یک سال بعد، هنوز هیچ مدال تیمی از المپیک 2022 پکن: NPR


کامیلا ولیوا از روسیه در اسکیت آزاد اسکیت زنانه در بازی‌های المپیک زمستانی 2022 پکن در استادیوم سرپوشیده پایتخت در 07 فوریه 2022 رقابت می‌کند.

متیو استاکمن/گتی ایماژ


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

متیو استاکمن/گتی ایماژ


کامیلا ولیوا از روسیه در اسکیت آزاد اسکیت زنانه در بازی‌های المپیک زمستانی 2022 پکن در استادیوم سرپوشیده پایتخت در 07 فوریه 2022 رقابت می‌کند.

متیو استاکمن/گتی ایماژ

این هفته یک سالگرد المپیک نه چندان مبارک است.

یک سال پیش، روسیه در مسابقات اسکیت نمایشی تیمی در بازی‌های زمستانی پکن که توسط پدیده نوجوان کامیلا والیوا طراحی شده بود، قهرمان شد. اما تست داروی مثبت بعدی او بازی ها را مخدوش کرد و نتایج تیم را در هاله ای از ابهام قرار داد.

هنوز.

پرونده ولیوا حل نشده باقی مانده است و ورزشکاران المپیک، از جمله نفرات دوم تیم ایالات متحده، هنوز مدال خود را ندارند.

بدون شوخی

در اولین روز رویداد تیمی، فوریه گذشته، زک دانوهو و شریک آمریکایی رقص یخی او مدیسون هابل نقش خود را انجام دادند.

بهترین امتیاز شخصی آنها کمک کرد تا ایالات متحده به برتری زودهنگام برسد.

اما در روز پایانی رقابت ها، ولیوای 15 ساله، که مورد علاقه پیش از المپیک بود، به همان اندازه که تبلیغ می شد، خوب بود. او تاریخ ساز شد و اولین زنی اسکیت باز شد که در بازی های المپیک یک پرش چهارگانه انقلابی را انجام داد… او فرود آمد. دو در عملکرد او… و روس ها را درست جلوتر از ایالات متحده به پیروزی رساند

دونوهو روز بعد را به یاد می آورد، زمانی که اسکیت بازان آمریکایی آماده می شدند تا به مراسمی بروند که در آن مدال نقره خود را دریافت می کردند.

دونوهو گفت: «ما لباس مراسم خود را پوشیده بودیم، در اتاقی که منتظر اتوبوس به محل برگزاری بودیم. و به ما گفته شد، اوم، پس [the ceremony] لغو می شود. و ما شبیه “هه ها ها” هستیم. بله درسته. جوک خنده دار. خیلی خوبه، بیا بریم.”

اما یکی از مقامات تیم به آنها گفت – این شوخی نبود. مشکل دوپینگ وجود داشت و مسئول نمی توانست بیشتر بگوید.

دونوهو گفت: “بنابراین برای همه ما، اولین قدم نوعی شگفتی غیرباورانه بود.”

زکری دونوهو و مدیسون هابل از تیم ایالات متحده در رویداد تیم رقص ریتم رقص روی یخ در طول بازی‌های المپیک زمستانی پکن 2022 در استادیوم سرپوشیده کپیتال در 04 فوریه 2022 اسکیت می‌کنند.

جاستین سترفیلد/گتی ایماژ


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

جاستین سترفیلد/گتی ایماژ


زکری دونوهو و مدیسون هابل از تیم ایالات متحده در رویداد تیم رقص ریتم رقص روی یخ در طول بازی‌های المپیک زمستانی پکن 2022 در استادیوم سرپوشیده کپیتال در 04 فوریه 2022 اسکیت می‌کنند.

جاستین سترفیلد/گتی ایماژ

با ظهور اطلاعات، احساسات بیشتری مانند سرخوردگی و ناامیدی دنبال شد.

آزمایش والیوا برای یک داروی ممنوعه از نمونه ای که بیش از یک ماه قبل از بازی های پکن گرفته شده بود مثبت بود. پرونده او باید حل می شد، اما در زمان شروع المپیک اینطور نبود. پس از تایید تست مثبت او، پس از رویداد تیمی، والیوا اجازه یافت به رقابت در پکن ادامه دهد.

و پس از آن، ماه ها شروع به گذشتن کردند، هنوز بدون هیچ تصمیمی.

“[There was] دونوهو گفت، خشم و فقط ناباوری که این وضعیت همچنان ادامه دارد.

نمک روی زخم ها

دونوهو می گوید که ضررهای زیادی برای ورزشکاران تیم وجود داشته است. آنها لحظه به یاد ماندنی قهرمانی المپیک خود را از دست دادند. کسانی مانند او که از آن زمان بازنشسته شده‌اند، فرصت‌های مالی را از پاداش‌ها، نمایش‌ها و حمایت‌های مالی از دست داده‌اند. کسانی که هنوز مسابقه می دهند نمی توانند با وضعیت و عنوان برنده مدال المپیک در مسابقات خود شرکت کنند.

اما او معتقد است که تأخیر مداوم تأثیر بیشتری دارد، فراتر از ورزشکاران تیمی.

دونوهو گفت: «المپیک چیزی بسیار خاص را نشان می دهد. “این یک زمین بازی بی طرف است [where athletes] بیایید و در مقابل جهان، سخت کوشی و فداکاری خود و عزم و صلابت خود و صداقت خود را در مورد آنچه که به عنوان ورزشکار هستند اعلام کنید.”

تصمیمی که برای مدت طولانی به تعویق می‌افتد واقعاً از یکپارچگی وجهه المپیک و ارزش‌های المپیک می‌کاهد. و من فکر می‌کنم که از صداقتی که اکثر ورزشکاران انتخاب می‌کنند، در انتخاب‌هایی که به صورت روزمره انجام می‌دهند، بسیار دور می‌کند. چگونه تمرین می کنند، چگونه سوخت می گیرند، چگونه بهبود می یابند.”

“بنابراین [the] گفتگو خیلی بیشتر از یک مراسم مدال بود که در اینجا در خطر بود. [It’s about] نحوه نگرش جهان به ورزش و دیدگاه جهان، به طور خاص، اسکیت بازی. و این چیزی است که واقعاً در خطر است.”

و اکنون، تصمیم اخیر در پرونده ولیوا، ظاهراً وضعیت را بدتر کرده است.

تراویس تایگارت، مسئول مبارزه با دوپینگ، گفت: «اینجا هستیم و روی زخم‌ها نمک می‌ریزیم».

تایگارت، مدیر عامل آژانس ضد دوپینگ ایالات متحده می گوید که نمک ماه گذشته، زمانی که آژانس ضد دوپینگ روسیه، RUSADA، تصمیم گرفت تا Valieva را از تخلف پاک کند، به دست آمد. تایگارت می‌گوید این تصمیم فاقد شفافیت و استقلال بوده و توسط سازمانی که در سال 2015 ناسازگار اعلام شده بود، اتخاذ شد.

“[Rusada] تایگارت گفت، به دلیل دخالتش به عنوان ابزار دولت، ناسازگار اعلام شد.[for] اجرای یک برنامه دوپینگ عمدی تحت حمایت دولتی که در آن آنها آگاهانه به ورزشکاران روسیه کمک می کردند تا در آنجا مواد مخدر مصرف کنند، آگاهانه آنها را به مسابقات بین المللی فرستادند تا از سایر ورزشکاران سرقت کنند و در بالاترین سطوح پیروز شوند.”

تراویس تایگارت، از آژانس ضد دوپینگ ایالات متحده، در جلسه استماع کنگره در سال 2017 در مورد “راه های بهبود و تقویت سیستم بین المللی ضد دوپینگ” سخنرانی می کند.

الکس وانگ/گتی ایماژ


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

الکس وانگ/گتی ایماژ


تراویس تایگارت، از آژانس ضد دوپینگ ایالات متحده، در جلسه استماع کنگره در سال 2017 در مورد “راه های بهبود و تقویت سیستم بین المللی ضد دوپینگ” سخنرانی می کند.

الکس وانگ/گتی ایماژ

پس چرا فکر می‌کردیم می‌توانیم به آن سیستم اعتماد کنیم تا یک تصمیم منصفانه، عینی و مستقل داشته باشد [on Valieva]? این کاملاً دیوانه کننده است.”

در روسیه، نگرشی که طبق گزارش‌ها سال‌ها ادامه دارد، این است که در ورزش نخبه، همه دوپینگ می‌کنند، اما فقط روس‌ها جریمه می‌شوند.

دیمیتری سویشچف ماه گذشته گفت: “ما از تصمیم کمیته انضباطی RUSADA استقبال می کنیم.” او رئیس کمیته فرهنگ بدنی و ورزش دومای دولتی است. من مطمئن هستم که یک تصمیم انگیزشی قوی پشت چنین تصمیمی وجود دارد.»

یک ضربه اعتبار دیگر

آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ، WADA، می‌گوید که احتمالاً به تصمیم Valieva اعتراض خواهد کرد.

تایگارت می گوید این امر ضروری است.

تایگارت گفت: «به خاطر اعتبار سیستم جهانی ضد دوپینگ،[WADA] باید تصمیمی برای تجدید نظر در این پرونده بگیرد. اگر آنها این کار را نکنند، رک و پوست کنده، بسیار مهم خواهد بود. [In] چشم مردمی که ورزشکاران را تماشا می‌کند و ما که سال‌ها برای ورزش پاک می‌جنگیم، ضربه مهلکی به اعتبار نظام خواهد بود.»

او می گوید که WADA در این مورد فراتر از سرزنش نیست. و نه نهاد حاکم بین المللی اسکیت بازی.

«می‌دانی، هر دوی آنها می‌توانستند مستقیماً به آنجا بروند [the Court of Arbitration for Sport]، و گرفته شده است [the decision] از دست روسیه و این همان چیزی است که ما خواستار آن شدیم. چون می‌دانستیم، شما نمی‌توانید ناسازگار داشته باشید [organization] اتخاذ یک تصمیم عادلانه و متعادل.”

در عوض، اکنون یک سال از آن زمان می گذرد و تلاش های ضد دوپینگ در ورزش المپیک ضربه دیگری به اعتبار خود زده است. ورزشکاران از ایالات متحده، ژاپن [3rd place in the team event] و بله، روسیه، منتظر مدال های آنها باشید.

اگرچه، نه همیشه.

“باید صادقانه بگویم، چندین بار به آن ایمیل نگاه کردم [updating U.S. athletes on the Valieva case]دونوهو گفت: “وای خدای من، فراموش کردم که منتظر مدال هستم.” آنقدر طول کشیده است که حتی مربوط به آن نیست.»

آی تی خواهد بود با این حال، زمانی که گناه یا بی گناهی ولیوا در نهایت تصمیم گیری شود، مرتبط است. و زمانی که همه ورزشکاران گرد هم می آیند تا هر مدال را که قطعنامه می آورد را بپذیرند. این می تواند شامل اسکیت بازان کانادایی باشد که در مسابقات تیمی المپیک چهارم شدند اما اگر حکم مجرمیت نه تنها والیوا بلکه تیم روسیه او را محروم کند، ممکن است در جدول رده بندی صعود کنند.

برای ورزشکاران منتظر، دونوهو می گوید که شنیده است آنها می خواهند لحظه دزدیده شده المپیک آنها این بار واقعاً المپیک باشد. به معنای برگزاری مراسم مدال در بازی های تابستانی سال آینده در پاریس.

با فرض قضیه است تا آن زمان بسته شد