر / AP


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

مارک بیکر / AP


این یک دوربین امنیتی چینی داهوا را در سیدنی، استرالیا، پنجشنبه، 9 فوریه 2023 نشان می دهد.

مارک بیکر / AP

کانبرا، استرالیا – پس از انجام اقدامات مشابه ایالات متحده و بریتانیا، دولت استرالیا روز پنجشنبه گفت، وزارت دفاع استرالیا دوربین های نظارتی ساخته شده توسط شرکت های مرتبط با حزب کمونیست چین را از ساختمان های خود حذف خواهد کرد.

روزنامه استرالیایی روز پنجشنبه گزارش داد که حداقل 913 دوربین، دستگاه مخابره داخل ساختمان، سیستم های ورود الکترونیکی و ضبط ویدئویی که توسط شرکت های چینی هایک ویژن و داهوا توسعه یافته و ساخته شده اند، در دفاتر دولتی و آژانس های استرالیا از جمله وزارت دفاع و وزارت امور خارجه و تجارت هستند.

هایک ویژن و داهوا تا حدی متعلق به دولت تحت حاکمیت حزب کمونیست چین هستند.

سفارت چین در استرالیا بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد. پاسخ کلی چین به چنین اقداماتی دفاع از شرکت های فناوری پیشرفته خود به عنوان شهروندان شرکتی خوب است که از تمام قوانین محلی پیروی می کنند و هیچ نقشی در جمع آوری اطلاعات دولتی یا حزبی ندارند.

دولت ایالات متحده در ماه نوامبر اعلام کرد که تجهیزات مخابراتی و نظارت تصویری را از چندین برند برجسته چینی از جمله هایک ویژن و داهوا در تلاش برای محافظت از شبکه ارتباطی کشور ممنوع کرده است.

دوربین های امنیتی ساخته شده توسط هایک ویژن نیز در ماه نوامبر در ساختمان های دولتی بریتانیا ممنوع شد.

ریچارد مارلز وزیر دفاع گفت که وزارت او در حال ارزیابی تمامی فناوری های نظارتی خود است.

مارلز به شرکت پخش استرالیایی گفت: «هرجا آن دوربین‌های خاص پیدا شوند، حذف خواهند شد».

مارلز افزود: «اینجا یک مسئله وجود دارد و ما با آن برخورد خواهیم کرد.

یک ممیزی نشان داد که دوربین ها و تجهیزات امنیتی هایک ویژن و داهوا تقریباً در همه بخش ها به جز وزارت کشاورزی و وزارت نخست وزیر و کابینه یافت شده است.

ABC گزارش داد که یادبود جنگ استرالیا و آژانس بیمه ملی معلولیت گفته اند که دوربین های چینی یافت شده در سایت های خود را حذف خواهند کرد.

جیمز پترسون، سخنگوی امنیت سایبری مخالفان، گفت که وی با پرسیدن سوالاتی از هر آژانس فدرال در مدت شش ماه، ممیزی را تحریک کرده است، زیرا وزارت امور داخلی نتوانست بگوید چه تعداد از دوربین ها، سیستم های کنترل دسترسی و اینترکام در ساختمان های دولتی نصب شده است.

پاترسون گفت: «ما به یک برنامه فوری از سوی دولت نیاز داریم تا هر یک از این دستگاه ها را از ادارات و سازمان های دولتی استرالیا خارج کند.

او گفت که هر دو شرکت مشمول قانون اطلاعات ملی چین بودند که آنها را ملزم به همکاری با سازمان های اطلاعاتی چین می کند.

پاترسون گفت: «ما هیچ راهی برای دانستن اینکه آیا اطلاعات حساس، تصاویر و صوت جمع‌آوری‌شده توسط این دستگاه‌ها به‌طور مخفیانه به چین بر خلاف منافع شهروندان استرالیایی ارسال می‌شود، نداریم».