دموکرات‌ها پس از تیراندازی در ایالت میشیگان بر کنترل اسلحه پیش می‌روند: NPR


آستین هانت با دانشجویان فعلی و سابق دانشگاه ایالتی میشیگان در طول تجمعی در کنگره ایالتی در لنسینگ، میش، چهارشنبه، 15 فوریه 2023، پس از تیراندازی یک مرد مسلح در محوطه دانشگاه ایالتی میشیگان، دوشنبه شب، تابلویی را در دست دارد.

پل سانسیا/AP


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

پل سانسیا/AP


آستین هانت با دانشجویان فعلی و سابق دانشگاه ایالتی میشیگان در طول تجمعی در کنگره ایالتی در لنسینگ، میش، چهارشنبه، 15 فوریه 2023، پس از تیراندازی یک مرد مسلح در محوطه دانشگاه ایالتی میشیگان، دوشنبه شب، تابلویی را در دست دارد.

پل سانسیا/AP

پس از آن که یک مرد مسلح این هفته در محوطه دانشگاه ایالتی میشیگان سه دانشجو را کشت و پنج نفر دیگر را زخمی کرد، گرچن ویتمر، فرماندار دموکرات، از قانونگذاران این ایالت خواست تا تدابیر شدیدتر کنترل اسلحه را تصویب کنند.

ویتمر در یک کنفرانس مطبوعاتی روز سه شنبه گفت: “به عنوان والدین، ما به فرزندان خود می گوییم که مشکلی ندارد. ما همیشه این را می گوییم.” “اما حقیقت این است که کلمات به اندازه کافی خوب نیستند. ما باید عمل کنیم و خواهیم کرد.”

برای اولین بار در 40 سال گذشته، دموکرات ها کنترل قوه مقننه ایالت و دفتر فرماندار را در دست گرفتند. این امر دموکرات ها را امیدوار به تصویب قوانین سخت گیرانه تر اسلحه کرده است.

با این حال، جمهوری خواهان این ایالت به دنبال دستیابی به اجماع در مورد قوانین متمرکز بر خدمات بهداشت روان هستند.

اقدامات پیشنهادی دموکرات ها شامل بررسی پیشینه جهانی، به اصطلاح قوانین پرچم قرمز – دستورات دادگاه مبنی بر الزام پلیس به گرفتن اسلحه از یک فرد – و نگهداری امن است.

وینی برینکس، رهبر اکثریت سنا، روز سه شنبه گفت: “چه تیراندازی دسته جمعی، چه قتل یا خودکشی، ما می دانیم که یک لایحه یا یک سیاست وجود ندارد که بتواند همه اینها را یک شبه از بین ببرد.”

برینکس افزود: “اما… ما می توانیم برای بهبود زندگی مردم ایالت خود و جلوگیری از وقوع تراژدی های بیشتری از این دست در آینده اقدام کنیم.”

اکثر رای دهندگان میشیگان حمایت خود را از قوانین سختگیرانه اسلحه اعلام کرده اند. یک نظرسنجی سراسری که در ماه دسامبر منتشر شد نشان داد که 90٪ از بررسی سوابق برای کسانی که اسلحه می خرند حمایت می کنند و 74٪ تایید کردند که دادگاه ها اسلحه را از کسانی که برای خود یا دیگران خطرناک تلقی می شوند، بگیرند.

اقدامات مشابهی، از جمله پرچم‌های قرمز و قوانین ذخیره‌سازی ایمن، قبلاً در میشیگان پیشنهاد شده بود – از جمله پس از تیراندازی گسترده در دبیرستان آکسفورد در سال 2021 – اما این تلاش‌ها در قانون‌گذاری تحت کنترل جمهوری‌خواهان ناموفق بود.

حتی اگر دموکرات‌ها اکنون بر قوه مقننه ایالتی کنترل دارند، حفظ قوانین اضافی برای اسلحه همچنان می‌تواند چالش برانگیز باشد. اکثریت آنها تنها یک رأی در مجلس نمایندگان و سنا است.

این ایالت همچنین خانه فرهنگ پر رونق اسلحه است و قانون اساسی ایالت میشیگان شامل حق حمل سلاح است. برخلاف قانون اساسی ایالات متحده، قانون اساسی میشیگان همچنین دارای مقررات دفاع شخصی است.

اما دموکرات های ایالتی می گویند که همکاران جمهوری خواه آنها در گذشته شانس کنترل اسلحه را داشته اند و آنها این فرصت را بدون دعوا از بین نخواهند برد.