فاکس نیوز از تهیه کننده خود به دلیل شکایت گسترده در مورد افترا شکایت کرد:


آرم های برنامه های فاکس در ساختمان News Corp در ۲۵ ژانویه ۲۰۲۳ در شهر نیویورک نمایش داده می شود.

مایکل ام سانتیاگو/گتی ایماژ


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

مایکل ام سانتیاگو/گتی ایماژ


آرم های برنامه های فاکس در ساختمان News Corp در ۲۵ ژانویه ۲۰۲۳ در شهر نیویورک نمایش داده می شود.

مایکل ام سانتیاگو/گتی ایماژ

فاکس نیوز روز دوشنبه برای جلوگیری از افشای علنی اطلاعات مربوط به 1.6 میلیارد دلار افترا، یکی از تهیه کنندگان ارشد خود را خواستار شد.

ابی گروسبرگ، تهیه کننده ارشد مسئول رزرو مهمان برای ستاره تاکر کارلسون، ماه گذشته به فاکس گفت که طبق شکایت فاکس قصد دارد از شبکه به دلیل تبعیض و تلافی شکایت کند.

فاکس مدعی است که برای جلوگیری از افشای توطئه های قانونی خود مجبور به شکایت از او شده است.

این شبکه در بیانیه ای اعلام کرد: خانم گروسبرگ تهدید کرده است که اطلاعات ممتاز وکیل-مشتری رسانه FOX News را افشا خواهد کرد و ما برای حفظ حقوق خود دستور منع موقت ارائه کرده ایم.

قاضی هنوز درباره درخواست فاکس تصمیمی نگرفته است.

وکیل گروسبرگ در بیانیه‌ای به Confider The Daily Beast نوشت: «با دریافت و خواندن تلاش بیهوده فاکس نیوز برای ساکت کردن ابی گروسبرگ، خوشحالیم که داستان کامل پرونده او اکنون توسط سه دادگاه جداگانه در هر یک از دادگاه‌ها بررسی خواهد شد. ما مطمئن هستیم که او عدالتی را که سزاوارش است دریافت خواهد کرد و مطمئناً رفتار منصفانه‌ای را که تاکنون از سوی کارفرمایش فاکس نیوز تجربه نکرده است، دریافت خواهد کرد.”

شرکت حقوقی او نسخه پیش‌نویس شکایت مدنی او را با شبکه به اشتراک گذاشته بود که در آن به «صفحه‌هایی از ادعاهایی که ظاهراً خلاصه و نقل قول از ارتباطاتی است که متهم با وکلای فاکس نیوز داشته است» استناد می‌کرد.

فاکس می‌گوید این اظهارات برای دعوای قضایی «غیر مرتبط» که در مارس 2021 مطرح شد، محرمانه است. این زمانی بود که شرکت فناوری انتخاباتی Dominion Voting Systems از فاکس نیوز به دلیل پخش ادعاهای بی‌اساس مبنی بر اینکه این شرکت به تقلب در انتخابات ریاست‌جمهوری جو بایدن کمک کرده بود، شکایت کرد. محاکمه این پرونده برای ماه آینده برنامه ریزی شده است.

تهیه‌کننده شاهد کلیدی است که ادعاهای بی‌اساس آن را در روی آنتن شبکه فاکس نشان می‌دهد

در نوامبر 2020، گروسبرگ در حال رزرو مهمان برای نمایش آخر هفته یکی دیگر از ستاره های فاکس، ماریا بارتیرومو بود. بر اساس شواهدی که در شکایت Dominion علیه فاکس علنی شده است، بارتیرومو در مقطعی یادداشتی را به اشتراک گذاشت که توسط وکیل سیدنی پاول برای او ارسال شده بود و ادعاهای دروغین دونالد ترامپ رئیس جمهور وقت آمریکا در مورد تقلب در انتخابات را مطرح کرد.

در این یادداشت پاول بدون ارائه شواهد، اتهامات مفصلی درباره تقلب ارائه کرد. این توسط زنی به نام مارلین بورن نوشته شده است که اعتراف کرده است که ادعاهای او “خیلی خوشگل” است.

با این حال بارتیرومو که پس از انتخابات تئوری های توطئه ترامپ را تقویت کرد و حتی آن را پذیرفت، چندین بار میزبان پاول در برنامه خود بود. در آن حضورها، پاول اظهار داشت که انتخابات بالا و پایین نبوده است، و قول داد که در زمان مناسب شواهد را فاش کند. او هرگز دنبال نکرد.

در 14 سپتامبر 2022، گروسبرگ با سوگند به وکلای Dominion گفت که چنین یادداشتی نباید به عنوان مبنای چنین بخش هایی استفاده می شد.

گروسبرگ در اظهاراتش گفت: «این چیزی نیست که من در حال حاضر به عنوان گزارش‌دهی برای هوا استفاده کنم، نه، اینطور نیست.

در شکایت خود علیه گروسبرگ، تیم حقوقی فاکس گفت که به وکیل وی اطلاع داده است که اطلاعات موجود در پیش نویس شکایت او علیه این شبکه در اوایل ماه جاری ممتاز است. اما روز دوشنبه، فاکس گفت، شرکت حقوقی گروسبرگ پیش‌نویس‌هایی از شکایت‌هایی را به اشتراک گذاشت که شامل این مطالب می‌شد.

فاکس از دادگاه می‌خواهد که به طور دائم گروسبرگ را از اشتراک‌گذاری این اطلاعات مسدود کند.

مری یانگ در این گزارش مشارکت داشت.