: باران برای آتش‌نشانانی که با آتش‌سوزی‌های نوا اسکوشیا مبارزه می‌کنند تسکین می‌دهد.


آتش‌نشان وزارت منابع طبیعی و انرژی‌های تجدیدپذیر، کالن مک‌مولین از سیدنی، نوا اسکوشیا، روز پنج‌شنبه روی آتش‌سوزی در شهرستان شلبرن، NS کار می‌کند. بارش باران و پیش بینی بارندگی در آخر هفته مسئولان آتش نشانی را امیدوار کرده است.

Communications Nova Scotia/The Canadian Press از طریق AP


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

Communications Nova Scotia/The Canadian Press از طریق AP


کالن مک‌مولین، آتش‌نشان بخش منابع طبیعی و انرژی‌های تجدیدپذیر از سیدنی، نوا اسکوشیا، روز پنج‌شنبه روی آتش‌سوزی در شهرستان شلبرن، NS کار می‌کند. بارش باران و پیش بینی بارندگی در آخر هفته مسئولان آتش نشانی را امیدوار کرده است.

Communications Nova Scotia/The Canadian Press از طریق AP

هالیفاکس، نوا اسکوشیا – مقامات استان نوا اسکوشیا در سواحل اقیانوس اطلس کانادا روز شنبه گفتند آتش‌سوزی جنگلی که طی هفته گذشته هزاران نفر از ساکنان را مجبور به ترک خانه‌هایشان کرد، اکنون به دلیل بارش باران تا حد زیادی مهار شده است.

دیوید استیوز، تکنسین منابع جنگلی در دپارتمان منابع طبیعی و انرژی های تجدیدپذیر نوا اسکوشیا، گفت که آتش سوزی در منطقه هالیفاکس حدود 85 درصد مهار شده است، در 9.5 کیلومتر مربع (حدود 4 مایل مربع) قرار دارد و بعید است که به دلیل یک آتش سوزی رشد کند. ترکیبی از تلاش های آتش نشانی و باران مورد انتظار.

این خبر همچنین در سراسر استان خوب بود، جایی که نخست وزیر تیم هیوستون گفت که تعداد کل آتش سوزی های فعال از ساعت 10 صبح به پنج تا اواسط بعد از ظهر کاهش یافته است.

او در یک جلسه توجیهی بعد از ظهر گفت: «اگر بیرون بروید، چیزی زیبا خواهید دید: باران، و امیدوارم مقدار زیادی از آن.

هوستون گفت، تنها آتش سوزی خارج از کنترل باقی مانده، آتش سوزی در شهرستان شلبرن در گوشه جنوب غربی استان است که همچنان “ترسناک” است.

آتش سوزی که روز یکشنبه در منطقه هالیفاکس شعله ور شد، از طریق تعدادی از بخش های فرعی، حدود 200 سازه – از جمله 151 خانه – را سوخت و بیش از 16000 نفر را مجبور به تخلیه کرد.

در همین حال، در مرکز آتش سوزی استانی در شوبناکادی، در شمال هالیفاکس، حدود 20 سرباز نیروهای مسلح کانادا در زیر باران شدید بیرون یک خودروی زرهی سبک ایستاده بودند.

سرهنگ دوم مایکل بلانشت گفت که گروه اولیه از پایگاه نیروهای کانادایی Gagetown در نیوبرانزویک برای “مأموریت حقیقت یاب” وارد شده است تا ببیند در تلاش برای مقابله با آتش سوزی به چه پشتیبانی نظامی نیاز است.

در همین حال، در شهرستان شلبرن، 6700 نفر – حدود نیمی از جمعیت شهرداری – از خانه های خود خارج شدند زیرا آتش سوزی که مجبور به تخلیه آنها شد همچنان در حال سوختن خارج از کنترل بود.

آتش‌سوزی دریاچه بارینگتون، که از شنبه آغاز شد، به 230 کیلومتر مربع (93 مایل مربع) رسید که بزرگترین آتش‌سوزی جنگلی ثبت‌شده در تاریخ این استان است. حداقل 50 خانه و کلبه را مصرف کرده است.

دیو راکوود، سخنگوی دپارتمان منابع طبیعی، گفت که “خوش بینی محتاطانه” وجود دارد که رشد بیشتری وجود نخواهد داشت و آتش نشانان می توانند از تاکتیک های مستقیم تری برای مهار آن استفاده کنند. او گفت که دو آتش سوزی دیگر که تا صبح شنبه از کنترل خارج شده بودند، در اواخر روز به عنوان “منبع” طبقه بندی شدند.

هیوستون تأیید کرد که مدارس در شهرستان شلبرن دوشنبه و سه شنبه تعطیل خواهند بود.