6542 اسلحه در سال 2022 در امنیت فرودگاه آمریکا رهگیری شد: NPR


در روز چهارشنبه، ۲۵ ژانویه ۲۰۲۳، در آتلانتا، یک تلویزیون در منطقه امنیتی اداره امنیت حمل و نقل در فرودگاه بین‌المللی هارتسفیلد-جکسون آتلانتا، علامت «بدون اسلحه» را نشان می‌دهد. سال گذشته شاهد رکوردگیری تعداد اسلحه در ایست های بازرسی فرودگاه ها در سراسر کشور بودیم.

برین اندرسون/AP


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

برین اندرسون/AP


در روز چهارشنبه، ۲۵ ژانویه ۲۰۲۳، در آتلانتا، یک تلویزیون در منطقه امنیتی اداره امنیت حمل و نقل در فرودگاه بین‌المللی هارتسفیلد-جکسون آتلانتا، علامت «بدون اسلحه» را نشان می‌دهد. سال گذشته شاهد رکوردگیری تعداد اسلحه در ایست های بازرسی فرودگاه ها در سراسر کشور بودیم.

برین اندرسون/AP

آتلانتا – زنی که سال گذشته از فرودگاه فیلادلفیا پرواز می‌کرد، به یاد آورد که در کیف دستی‌اش تنقلات، داروهای نسخه‌ای و تلفن همراه بسته‌بندی کرد. اما آنچه مهمتر بود این بود که او فراموش کرد چه چیزی را باز کند: یک اسلحه کمری با کالیبر 0.380 در یک غلاف سیاه.

این سلاح یکی از 6542 تفنگی بود که اداره امنیت حمل و نقل سال گذشته در ایست های بازرسی فرودگاه در سراسر کشور رهگیری کرد. این تعداد – تقریباً 18 عدد در روز – برای اسلحه‌هایی که در فرودگاه‌های ایالات متحده رهگیری می‌شوند، بی‌سابقه بوده است و در زمانی که آمریکایی‌های بیشتری مسلح هستند، نگرانی را برانگیخته است.

دیوید پکوسکه، مدیر TSA، گفت: «آنچه در پست‌های بازرسی خود می‌بینیم واقعاً منعکس‌کننده آن چیزی است که در جامعه می‌بینیم، و در جامعه امروزه افراد بیشتری سلاح گرم حمل می‌کنند.»

به استثنای سال 2020 که به دلیل بیماری همه گیر مختل شده است، تعداد سلاح های رهگیری شده در ایست های بازرسی فرودگاه از سال 2010 هر سال افزایش یافته است. کارشناسان فکر نمی کنند که این یک اپیدمی از هواپیماربایان احتمالی باشد – تقریباً همه افراد دستگیر شده ادعا می کنند که فراموش کرده اند اسلحه دارند. با آنها – اما آنها بر خطری تأکید می کنند که حتی یک اسلحه می تواند در هواپیما یا در یک پست بازرسی در دستان اشتباه باشد.

اسلحه ها به معنای واقعی کلمه از بربنک، کالیفرنیا، تا بانگور، مین رهگیری شده اند. پکوسکه گفت، اما در فرودگاه‌های بزرگ‌تر در مناطقی که قوانینی برای حمل اسلحه دوستانه‌تر است، بیشتر اتفاق می‌افتد. 10 لیست برتر برای رهگیری اسلحه در سال 2022 شامل دالاس، آستین و هیوستون در تگزاس است. سه فرودگاه در فلوریدا؛ نشویل، تنسی؛ آتلانتا؛ ققنوس؛ و دنور

پکوسکه مطمئن نیست که بهانه “فراموش کردم” همیشه درست باشد یا اینکه آیا این یک واکنش طبیعی به گرفتار شدن است. به هر حال، او گفت، این مشکلی است که باید متوقف شود.

هنگامی که کارکنان TSA چیزی را که فکر می‌کنند سلاحی روی دستگاه اشعه ایکس می‌بینند، معمولاً کمربند را متوقف می‌کنند تا کیف داخل دستگاه بماند و مسافر نتواند به آن برسد. سپس با پلیس محلی تماس می گیرند.

پیامدها بسته به قوانین محلی و ایالتی متفاوت است. ممکن است فرد دستگیر شود و اسلحه توقیف شود. اما گاهی اوقات آنها اجازه دارند اسلحه را به همراهی که با آنها پرواز نمی کند بدهند و به راه خود ادامه دهند. اسلحه‌های خالی را نیز می‌توان در چمدان‌های چک‌شده قرار داد، با این فرض که از روش‌های مناسب پیروی می‌کنند. این زن در فیلادلفیا اسلحه خود را مصادره کرد و قرار شد جریمه شود.

این جریمه های فدرال ابزار TSA برای مجازات کسانی است که اسلحه را به یک ایست بازرسی می آورند. سال گذشته TSA حداکثر جریمه را به عنوان یک عامل بازدارنده به 14950 دلار افزایش داد. مسافران همچنین وضعیت PreCheck خود را از دست می دهند – به آنها اجازه می دهد برخی از انواع غربالگری را دور بزنند – به مدت پنج سال. قبلاً سه سال بود، اما حدود یک سال پیش آژانس زمان را افزایش داد و قوانین را تغییر داد. مسافران همچنین ممکن است پرواز خود را از دست بدهند و همچنین اسلحه خود را گم کنند. اگر مقامات فدرال بتوانند ثابت کنند شخصی که قصد دارد اسلحه را از پاسگاه به منطقه استریل فرودگاه بیاورد، این یک تخلف فدرال است.

در حالی که مردم در منطقه امنیتی اداره امنیت حمل و نقل در فرودگاه بین المللی هارتسفیلد-جکسون آتلانتا در روز چهارشنبه، 25 ژانویه 2023، در آتلانتا منتظر وسایل هستند، کارگری اشاره می کند.

برین اندرسون/AP


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

برین اندرسون/AP


در حالی که مردم در منطقه امنیتی اداره امنیت حمل و نقل در فرودگاه بین المللی هارتسفیلد-جکسون آتلانتا در روز چهارشنبه، 25 ژانویه 2023، در آتلانتا منتظر وسایل هستند، کارگری اشاره می کند.

برین اندرسون/AP

کیت جفریس، مقام بازنشسته TSA گفت رهگیری اسلحه همچنین می‌تواند باعث کندی سایر مسافران در صف شود.

جفریس گفت: “این مهم نیست که چه اتفاقی بیفتد.” “این یک آیتم خطرناک و ممنوعه است و اجازه دهید با آن روبرو شوید، باید بدانید که اسلحه شما کجاست، زیرا با صدای بلند گریه می کنید.”

کارشناسان و مقامات می گویند افزایش رهگیری اسلحه به سادگی نشان دهنده این است که تعداد بیشتری از آمریکایی ها اسلحه حمل می کنند.

بنیاد ملی ورزش تیراندازی، یک گروه تجاری صنعتی، داده‌های FBI را در مورد بررسی‌های پیشینه تکمیل‌شده برای فروش اسلحه ردیابی می‌کند. این اعداد در سال 2000 کمی بیش از 7 میلیون و در سال گذشته حدود 16.4 میلیون نفر بود. آنها در طول همه گیری ویروس کرونا حتی بالاتر رفتند.

برای افسران TSA که در جستجوی اقلام ممنوعه هستند، ممکن است سخت باشد.

در آتلانتا، جانسیا هاوارد در حال نظارت بر دستگاه اشعه ایکس بود که متوجه شد در کیف لپ‌تاپ یک مسافر به تفنگ نگاه می‌کند. او بلافاصله آن را به عنوان یک مورد “خطرناک” علامت گذاری کرد و به پلیس اطلاع داده شد.

هاوارد گفت که احساس می‌کرد قلبش افتاده است و نگران است که مسافر سعی کند اسلحه را بگیرد. معلوم شد که مسافر یک تاجر بسیار عذرخواهی بود که گفت به سادگی فراموش کرده است. هوارد می‌گوید که می‌داند سفر می‌تواند استرس‌زا باشد، اما مردم باید وقتی برای پرواز آماده می‌شوند مراقب باشند.

او گفت: “شما باید هوشیار باشید و توجه کنید.” “این ملک شماست.”

فرودگاه آتلانتا، یکی از شلوغ‌ترین فرودگاه‌های جهان با حدود 85000 نفر که در یک روز شلوغ از پست‌های بازرسی عبور می‌کنند، در سال 2022 بیشترین تعداد اسلحه رهگیری شده بود – 448 – اما این تعداد در واقع کمتر از سال قبل بود. رابرت اسپیندن، بالاترین مقام TSA در آتلانتا، می‌گوید که آژانس و فرودگاه در سال 2021 تلاش زیادی برای رسیدگی به تعداد زیادی از اسلحه‌هایی که در پست‌های بازرسی رهگیری می‌شوند، انجام دادند.

یک حادثه در نوامبر 2021 نیاز به تلاش آنها را تقویت کرد. یک افسر TSA متوجه یک اسلحه مشکوک در کیف یک مسافر شد. وقتی افسر چمدان را باز کرد، مرد دستش را به سمت اسلحه برد و تفنگ منفجر شد. بالرام بهداری مدیر کل فرودگاه در جریان جلسه استماع کنگره در سال گذشته گفت که مردم به سمت خروجی ها دویدند و فرودگاه به مدت 2 ساعت و نیم تعطیل شد.

مقامات برای جلب توجه صاحبان اسلحه، تابلوهای جدید نصب کردند. هولوگرام بالای یک ایست بازرسی تصویر یک تفنگ آبی گردان را نشان می دهد که یک دایره قرمز روی تفنگ با خطی از آن عبور می کند. تعداد زیادی صفحه تلویزیون 70 اینچی پیام‌های چرخشی مبنی بر ممنوعیت اسلحه را چشمک می‌زنند.

تابلوهایی در سراسر فرودگاه وجود دارد. اعلامیه‌ها، هولوگرام‌ها، تلویزیون‌ها. اطلاعات کمی وجود دارد که به نوعی از جلوی چشمان شما چشمک می‌زند تا به عنوان آخرین تلاش به شما یادآوری کنند که اگر سلاح گرم دارید، انجام دهید. میدونی کجاست؟” اسپیندن گفت.

فرودگاه میامی نیز برای جلب توجه توپچی ها کار کرد. مدیر فرودگاه سال گذشته به کنگره گفت که پس از ثبت رکورد رهگیری اسلحه در سال 2021، آنها علائم دید بالا را نصب کردند و با خطوط هوایی برای هشدار به مسافران همکاری کردند. وی گفت که تعداد سلاح های گرم کشف شده به شدت کاهش یافته است.

پکوسکه گفت که علامت گذاری تنها بخشی از راه حل است. مسافران در حال حاضر با رگباری از علائم یا اعلامیه ها روبرو هستند و همیشه توجه نمی کنند. او همچنین از افزایش تدریجی مجازات ها برای جلب توجه مردم حمایت می کند.

اما آیدان جانستون، از گروه حمایت از اسلحه صاحبان اسلحه آمریکا، گفت که مایل است شاهد کاهش جریمه ها باشد و گفت که آنها بازدارنده نیستند. در حالی که او مایل است آموزش بیشتری برای صاحبان جدید اسلحه ببیند، او همچنین به این موضوع به عنوان یک “جنایت شنیع بزرگ” فکر نمی کند.

او گفت: «اینها افراد بدی نیستند که به شدت به مجازات نیاز داشته باشند. اینها افرادی هستند که اشتباه کردند.»

مقامات بر این باورند که آنها اکثریت قریب به اتفاق را جذب می کنند، اما با بررسی 730 میلیون مسافر در سال گذشته، حتی درصد ناچیزی از عبور از آن نگران کننده است.

ماه گذشته، کلیف وادل، نوازنده، از نشویل، تنسی، به رالی، کارولینای شمالی در حال سفر بود که در ایست بازرسی متوقف شد. یک افسر TSA یک اسلحه در کیف خود دیده بود. وادل به قدری شوکه شده بود که در ابتدا گفت نمی تواند متعلق به او باشد زیرا روز قبل با همان کیف پرواز کرده بود. معلوم شد که اسلحه در کیفش بوده اما در اکران از دست رفته است. TSA فقدان را تصدیق کرد و پکوسکه می گوید که در حال بررسی هستند.

وادل وقتی سعی داشت بفهمد تفنگی که در محفظه دستکش قفل کرده بود چگونه در کیف کتابش قرار گرفت، متوجه شد که وقتی ماشین را برای تعمیر برد، آن را بیرون آورده بود. Waddell گفت که او می داند که این مسئولیت اوست که بداند سلاح گرم او کجاست، اما نگران است که چگونه TSA می تواند چیزی به این مهمی را از دست داده باشد.

او گفت: «این برای من یک شوک بود.