تاثیر منفی نور فرابنفش تاثیر منفی نور فرابنفش


متخصصان پوست نحوه خشک کردن ایمن لاک ژل را به ما می گویند. همراه ما باشید که نظر متخصصان را درمورد در این موضوع بدانیم.

تاثیر منفی نور فرابنفش

در این مقاله از مجله اینترنتی آرایشی بهداشتی به شما درباره ی تاثیر منفی نور فرابنفش خواهیم گفت لطفا با ما همراه باشید.

هیچ چیز رضایت بخش تر از ناخن های تازه مانیکور ژلیش شده وجود ندارد. باید صبر کنید تا ناخن هایتان خشک شوند. خوشبختانه، یک لامپUV به فرایند انجام این کار سرعت می بخشد و در عین حال لاک ناخن شما را تنظیم می کند.

با این حال، نگرانی در مورد این لامپ ها (شامل لامپ هایی که ادعا می کنند ال ای دی هستند) وجود دارد که به طور ویژه ای می توانند سبب آسیب پوست شوند.

برای کسب اطلاعات بیشتر، با دو متخصص پوست که کارشناس هستند صحبت کردیم، همراه ما باشید تا نظرات آن ها ر ا در این زمینه با شما در میان بگذاریم.

در ادامه همراه ما باشید تا از اثرات اشعه ماورابنفش بر روی ناخن ها آگاه شویم، به علاوه، دفعه بعد که به سالن می روید، می دانید که چطور باید از پوست تان محافظت کنید.

 

آیا لامپ های UV مضر هستند؟

یکی از پزشکان می گوید جعبه های نوری یا همان دستگاه UV در سالن های ناخن کاری که برای خشک کردن لاک ناخن استفاده میشوند، اشعه UVA را منتشر می کنند که سبب آسیب به پوست تان می شود.

یکی از متخصصان به طور دقیق تر توضیح می دهد که اشعه UVA می تواند منجر به چین و چروک های زودرس، لکه های پیری و در موارد شدید باعث سرطان پوست شود.

او در ادامه می گوید معایب لامپ های ال ای دی این است که این لامپ ها می توانند نوری را در طیف UVA ساطع کنند که هنوز هم خطر پیری را به همراه دارد.

 

آیا لامپ هایUV می توانند باعث سرطان پوست شوند؟

متخصصان می گویند بودن در معرض نور این لامپ ها ممکن است دقیقا معادل نشستن بدون محافظ در زیر نورخورشید نباشد، با این حال، همچنان مهم است هنگام قرارگرفتن در معرض این لامپ ها کمی احتیاط کنید.

اگرچه یک یا دوبار در ماه لاک ژل به خودی خود باعث سرطان پوست نمی شود، اما اگر به طور منظم و سال های سال آن را انجام دهید شاهد کک و مک بیشتری رو دست هایتان می شوید. با این حال قطعا به اندازه استفاده از تخت برنزه نیست.

 

اثرات نورآبی بر روی پوست و ناخن چیست؟

متخصصان می گویند اگرچه ناخن های ژلیش شده ممکن است بسیار طولانی تر از لاک های معمولی دوام بیاورند اما باید در مورد روند انجام آن محتاط بود.

پزشکان می گویند مانیکور ژلی و به طور کلی ناخن های مصنوعی چندان برای  سلامت ناخن های طبیعی شما مناسب نیستند.

تا جایی که  این روند زیباسازی ناخن ها باعث شود دست هایتان را زیر چراغ ها قرار دهید، این به عادتی نه چندان سالم تبدیل می شود.

انجام منظم مانیکور ژل می تواند منجر به پیری پوست دست ها و از دست دادن خاصیت ارتجاعی آن سریع تر از حد معمول شود.

یکی از متخصصان به این نکته اشاره می کند که استون مورد استفاده در مانیکور می تواند باعث خشکی پوست شما شود و پوست شما را به اشعه فرابنفش حساس تر می کند.

اگر داروهای خاصی مانند داکسی سایکلین مصرف می کنید، احتمال سوختن پوست و جداشدن ناخن در صورت ترکیب با نور افزایش می یابد. 

خوشبختانه، خود لامپ به ناخن های شما آسیبی نمی رساند اما لاک ژل ممکن است سبب این امر شود. هنگام خشک کردن مانیکور با لامپ ناخن های شما به واسطه ی پوشش ضخیم لاک ژل محافظت می شوند.

بنابراین، از این نظر آن لامپ ها به خودی خود سبب آسیب به ناخن ها نمی شوند.اما ژل واقعی و اکریلیک ها منجر به نازک شدن صفحات ناخن و در صورت نفوذ آب به داخل آن منجر به عفونت ناخن می شود.

 

چگونه وقتی در سالن هستیم، می توانیم قرار گرفتن در معرض اشعه فرابنفش را محدود کرد؟

متخصصان می گویند استفاده از کرم ضدآفتاب حداقل 20 دقیقه قبل از قراردادان دست ها زیر لامپ اثرگذار خواهد بود،

اگر استفاده از ضد آفتاب را قبل از مانیکور کردن ناخن هایتان رادوستندارید و این کار را انجام نمی دهید، می توانید از دستکش های UV استفاده کنید.

متخصصان می گویند این دستکش ها که نوک انگشتان آن بریده شده است، همانند استفاده از ضدآفتاب عالی هستند. استفاده از محافظ روی دست ها از آسیب دیدن پوست شما جلوگیری می کند.

 

نتیجه گیری

همرا به یاد داشته باشید که وقتی برای لاک ژل به سالن مراجعه می کنید، همچنان دستان خود را به طور مکرر در معرض اشعه فرابنفش قرار می دهید.

بنابراین، یا از SPF استفاده کنید یا دستکش بپوشید و یا لاک ژل  زدن را محدود کنید مگر برای موقعیت های خاص این کار را انجام دهید.

 

سوالات رایج

 

آیا لامپ UV و LED برای ژلیش ناخن های شما بهتر است؟

خوب نمی شود از میان این دو گفت که کدام یک نسبت به دیگری برای ژلیش ناخن بهتر است. اما هر دو لامپ های UV و LED اشعه های UVA ساطع می کنند که می تواند به علائم پیری زودرس ختم شود.

در هر صورت به یاد داشته باشید که لامپ های UV تمامی انوع لاک ژلیش را خشک می کنند، این در حالی است که لامپ های LED به خشک کردن فقط برخی از لاک ژل های سبک محدود می شوند.

 

آیا بعد از مانیکور ژل مجبور به استفاده از لامپ UV هستید؟

بله، اشعه های UV به لاک ژل کمک می کنند که پلیمریزه و سفت شود که همین امر فرمول را ماندگار تر می کند و موجب خشک کردن سریع آن می شود. 

 

آیا مانیکور کردن های منظم نیاز به خشک کردن بدون لامپ UV دارد؟

توصیه نمی شود که از لامپ UV برای خشک کردن لاک های معمولی استفاده کنید. اما در عوض، یک مانیکور بدون ژل می تواند با استفاده از لامپ حرارتی با یک فن کوچک خشک شود. 

 

منبع مقاله: https://www.instyle.com/beauty/nails/uv-lamp-gel-manicure-dangerous

 



Source link