نبرد حقوقی بر سر اینکه چه کسی برای جایگزینی Key Bridge هزینه خواهد کرد آغاز شده است:


خدمه نجات در بالتیمور در 26 آوریل، یک ماه پس از برخورد کشتی باری به پل فرانسیس اسکات کی و فروریختن آن، به خارج کردن لاشه های کشتی از دالی ادامه می دهند.

تراشه Somodevilla/Getty Images


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

تراشه Somodevilla/Getty Images


خدمه نجات در بالتیمور در 26 آوریل، یک ماه پس از برخورد کشتی باری به پل فرانسیس اسکات کی و فروریختن آن، به خارج کردن لاشه های کشتی از دالی ادامه می دهند.

تراشه Somodevilla/Getty Images

کارگران هنوز مراحل برداشتن قطعات پل فرانسیس اسکات کی را از بندر بالتیمور به پایان نرسانده اند.

بازرسان هنوز در تلاشند تا بفهمند چرا یک کشتی باری به نام دالی قبل از تصادف با پل در ماه مارس، برق خود را از دست داد و شش نفر را کشت، رودخانه پاتاپسکو را مسدود کرد و یک بزرگراه بین ایالتی را قطع کرد.

اما دعوا بر سر اینکه چه کسی برای تعویض پل هزینه خواهد کرد در حال حاضر در جریان است.

مارتین دیویس، مدیر مرکز حقوق دریایی در دانشگاه تولین در نیواورلئان، گفت: “این یک شرایط بسیار غیرعادی است. اما از بسیاری جهات، نحوه اعمال قانون در اینجا در واقع به خوبی ثابت شده است.” “تفاوت فقط در مقادیر مورد نظر خواهد بود.”

از نظر تخریب محض و ویرانی اقتصادی، فاجعه کی بریج ممکن است بی سابقه باشد. اما کشتی های دیگر قبلاً با پل ها برخورد کرده اند. کارشناسان حقوقی می گویند آن تصادفات گذشته سرنخ هایی در مورد اینکه چه کسی احتمالاً صورت حساب تعویض پل کی را به پایان می رساند و مدت زمانی که طول می کشد تا آن را برطرف کند، ارائه می دهد.

اولین مراحل قانونی در حال حاضر آغاز شده است

مالک کشتی در تلاش است تا بر اساس قانونی معروف به قانون محدودیت مسئولیت سال 1851 که قبلاً بارها از جمله توسط مالک تایتانیک استفاده شده است، سقف پرداختی را تعیین کند.

مالک دالی، Grace Ocean Private Limited، از دادگاه فدرال می خواهد که مسئولیت خود را به ارزش فعلی کشتی و محموله آن که حدوداً 43 میلیون دلار برآورد می کند، محدود کند. این تنها بخش کوچکی از ادعاها است که در نهایت می تواند به میلیاردها دلار برسد.

اما دیویس شک دارد که این کار موثر باشد.

او گفت: “با توجه به شرایط این پرونده، اگر یک قاضی دادگاه فدرال در مریلند به این نتیجه برسد که مالک کشتی می تواند مسئولیت خود را محدود کند، شگفت زده خواهم شد.”

دیویس گفت، در عمل، دادگاه های ایالات متحده به ندرت به مالکان کشتی اجازه می دهند که مسئولیت خود را محدود کنند، به ویژه هنگامی که سؤالاتی در مورد اینکه آیا کشتی قابل حمل بوده است یا خیر. و در مورد دالی، سؤالات بسیار بزرگی در مورد آن وجود دارد.

در فیلم های ویدئویی از برخورد، چراغ های دالی لحظاتی قبل از برخورد کشتی با پل، به دلایلی که هنوز مشخص نیست، دوباره سوسو می زنند و روشن و خاموش می شوند.

جنیفر هومندی، رئیس هیئت ملی ایمنی حمل‌ونقل، در ماه آوریل به کمیته سنا گفت که بازرسان بر روی سیستم‌های الکتریکی و قطع کننده‌های مدار کشتی تمرکز کرده‌اند.

هومندی گفت: “ما سازنده تجهیزات را در موتورخانه داشتیم تا سیستم قدرت الکتریکی را از نزدیک بررسی کند. ما به بررسی آن ادامه می دهیم.” تمرکز ما در حال حاضر در این تحقیق اینجاست.

تحقیقات اولیه NTSB در اواخر این ماه انتظار می رود.

سوابق تاریخی سرنخ هایی در مورد مسئولیت ارائه می دهند

نزدیکترین سابقه تاریخی برای فروریختن پل کی ممکن است فاجعه پل Sunshine Skyway باشد. در سال 1980، یک حامل فسفات به یک پایه نگهدارنده برخورد کرد و باعث شد که دهانه 1200 فوتی پل به خلیج تامپا سقوط کند و 35 نفر کشته شوند.

با این حال، شرایط پیرامون آن سقوط بسیار متفاوت بود. این کشتی که به عنوان MV Summit Venture شناخته می شود، قدرت خود را از دست نداد. در عوض، توسط یک طوفان غیرمنتظره از مسیر خارج شد.

خلبان، جان لرو، با اتهامات جنایی روبرو شد. اما او پس از محاکمه تبرئه شد.

استیو یرید، وکیلی که وکالت لرو را بر عهده داشت، می‌گوید: «این یک نیروی طبیعت غیرقابل پیش‌بینی بود. او به گفت: بادهای طوفانی که در عرض چند دقیقه آمدند و رفتند.

مالک Summit Venture نیز سعی کرد در این مورد مسئولیت خود را محدود کند و شکست خورد.

مالک کشتی در نهایت ده ها میلیون دلار به خانواده قربانیان و همچنین 19 میلیون دلار به ایالت فلوریدا برای از دست دادن پل پرداخت کرد – بسیار کمتر از 244 میلیون دلاری که ایالت برای جایگزینی آن با طراحی مدرن تر هزینه کرد. .

حل این پرونده ممکن است سال ها طول بکشد

فاجعه دیگری که اخیراً شامل یک کشتی باری و یک پل معروف در کالیفرنیا است، وجود دارد.

کشتی به نام Cosco Busan در سال 2007 به پل خلیج سانفرانسیسکو-اوکلند برخورد کرد. پل آسیب جزئی دید، اما کشتی بیش از 50000 گالن نفت کوره را به خلیج ریخت. مالک و اپراتور کشتی در نهایت 44 میلیون دلار برای پاکسازی محیط زیست پرداخت کردند.

در 13 نوامبر 2007، کشتی باری Cosco Busan در خلیج سانفرانسیسکو در سانفرانسیسکو لنگر انداخته است.

جاستین سالیوان/گتی ایماژ


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

جاستین سالیوان/گتی ایماژ


در 13 نوامبر 2007، کشتی باری Cosco Busan در خلیج سانفرانسیسکو در سانفرانسیسکو لنگر انداخته است.

جاستین سالیوان/گتی ایماژ

ماریسا هوبر، وکیل، شریک شرکت حقوقی Gibson Robb & Lindh، که وکالت بیمه‌گران بار در پرونده Cosco Busan را بر عهده داشت، گفت: «پول با مالک کشتی متوقف می‌شود.

مالک کشتی در آن مورد نیز سعی کرد مسئولیت خود را محدود کند – و باز هم شکست خورد.

اما هوبر می‌گوید دلیل دیگری هم وجود دارد که مالک کشتی این کار را می‌کند: وکلای دولت و طرف‌ها را در یک مکان جمع می‌کند تا مذاکره برای حل و فصل را آغاز کنند.

در مورد Cosco Busan، هنوز نزدیک به چهار سال طول کشید. هوبر می گوید که مورد دالی نیز می تواند همین باشد.

هوبر گفت: «اگر مجبور باشم برگ‌های چای را بخوانم، می‌توانم بگویم که همه اینها با توافق حل و فصل نهایی خواهد شد. اما مبارزه با برخی از دعواها زمان بر است.

کارشناسان حقوقی می گویند که در پایان، مالک کشتی – به همراه بیمه گرانی که پشت آن ایستاده اند – احتمالاً صدها میلیون یا حتی میلیاردها دلار پرداخت خواهند کرد. و مریلند احتمالاً حداقل بخشی از هزینه یک پل جدید را جبران خواهد کرد.

اما اگر گذشته راهنما باشد، آن روز راه درازی است.