توت فرنگی های یخ زده فروخته شده در Costco و Trader Joe’s به یاد آورد:


یک محصول توت فرنگی ارگانیک منجمد که در معرض فراخوان قرار گرفته است در عکس ارائه شده توسط FDA به تصویر کشیده شده است.

سازمان غذا و دارو


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

سازمان غذا و دارو


یک محصول توت فرنگی ارگانیک منجمد که در معرض فراخوان قرار گرفته است در عکس ارائه شده توسط FDA به تصویر کشیده شده است.

سازمان غذا و دارو

توت فرنگی های ارگانیک منجمد فروخته شده در فروشگاه های سراسر ایالات متحده، از جمله Costco، Aldi و Trader Joe، به دلیل ارتباط احتمالی محصول با شیوع بیماری فراخوانده شده اند. عفونت هپاتیت A در ایالت واشنگتن

پس از اینکه پنج نفری که سال گذشته توت فرنگی منجمد خورده بودند، بعداً مریض شدند، سازمان غذا و دارو به مردم توصیه می‌کند که برخی از مارک‌های توت فرنگی منجمد را مصرف نکنند. به گفته آژانس فدرال، دو نفر در بیمارستان بستری شدند.

یک تحقیق FDA و مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها نشان داد که هر پنج نفر آلوده قبل از اینکه بیمار شوند همان مارک توت فرنگی ارگانیک منجمد را خریداری کرده بودند. CDC گفت، آن انواع توت ها که از یک تامین کننده معمولی که آنها را از برخی مزارع در باخا کالیفرنیا، مکزیک وارد کرده است، “منبع احتمالی شیوع این بیماری هستند.”

دو شرکت از آن زمان در پاسخ به تحقیقات فراخوان داوطلبانه ای صادر کرده اند. کالیفرنیا اسپلندر سن دیگو تعداد زیادی کیسه 4 پوندی توت فرنگی کامل ارگانیک منجمد Kirkland Signature را که در فروشگاه های Costco در لس آنجلس، هاوایی و دو مرکز تجاری سن دیگو فروخته شده بود، به یاد آورد.

شرکت Scenic Fruit، مستقر در Gresham، Ore.، توت فرنگی های ارگانیک منجمد فروخته شده در چندین ایالت – در Costco، Aldi، KeHE، Vital Choice Food Seafood و PCC Community Markets را به یاد آورد. این شرکت همچنین ترکیب میوه‌های استوایی ارگانیک منجمد را که شامل توت‌فرنگی می‌شود، به یاد آورد که در مکان‌های Trader Joe در سراسر کشور فروخته می‌شود.

این فراخوان برای محصولات منجمد فروخته شده با نام های تجاری زیر اعمال می شود: Simply Nature، Vital Choice، Kirkland Signature، Made With، PCC Community Markets و Trader Joe’s.

FDA از مصرف‌کنندگان می‌خواهد که این محصولات را از بین ببرند یا آن‌ها را برای بازپرداخت به فروشگاه محلی خود «بدون احتیاط فراوان» بازگردانند.

بر اساس CDC، هپاتیت A یک عفونت کبدی مسری است که اغلب از طریق تماس نزدیک با فرد مبتلا یا از طریق خوردن غذا یا نوشیدنی آلوده منتقل می شود. علائمی که ممکن است هفت هفته طول بکشد تا ظاهر شوند، می تواند شامل استفراغ، درد معده، ادرار تیره یا مدفوع کم رنگ، اسهال و خستگی باشد.