نظرسنجی جدید نشان می دهد که دموکرات ها به طور فزاینده ای با سقط جنین انگیزه دارند:


پرزیدنت جو بایدن در جریان رویدادی در ویرجینیا در 23 ژانویه، برای مبارزه برای حقوق سقط جنین، که موضوع اصلی دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری آینده است، سخنرانی می کند.

سوزان والش/AP


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

سوزان والش/AP


پرزیدنت جو بایدن در جریان رویدادی در ویرجینیا در 23 ژانویه، برای مبارزه برای حقوق سقط جنین، که موضوع اصلی دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری آینده است، سخنرانی می کند.

سوزان والش/AP

بر اساس گزارش جدید موسسه تحقیقات دین عمومی، رأی دهندگان دموکرات به طور فزاینده ای از حقوق سقط جنین حمایت می کنند و به طور فزاینده ای با این موضوع انگیزه دارند.

این نظرسنجی نشان داد که تعداد فزاینده‌ای از دموکرات‌ها به سقط جنین به عنوان موضوع اصلی رأی‌گیری از زمان دادگاه عالی ایالات متحده اشاره می‌کنند. سازمان بهداشت زنان دابز علیه جکسون تصمیمی که اجازه می داد محدودیت های سقط جنین در سراسر کشور اعمال شود.

ملیسا دکمن، مدیر عامل PRRI گفت: «بنابراین اهمیت سقط جنین به عنوان یک موضوع برای رأی دهندگان دموکرات در این دوره انتخاباتی واقعاً متفاوت است. و البته، این بازتاب مستقیم چشم انداز سیاسی و چشم انداز سیاست در پی دابز

دکمن گفت، همچنین بین جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها در دیدگاه‌هایشان درباره سقط جنین «شکاف فزاینده‌ای وجود دارد».

او گفت که بیشتر این شکاف حزبی ناشی از افزایش حمایت از حقوق سقط جنین در میان دموکرات ها در دهه گذشته یا بیشتر است، در حالی که دیدگاه های جمهوری خواهان تا حد زیادی ثابت مانده است. در گزارش جدید، 86 درصد از رأی دهندگان دموکرات که در سال 2023 مورد بررسی قرار گرفتند، حمایت خود را از حقوق سقط جنین اعلام کردند، در حالی که 71 درصد دموکرات ها در سال 2010 حمایت کردند.

این یافته‌ها با نتایج نظرسنجی‌های خروج از انتخابات از سال 2018 مطابقت دارد دابز تصمیم در سال 2022. از آن زمان، رای دهندگان در چندین ایالت بارها و بارها حمایت خود را از حقوق سقط جنین اعلام کرده اند و تعداد فزاینده ای سقط جنین را به عنوان یکی از مهمترین مسائل رای گیری درج کرده اند.

مانند سایر نظرسنجی‌ها در گذشته، نظرسنجی PRRI نشان داد که سقط جنین یک موضوع انگیزشی خاص برای زنان و رای‌دهندگان جوان‌تر در سنین 18 تا 29 سال و حتی بیشتر برای دموکرات‌های جوان است.

در سراسر کشور، 64 درصد از رای دهندگان گفتند که سقط جنین باید همیشه یا بیشتر قانونی باشد. 35 درصد گفتند که باید همیشه یا بیشتر غیرقانونی باشد. در اکثر ایالت ها – از جمله ایالت هایی با دولت های ایالتی تحت کنترل جمهوری خواهان – اکثریت رای دهندگان از سقط جنین قانونی حمایت می کنند و تعداد بسیار کمی از ممنوعیت های کامل حمایت می کنند.

دکمن توضیح داد: “در هیچ ایالتی تقریبا اکثر ساکنان ایالت از ممنوعیت سقط جنین حمایت نمی کنند، با این حال ما یک چشم انداز سیاست داریم که در آن برخی از ایالت ها دسترسی به این روش را تقریبا غیرممکن کرده اند.”

او گفت: «بنابراین سیاست‌هایی که در بسیاری از مجالس قانونگذاری ایالت‌های قرمز که جمهوری‌خواهان اکثریت را در دست دارند، وضع می‌شود، به وضوح با آنچه شهروندان در آن ایالت‌ها می‌خواهند ببینند، مغایرت دارد.