سناتور دایان فاینشتاین به دنبال انتخاب مجدد در سال 2024 نخواهد بود: NPR


سناتور دایان فاینشتاین، دی-کالیفرنیا، برای انتخابات رهبری گروه دموکرات سنا در کنگره در واشنگتن در 8 دسامبر 2022 وارد می شود.

J. Scott Applewhite/AP


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

J. Scott Applewhite/AP


سناتور دایان فاینشتاین، دی-کالیفرنیا، برای انتخابات رهبری گروه دموکرات سنا در کنگره در واشنگتن در 8 دسامبر 2022 وارد می شود.

J. Scott Applewhite/AP

دایان فاینشتاین، سناتور دموکرات کالیفرنیا می گوید که در سال 2024 مجدداً انتخاب نخواهد شد.

او با 89 سال سن، مسن ترین عضو کنگره است که 30 سال خدمت کرده است در سنا

در اعلامیه بازنشستگی‌اش بعد از ظهر سه‌شنبه، او قول داد که «تا آنجا که می‌توانم تا پایان سال آینده که دوره من تمام می‌شود، برای کالیفرنیا تلاش کند».

او در بیانیه ای گفت: “هر کدام از ما برای حل مشکلات به اینجا فرستاده شدیم. این کاری است که من در 30 سال گذشته انجام داده ام و این همان کاری است که قصد دارم برای دو سال آینده انجام دهم.”

فاینشتاین روز سه‌شنبه به خبرنگاران گفت که او هنوز نامزدی را برای کرسی خود تایید نمی‌کند، اما ممکن است در چند ماه آینده تصمیم‌گیری شود.

آدام شیف و کیتی پورتر، نمایندگان دموکرات، مناقصه سنا سال 2024 خود را برای کرسی او اعلام کردند. نمایندگان رو خانا و باربارا لی نیز ممکن است به فکر انتخابی برای جایگزینی فینشتاین باشند.

فاینشتاین برای اولین‌های تاریخی‌اش مورد تحسین قرار می‌گیرد

چاک شومر، رهبر اکثریت سنا، فینشتاین را به خاطر حرفه تاثیرگذارش در مجلس تشویق کرد و در طول مسیر “سقف های شیشه ای بی شمار” را شکست. برای مثال، فاینشتاین اولین زنی بود که ریاست کمیته اطلاعاتی سنا را بر عهده گرفت و بعداً اولین زنی بود که به عنوان دموکرات ارشد کمیته قضایی سنا خدمت کرد.

شومر در بیانیه‌ای گفت: «به‌عنوان طولانی‌ترین سناتور کالیفرنیا، کار طولانی و ممتاز دایان فاینشتاین به‌خاطر وسعت و وسعت کارهایی که انجام داد، برجسته است. او در طول زندگی حرفه‌ای‌اش همیشه در رویکردش به هر موضوعی عمل‌گرا بوده است و کشور ما و کالیفرنیای محبوبش را در ذهن خود دارد.»

او به تعداد زیادی از اولین‌ها خدمت کرد: اولین زن رئیس هیئت ناظران سانفرانسیسکو، اولین زن شهردار سانفرانسیسکو و اولین زن منتخب سناتور کالیفرنیا.

او سابقه طولانی قانونگذاری دارد

یکی از فاینشتاین قوانین عمده ای که او تألیف کرد، ممنوعیت تسلیحات تهاجمی فدرال بود که در سال 1994 به تصویب رسید. در سال 2014 منقضی شد.

او در حالی که به عنوان رئیس کمیته اطلاعات سنا فعالیت می کرد، بررسی پنج ساله برنامه های بازداشت و بازجویی سیا را منتشر کرد. در خلاصه اجرایی گزارش، فاینشتاین نوشت که این “نتیجه گیری شخصی او بود که تحت هر معنای رایج این اصطلاح، بازداشت شدگان سیا در یک دوره زمانی پس از حملات 11 سپتامبر شکنجه شدند”.

در سال 2020، فاینشتاین پس از جلسات تایید صلاحیت امی کونی بارت، نامزد ریاست جمهوری دونالد ترامپ در دادگاه عالی، از سوی گروه های لیبرال مورد انتقاد قرار گرفت. او سناتور جمهوری‌خواه لیندسی گراهام را در پایان جلسات استماع هیئت قضایی سنا در آغوش گرفت و گفت: “این یکی از بهترین جلساتی بوده است که من در آن شرکت کرده‌ام.”

فاینشتاین گفت که برای باقیمانده دوره مسئولیت خود، قصد دارد بر “تصویب قوانین عقل سلیم برای مبارزه با اپیدمی خشونت اسلحه، حفظ سرزمین های بکرمان و ارتقای رشد اقتصادی” تمرکز کند.