ادای احترام برای رئیس جمهور سابق جیمی کارتر پس از ورود او به بیمارستان: NPR


رئیس جمهور سابق جیمی کارتر در حالی که نشان مانوئل آمادور گوئررو توسط رئیس جمهور پاناما خوان کارلوس وارلا را طی مراسمی در مرکز کارتر، 14 ژانویه 2016، در آتلانتا به او اعطا می کند، لبخند می زند.

جان بازیمور/AP


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

جان بازیمور/AP


رئیس جمهور سابق جیمی کارتر در حالی که نشان مانوئل آمادور گوئررو توسط رئیس جمهور پاناما خوان کارلوس وارلا را طی مراسمی در مرکز کارتر، 14 ژانویه 2016، در آتلانتا به او اعطا می کند، لبخند می زند.

جان بازیمور/AP

ادای احترام آنلاین برای جیمی کارتر، رئیس جمهور اسبق آمریکا، پس از اعلام این که این سیاستمدار 98 ساله پس از چند دوره اقامت کوتاه مدت اخیر در بیمارستان، وارد بخش مراقبت های ویژه در خانه خواهد شد، آغاز شده است.

سیاستمداران، افراد مشهور، سازمان‌ها و بسیاری دیگر از دموکرات یک دوره‌ای که مدت‌ها پس از ترک کاخ سفید به زندگی خدمات عمومی ادامه داد، تمجید کرده‌اند.

جان استوارت، کمدین و نویسنده: «جیمی کارتر یکی از مهربان ترین و متفکرترین افرادی است که من افتخار ملاقات با او را داشته ام. گفت. “او بهترین ماست.”

کمدین سابق و سناتور آل فرانکن به سادگی گفت کارتر “بزرگترین رئیس جمهور سابق بود.

تعدادی از سیاستمداران فعلی – هر دو دموکرات ها و جمهوری خواهان – همچنین دستاوردهای کارتر را جشن گرفت.

شیلا جکسون لی نماینده تگزاس به نام کارتر او یک “گنج و نماد آمریکایی” بود و گفت که او یکی از دلسوزترین روسای جمهور کشور است.

جکسون لی گفت: «از زمانی که او خدمت خود را در ارتش ایالات متحده آغاز کرد و تا دوران ریاست جمهوری خود، هوشیاری مراقبت از خود نشان داد.

کارتر پس از شکست جرالد فورد جمهوری خواه فعلی در انتخابات سال 1976 سی و نهمین رئیس جمهور آمریکا شد.

در آخر هفته، مایکل بشلوس، مورخ ریاست جمهوری، مجموعه‌ای از عکس‌های کارتر را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشت، از جمله عکسی در دوران ریاست‌جمهوری او. کارتر در دفتر بیضی شکل با جو بایدن.

آنت گوردون رید، استاد تاریخ دانشگاه هاروارد، که نوشت Hemingses of Monticello: یک خانواده آمریکایی، گفت او برای رای دادن به کارتر خیلی جوان بود، اما از کمپین او با کمک به اداره گروه جوانان برای کارتر حمایت کرد.

گوردون رید افزود: “من خونه به خونه رفتم و جزوه ها رو پخش کردم، تماس گرفتم. وقتی او برنده شد، هیجان زده شدم. تمام کابینه او را می شناختم، تمام کنفرانس های مطبوعاتی او را تماشا کردم. وقتی شکست خورد، ویران شدم.”

کارتر نتوانست برای دومین بار به عنوان رئیس جمهور پیروز شود، اما شکست او از رونالد ریگان جمهوری خواه در سال 1980 او را از زندگی عمومی بیرون نکرد.

در سال 1982، او و همسرش روزالین مرکز غیرانتفاعی کارتر را تأسیس کردند، و رئیس‌جمهور سابق نیز به ساخت خانه‌هایی برای سازمان مسکن، Habitat for Humanity، حتی در اواسط دهه 90 زندگی‌اش کمک کرد.

این سازمان “همه ما در هبیتات فور بشریت، رئیس‌جمهور و خانم کارتر را به هنگام ورود به بیمارستان به دعا برمی‌داریم. ما برای آسایش او و برای آرامش آنها دعا می‌کنیم.” گفت.

او به فدراسیون ملی حیات وحش گفت که در خارج از محل کار، کارتر و همسرش نیز پرنده داران اختصاصی بودند، سرگرمی ای که خانواده پس از سفر به تانزانیا در سال 1988 شروع کردند.

مجله تماشای پرندگان گفت این “آرزوی صلح و عشق برای رئیس جمهور کارتر و همسرش روزالین بود که از اواخر دهه 1980 پرنده نگر بودند.”