آژانس حفاظت از محیط زیست از مردم می خواهد تا هرگونه آوار باقی مانده از آتش سوزی انبار ایندیانا را گزارش دهند:


آتش نشانان روز چهارشنبه از محل آتش سوزی صنعتی در ریچموند، ایند.

مایکل کانروی/AP


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

مایکل کانروی/AP


آتش نشانان روز چهارشنبه از محل آتش سوزی صنعتی در ریچموند، ایند.

مایکل کانروی/AP

مقامات فدرال به مردم نزدیک محل آتش‌سوزی انبار ایندیانا که هفته گذشته رخ داد می‌گویند که به زباله‌هایی که در اموال خود پیدا می‌کنند دست نزنند، زیرا ممکن است حاوی آزبست، یک ماده سرطان‌زای شناخته شده باشد.

آژانس حفاظت از محیط زیست در برگه اطلاعاتی که روز یکشنبه برای ساکنان محلی منتشر شد، گفت: «ضروری است که زباله‌هایی که گمان می‌رود از آتش‌سوزی هستند حذف یا مزاحم نشوند، زیرا این مواد ممکن است حاوی آزبست باشند، ماده‌ای که در صورت مختل شدن الیاف میکروسکوپی آزاد می‌کند».

آتش سوزی بزرگ صنعتی در کارخانه سابق بازیافت پلاستیک در ریچموند، در حدود 70 مایلی شرق ایندیاناپولیس، به سرعت توسط آتش نشانان مهار شد، اما همچنان دستور تخلیه خانه ها و مشاغل اطراف را صادر کرد. این سایت در نزدیکی مرز اوهایو قرار دارد.

EPA گفت که آزمایش برخی از نمونه‌های باقی مانده از آتش وجود آزبست را تأیید کرد و آژانس در حال کار با متخصصان در ایندیانا و اوهایو برای حذف مواد خطرناک است.

EPA گفت که جمع آوری آوار در مدارس، مهدکودک ها و پارک های شهر را از روز شنبه آغاز کرده است و همچنین با مقامات ایالتی و محلی روی طرحی برای جمع آوری آوار از خانه های مجاور کار می کند.

افرادی که مشکوک هستند که زباله‌های آتش‌سوزی به اموالشان رسیده است، تشویق می‌شوند تا با خط کمکی جامعه ریچموند تماس بگیرند و همچنین اطلاعات خود را در EPA ثبت کنند.

آزبست در برخی از مواد عایق ساختمانی تا دهه 1980 استفاده می شد و برخی از اقلامی که در آتش سوختند حاوی الیاف میکروسکوپی بودند.

به دلیل ماهیت بی وزنی این ماده، این مواد با بالا آمدن دود به هوا بلند شدند و به صورت زباله به زمین برگشتند.

به طور جداگانه، EPA گفت که به نظارت و نمونه برداری از هوا در شبانه روز ادامه می دهد و تأیید کرد که روز جمعه وجود بنزن را که برای انسان نیز مضر است در منطقه تخلیه شناسایی کرده است.

دیو اسنو، شهردار ریچموند، اوایل هفته گذشته گفت که صاحب کسب و کار سابق در سایت، تجارت من راه، به تمیز کردن ملک دستور داده شده است اما این دستور را نادیده گرفته است.