هاروی واینستین به ۱۶ سال زندان دیگر محکوم شد: NPR


حضور هاروی واینستین در دادگاه لس آنجلس در اکتبر 2022.

Etienne Laurent/Pool/AFP از طریق Getty Images


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

Etienne Laurent/Pool/AFP از طریق Getty Images


حضور هاروی واینستین در دادگاه لس آنجلس در اکتبر 2022.

Etienne Laurent/Pool/AFP از طریق Getty Images

یادداشت ویراستار: این گزارش شامل توضیحاتی در مورد تجاوز جنسی است.

هاروی واینستین، غول سابق سینما، روز پنجشنبه توسط یک قاضی لس آنجلس به ۱۶ سال زندان دیگر محکوم شد. او در دسامبر در آنجا به سه اتهام تجاوز جنسی و تجاوز جنسی محکوم شد. به طور جداگانه، این پیرمرد 70 ساله در حال گذراندن حکم 23 سال زندان به دلیل تجاوز جنسی و تجاوز جنسی در نیویورک است – به این معنی که به احتمال زیاد واینستین اکنون بقیه عمر خود را در زندان سپری خواهد کرد.

لیزا لنچ، قاضی دادگاه عالی لس آنجلس، حکم اجرای این حکم دوم را به صورت متوالی صادر کرد، به این معنی که این حکم پس از اتمام دوران محکومیت واینستین در نیویورک آغاز خواهد شد.

زنی که شهادتش مبنای محکومیت او بود، در دادگاه لس آنجلس با عنوان “جین دو شماره 1” نامیده شد. این زن یک مدل اروپایی است که واینستین در یک جشنواره فیلم در لس آنجلس در فوریه 2013 به او تجاوز کرد.

تهیه کننده سابق – زمانی یکی از قدرتمندترین مردان هالیوود بود – به اتهام تجاوز جنسی و تجاوز جنسی به چهار زن بین سال های 2004 تا 2013 در کالیفرنیا محاکمه شد. هیئت منصفه او را در یک اتهام بی گناه تشخیص داد و نتوانست تصمیم بگیرد. حدود سه اتهام دیگر

واینستین ابتدا در لس آنجلس به دلیل یازده مورد تجاوز جنسی و تجاوز جنسی متهم شد. تا زمانی که او به محاکمه رفت، دادستان چهار مورد از آن اتهامات مربوط به زنی را که در این پرونده با نام “جین دو شماره 5” شناسایی شده بود کنار گذاشتند زیرا ایالت “نتوانست” به ادعاهای او ادامه دهد.

اتهامات علیه واینستین توسط ده ها زن – از جمله مواردی که توسط مجله نیویورک تایمز و نیویورکر در اکتبر 2017 – نیروی محرکه جنبش #MeToo بودند. واینستین در طول محکومیت خود در نیویورک در مارس 2020، جنبش #MeToo و وضعیت خود را با ترس از قرمز در دهه‌های 1940 و 1950 مقایسه کرد، که طی آن متخصصان هالیوود به دلیل حمایت از کمونیسم در لیست سیاه قرار گرفتند.

ویرایش شده توسط: سیرا کرافورد

تولید شده توسط: آناستازیا تسیولکاس