ولادیمیر کارا مورزا، فعال روس به ۲۵ سال زندان محکوم شد:


ولادیمیر کارا مورزا، فعال اپوزیسیون روسی، در 8 فوریه در دادگاهی در مسکو همراهی می شود. او از آوریل 2022 به دلیل سخن گفتن علیه تهاجم روسیه به اوکراین در مسکو زندانی است.

AP


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

AP


ولادیمیر کارا مورزا، فعال اپوزیسیون روسی، در 8 فوریه در دادگاهی در مسکو همراهی می شود. او از آوریل 2022 به دلیل سخن گفتن علیه تهاجم روسیه به اوکراین در مسکو زندانی است.

AP

دادگاهی در مسکو روز دوشنبه ولادیمیر کارا مورزا، فعال اپوزیسیون روسیه را به محکومیت محکوم کرد 25 سال زندان به دلیل انتقاد او از جنگ در اوکراین – سخت ترین حکم زندانی است که تاکنون برای یک مخالف دولت از زمان آغاز تهاجم کرملین در فوریه 2022 صادر شده است.

با این حکم، قضات به دادستان ها حکم کامل ۲۵ سال زندانی را که درخواست کرده بودند، دادند. کارا مورزا نسبت به اتهامات وارده بیگناه است.

کارا مرزا در جلسه پایانی محاکمه خود در روز دوشنبه گفت: «برای شخصی که هیچ جنایتی مرتکب نشده است، تبرئه تنها حکم عادلانه خواهد بود. اما من از این دادگاه چیزی نمی‌خواهم. من حکم را می‌دانم. یک سال پیش وقتی دیدم افرادی با لباس‌های سیاه و ماسک‌های مشکی در آینه عقب به دنبال ماشینم می‌دویدند، این را می‌دانستم. این بهای صحبت در روسیه است. امروز.”

کارا مورزا، 41 ساله، در میان گروه کوچکی از چهره های اپوزیسیون سرشناس بود که در روسیه ماندند و مصمم بودند صدایی برای مخالفان جنگ باشند. اکثر آنها اکنون در زندان هستند و با محکومیت های طولانی مواجه هستند.

کارا مورزا ابتدا در آوریل سال گذشته به اتهام انتشار “اطلاعات نادرست” در مورد ارتش روسیه بازداشت شد. در دستگیری اولیه، مقامات به سخنرانی کارا-مورزا در مجلس قانونگذاری ایالت آریزونا اشاره کردند که در آن وی جنایات ادعایی انجام شده توسط نیروهای روسی در اوکراین را شرح داد.

مقامات روسیه بعداً اتهامات خیانت و مشارکت در یک گروه ممنوعه طرفدار دموکراسی را اضافه کردند.

سلامتی کارا مورزا یک منبع دائمی نگرانی در طول دوره محاکمه بوده است – با کاهش وزن 37 پوندی مخالف و بی حسی در اندام های خود.

زمانی که در بازداشت پیش از محاکمه بود، یک پزشک این بیماری را پلی نوروپاتی تشخیص داد – اختلال در عملکرد اعصاب محیطی در سراسر بدن. این وضعیتی است که می تواند توسط محرک های مختلف از جمله بیماری ها، داروها یا سموم ایجاد شود.

کارا مورزا در سال های 2015 و 2017 از دو حمله مسمومیت مجزا رنج می برد که تقریباً جان او را گرفت.

او در مصاحبه ای در سال 2017 به گفت: “با توجه به نوع پیچیده سم، من فکر می کنم این افرادی هستند که با سرویس های ویژه روسیه در ارتباط بوده یا هستند.”

در واقع، کارا مورزا با خطرات سیاست مخالف در روسیه بیگانه نبوده است. در سال 2015، دوست و مربی او، معاون سابق نخست وزیر بوریس نمتسوف، توسط قاتلان در مرکز مسکو کشته شد.

کارا مورزا یک چهره کلیدی در لابی کردن کنگره برای تصویب قانون پاسخگویی حقوق بشر جهانی Magnitsky ایالات متحده در سال 2016 بود – قانونی که در ابتدا کسانی را که در قتل یک وکیل روسی افشاگر، سرگئی ماگنیتسکی در زندان دست داشتند، هدف قرار داد.

کارا مورزا با جان مک کین سناتور آریزونا در فشار برای تصویب این قانون دوستی نزدیک برقرار کرد – بعداً در مراسم تشییع جنازه مک کین در سال 2018 به عنوان یک طرفدار حضور یافت.

در نشانه ای از ماهیت سیاسی محاکمه کارا مورزا، یکی از سه قاضی تحت قانون ماگنیتسکی تحریم شده بود.

با این حال، حتی از زمان بازداشت پیش از محاکمه، کارا-مورزا حضور عمومی خود را حفظ کرد – و نظرات خود را برای واشنگتن پست که در آن او ابراز اطمینان کرد که روسیه در نهایت از آخرین فصل سرکوبگرانه در تاریخ خود بیرون خواهد آمد.

او نوشت: “همانطور که می دانید، شب درست قبل از نور تاریک ترین است.”