چرا این ماه کامل را ماه توت فرنگی می نامند:


ماه توت فرنگی در پشت کوه سنت مایکل در مارازیون نزدیک پنزانس در 28 ژوئن 2018 در کورنوال انگلستان طلوع می کند.

مت کاردی/گتی ایماژ


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

مت کاردی/گتی ایماژ


ماه توت فرنگی در پشت کوه سنت مایکل در مارازیون نزدیک پنزانس در 28 ژوئن 2018 در کورنوال انگلستان طلوع می کند.

مت کاردی/گتی ایماژ

در یک نام چیست؟ چیزی که ما آن را ماه توت فرنگی می نامیم، با هر کلمه دیگری بوی شیرینی می دهد.

ماه کامل ژوئن، که به عنوان “ماه توت فرنگی” نیز شناخته می شود، عصر شنبه در حال آمدن است و در ساعت 11:42 شب به وقت شرقی به اوج خود می رسد. انتظار می رود بزرگ، روشن و طلایی باشد – راهی خوب برای جشن گرفتن آغاز تابستان.

به گفته ناسا، ماه کامل تا آخر هفته، از جمعه شب تا صبح دوشنبه ادامه خواهد داشت.

اگر خوش شانس هستید که این آخر هفته در نزدیکی آسمان صاف قرار دارید، به ستاره درخشان، Antares، که نزدیک سمت راست ماه ظاهر می شود، دقت کنید. ناسا گفت: زهره و مریخ نیز باید در معرض دید باشند.

“ماه توت فرنگی” هیچ ربطی به رنگ سنگ بزرگ ندارد

نام مستعار محبوب ماه کامل در ماه ژوئن از قبایل آلگونکوین می آید. آنها آن را “ماه توت فرنگی” نامیدند تا اوج رسیدن توت فرنگی در شمال شرقی ایالات متحده را نشان دهند.

در واقع، بسیاری از نام‌های ماه کامل ریشه در قبایل اولیه بومیان آمریکا دارد – از جمله ماه کامل ماه مارس، به نام ماه کرم، و همچنین ماه کامل ماه می، که به ماه گل معروف است.

به اندازه کافی عجیب، نام مستعار دیگر برای ماه کامل در ماه ژوئن ارتباط بسیار کمی با ویژگی های فیزیکی آن دارد. “ماه عسل” یک نام قدیمی اروپایی است که تا پایان ماه ژوئن، زمانی که عسل آماده برداشت بود، سر تکان می دهد.

«ماه رز» نام اروپایی دیگری است که به کشاورزی مربوط می شود. در این مورد، به رزهایی که در ماه ژوئن شکوفه می دهند، ادای احترام می کند. (اگرچه ناسا گفته است که برخی منابع نشان می‌دهند که این نام به رنگ قرمز مایل به ماه در هنگام پایین بودن آسمان نیز اشاره دارد.)