: یک قاضی فدرال قانون ضد کشش تنسی را بسیار گسترده و مبهم رد کرد


هنرمند درگ ویدالیا آن جنتری در یک کنفرانس خبری در 14 فوریه که توسط کمپین حقوق بشر برگزار شد برای جلب توجه به لوایح ضد کشش در مجلس تنسی صحبت می کند.

جان آمیس/ کمپین AP Images for Human Rights


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

جان آمیس/ کمپین AP Images for Human Rights


هنرمند درگ ویدالیا آن جنتری در یک کنفرانس خبری در 14 فوریه که توسط کمپین حقوق بشر برگزار شد برای جلب توجه به لوایح ضد کشش در مجلس تنسی صحبت می کند.

جان آمیس/ کمپین AP Images for Human Rights

نشویل، تن – یک قاضی فدرال می‌گوید اولین قانون تنسی که برای ایجاد محدودیت‌های سخت در نمایش‌های درگ طراحی شده است، خلاف قانون اساسی است.

توماس پارکر، قاضی منطقه ای ایالات متحده، در حکمی 70 صفحه ای که اواخر شب جمعه صادر شد، نوشت که این قانون هم «غیرقانونی مبهم و هم به طور قابل ملاحظه ای گسترده است». او همچنین افزود که این قانون “اجرای تبعیض آمیز” را تشویق می کند.

پارکر که توسط متمم اول منصوب شده است، اظهار داشت: “شکی وجود ندارد که فحاشی توسط متمم اول مورد حمایت قرار نمی گیرد. اما تفاوتی بین مطالبی که در زبان عامیانه “زشت و ناپسند” هستند و موادی که طبق قانون “زشت و ناپسند” هستند وجود دارد.” رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ به بیان ساده، هیچ اکثریتی از دیوان عالی کشور اعلام نکرده اند که سخنان صریح جنسی – اما نه فحاشی – از حمایت کمتری نسبت به سخنان سیاسی، هنری یا علمی برخوردار است.»

دوستان جورج مستقر در ممفیس این شکایت را در ماه مارس ارائه کرد و گفت که این قانون بر آنها تأثیر منفی خواهد گذاشت زیرا آنها “اجراهای درگ محور، طرح های کمدی و نمایشنامه” را بدون محدودیت سنی تولید می کنند.

در ابتدا، بیل لی، فرماندار جمهوری‌خواه، جاناتان اسکرمتی، دادستان کل و استیون مالروی، دادستان منطقه شلبی، به‌عنوان متهم ذکر شد، اما شاکیان بعداً با اخراج فرماندار و رئیس ارشد حقوقی موافقت کردند – اگرچه اسکرمتی به نمایندگی از مالروی برای این پرونده ادامه داد.

سخنگوی Skrmetti و Mulroy بلافاصله به درخواست ها برای اظهار نظر در مورد حکم پارکر پاسخ نداد.

مجلس قانونگذاری ایالت تنسی که تحت سلطه جمهوری خواهان است، قانون ضد کشش را در اوایل سال جاری به تصویب رساند و چندین عضو حزب جمهوری خواه به اجرای درگ در شهر خود به عنوان دلایلی برای محدود کردن چنین اجراهایی در ملاء عام یا جایی که کودکان می توانند آنها را تماشا کنند، اشاره کردند.

چگونه قانون‌گذاران درگ را تعریف کردند نشان می‌دهد

با این حال کلمه واقعی “کشیدن” در اساسنامه ظاهر نمی شود. در عوض، قانونگذاران تعریف کاباره بزرگسالان در تنسی را به معنای «اجرای بزرگسالان که برای خردسالان مضر است» تغییر دادند. به‌علاوه، «شکل‌بازان مرد یا زن» به‌عنوان شکلی از کاباره‌های بزرگسالان طبقه‌بندی می‌شدند که شبیه به رقصنده‌های برهنه‌زن و برهنه‌زن، گوگو و رقصنده‌های عجیب و غریب بود.

این قانون اجرای نمایش های کاباره بزرگسالان را از اموال عمومی یا هر جایی که خردسالان ممکن است در آن حضور داشته باشند ممنوع می کرد. مجریانی که قانون را زیر پا می گذاشتند در معرض خطر یک جنایت یا جنایت برای تکرار جرم قرار می گرفتند.

لی به سرعت این اساسنامه را امضا کرد و قرار بود در 1 آوریل اجرایی شود. با این حال، تا به امروز، این قانون هرگز اجرا نشده است، زیرا پارکر در کنار گروهی بود که در ماه مارس شکایتی را برای به چالش کشیدن قانون تنظیم کرده بود و به طور موقت قانون را مسدود کرد.

“کلمه “کشیدن” هرگز در متن (قانون) نیامده است. اما دادگاه نمی تواند از این موضوع بگریزد که “کشیدن” یک موضوع مشترک در هر سه نمونه خاص از رفتار بود که در قانونگذاری “مضر برای خردسالان” تلقی می شد. رونوشت،” پارکر نوشت.

پارکر از نمونه ای استفاده کرد که یک مجری زن که لباس الویس پریسلی می پوشید و از نوازندگان نمادین تقلید می کرد، طبق قانون درگ در معرض خطر مجازات قرار می گرفت، زیرا آنها به عنوان یک “جعل مرد” در نظر گرفته می شدند.

بر اساس این شکایت، کریس تاد، نماینده ایالتی جمهوری خواه و اد جکسون سناتور ایالتی جمهوری خواه، سال گذشته تلاش هایی را برای جلوگیری از نمایش درگ در پارکی در جکسون، در غرب نشویل، به عنوان بخشی از جشنواره غرور انجام دادند. تاد بعداً تأیید کرد که این اجرا را ندیده است، اما با این وجود برای توقف نمایش پیگیر اقدامات قانونی شد. برگزارکنندگان در نهایت به توافق رسیدند که این رویداد را در داخل خانه با محدودیت سنی برگزار کنند.

آن حادثه، همراه با دیگر قانون‌گذاران جمهوری‌خواه که مخالفت خود را با نمایش‌های درگ در شهر خود ذکر کردند، توسط پارکر به‌عنوان مثال‌هایی مورد استفاده قرار گرفت که دلیل آن این بود که قانون ضد درگ «برای قرار دادن بلوک‌های احتمالی در نمایش‌های درگ – صرف نظر از آسیب احتمالی آن‌ها به خردسالان تنظیم شده است. “

قاضی نوشت: “چه برخی از ما ممکن است آن را دوست داشته باشیم یا نه، دیوان عالی اصلاحیه اول قانون اساسی را به عنوان محافظت از سخنانی که ناشایست اما ناپسند نیست، تفسیر کرده است.”

قانون درگ تنسی دومین پیشنهاد مهم برای هدف قرار دادن افراد LGBTQ+ توسط قانونگذاران ایالتی در سال جاری است. لی قانون مورد حمایت GOP را امضا کرد که اکثر مراقبت های تایید کننده جنسیت را ممنوع می کند، که در دادگاه به چالش کشیده می شود.