دموکرات ها حمل و نقل مهاجران را آغاز کرده اند: NPR


فرماندار دموکرات آریزونا، کیتی هابز، وسط، توسط بن توما، رئیس مجلس آریزونا، در سمت چپ، و رئیس سنای آریزونا، وارن پترسن، در سمت راست، در آدرس ایالت ایالت هابز در 9 ژانویه 2023، در فینیکس، پشت سر قرار گرفته است.

راس دی. فرانکلین/AP


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

راس دی. فرانکلین/AP


فرماندار دموکرات آریزونا، کیتی هابز، وسط، توسط بن توما، رئیس مجلس آریزونا، در سمت چپ، و رئیس سنای آریزونا، وارن پترسن، در سمت راست، در آدرس ایالت ایالت هابز در 9 ژانویه 2023، در فینیکس، پشت سر قرار گرفته است.

راس دی. فرانکلین/AP

زمانی که فرمانداران جمهوری خواه تگزاس و آریزونا سال گذشته با اتوبوس مهاجران را از ایالت های خود خارج کردند، گفتند که این اقدام در اعتراض به سیاست های مهاجرتی فدرال “بی پروا” دموکرات ها بوده است.

دموکرات‌ها از این تاکتیک به‌عنوان غیرانسانی‌کننده انتقاد کردند، به‌ویژه زمانی که مهاجران در مورد جایی که می‌روند گمراه شدند. اما برخی از شهرها و ایالت‌ها به رهبری دموکرات‌ها بعداً به این رویه علاقه نشان دادند، که اخیراً کیتی هابز فرماندار جدید آریزونا بود.

“اگر ما برای اتوبوسرانی پول خرج می کنیم، چرا آنها را به مقصد نهایی نمی رسانیم؟” هابز در یک کنفرانس مطبوعاتی اخیر به خبرنگاران گفت.

در اینجا نحوه تحول سیاست حمل و نقل مهاجران آمده است.

مهاجران همیشه جابجا شده اند

مردم همیشه به محض درخواست پناهندگی در مرز به داخل ایالات متحده سفر کرده اند.

به عنوان مثال، در شهر مرزی دل ریو، تگزاس، ائتلاف غیرانتفاعی مرزی بشردوستانه Val Verde مهاجران را مستقیماً از ایستگاه گشت مرزی ایالات متحده پذیرایی می کند.

از آنجا، آنها فقط چند گزینه برای رسیدن به مقصد نهایی خود دارند.

تیفانی بارو، مدیر عملیات VVHBC می گوید: “شما باید مکان اینجا را درک کنید. نزدیک ترین شهر بزرگ در سن آنتونیو است. این سه ساعت رانندگی است.”

هر روز چند اتوبوس Greyhound دل ریو را ترک می کنند. فرودگاه محلی به تازگی پس از خروج خطوط هوایی امریکن خدمات خود را از دست داده است. این غیر انتفاعی همچنین مستقیماً با یک شرکت حمل و نقل خصوصی کار می کند. VVHBC معمولاً به تازه واردان کمک می کند تا بفهمند کجا باید بروند، و سپس یکی از اعضای خانواده برای آنها بلیط خریداری می کند.

اما در سال 2022، گروه‌های غیرانتفاعی و کمک‌رسان در مرز در تامین نیازهای اولیه برای رکورد تعداد افرادی که تلاش می‌کنند به ایالات متحده بیایند، بر اساس داده‌های فدرال، با مشکل مواجه شدند.

بارو می‌گوید اتوبوس‌هایی که توسط ایالت اداره می‌شوند «بسیار مفید هستند».

بیشتر آنها در شهرهایی که با اتوبوس به آنها سفر می کنند نمی مانند، به جز نیویورک

برخی از مسافران اتوبوس نیز از سواری رایگان استقبال می کنند.

سلینا، مهاجری که از شیلی سفر می‌کرد و با اتوبوس دولتی از تگزاس به فیلادلفیا رفت، می‌گوید: «من نمی‌دانستم که بلیط برای رسیدن به اینجا 500 دلار است. NPR از نام او استفاده نمی کند زیرا پرونده مهاجرت او در حال بررسی است.

سلینا، که می‌خواهد با برادر شوهرش در نیوجرسی ملاقات کند، به NPR به اسپانیایی می‌گوید که وقتی وارد ایالات متحده شد، یک نگهبان به او درباره اتوبوس‌های رایگان گفت و به او نشان داد که کجا باید در صف اتوبوس قرار بگیرد. در غیر این صورت، او می گوید: “من نمی توانستم پرداخت کنم.”

مسافران در حال پیاده شدن از اتوبوسی که توسط ایالت تگزاس به فیلادلفیا در 5 دسامبر 2022 فرستاده شد.

لورا بنشوف / NPR


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

لورا بنشوف / NPR


مسافران در حال پیاده شدن از اتوبوسی که توسط ایالت تگزاس به فیلادلفیا در 5 دسامبر 2022 فرستاده شد.

لورا بنشوف / NPR

این واقعیت به تغییر سیاست انتقال مهاجران کمک کرده است. مظفر چشتی، کارشناس ارشد موسسه سیاست مهاجرت، می‌گوید: «چیزی که در قبال مهاجران برای منافع سیاسی انجام می‌شد، ناگهان به سر می‌رفت، زیرا مهاجران افراد منطقی هستند».

چشتی می‌گوید نه تنها می‌توانستند بلیت رایگان برای یک خانواده یا یک پناهگاه دریافت کنند، بلکه «آنها دریافتند که این شهرها در واقع برای مهاجران بسیار مهمان‌نواز هستند».

سازمان های دولتی و غیرانتفاعی در فیلادلفیا، واشنگتن، دی سی، شیکاگو و نیویورک از ده ها هزار مهاجری که با اتوبوس از مرز عبور کرده اند استقبال کرده اند. در بسیاری از موارد، آنها غذا، سرپناه، خدمات قانونی و کمک به حمل و نقل ارائه می کنند.

برخی از ورودها به سرعت پیش می روند. طبق داده های ارائه شده توسط مقامات شهری، در فیلادلفیا و دی سی، بین 5 تا 10 درصد از ورودی ها تا اواسط ژانویه در پناهگاه ها یا مسکن های یارانه ای باقی مانده اند. مقامات شیکاگو اطلاعات کافی برای مقایسه ارائه نکردند.

به گفته سخنگوی شهر، در نیویورک، جایی که قانون “حق پناهندگی” وجود دارد، بیش از 26000 پناهجو از 8 ژانویه در پناهگاه های شهری اقامت دارند.

دموکرات ها شروع به پذیرش این روند کرده اند

شهرها و ایالت‌ها به رهبری دموکرات‌ها سال گذشته با برخی اصلاحات شروع به حمل و نقل مهاجران کردند.

در ال پاسو، دولت دموکرات بیش از 13000 نفر را تا پاییز با اتوبوس حمل کرد که در برخی موارد از اتوبوس های ایالت تگزاس پیشی گرفت.

در آن زمان، شهردار اسکار لیزر گفت که برخلاف فرماندار ابوت با مقامات شهرهای پذیرنده هماهنگی می کند. با این حال، شهر برنامه اتوبوسرانی خود را در ماه اکتبر متوقف کرد و به گفته سخنگوی شهر، تنها برنامه اتوبوسرانی تحت حمایت دولت در حال حاضر توسط ایالت تگزاس اجرا می شود.

سپس در دسامبر، هزاران نفر به تنهایی در دنور ظاهر شدند. با کاهش دما در بیرون شهر، پناهگاه های اضطراری ایجاد کرد. اما، طبق داده‌های ارائه شده توسط مقامات محلی، برای 1900 نفر بلیط اتوبوس نیز خریداری کرد و به آنها کمک کرد تا به 35 ایالت برسند.

جاش روزنبلوم، سخنگوی شهر و شهرستان، می‌گوید: «این با غذا، سرپناه، لباس و لوازم بهداشتی همراه است. آن بلیت‌های اتوبوس بخشی از این تلاش عظیم بشردوستانه است.

سیاست همچنان پیچیده است

جارد پولیس، فرماندار دموکرات کلرادو، در اوایل ژانویه اعلام کرد که این ایالت همچنین اتوبوس هایی را از دنور به شهرهای دیگر کرایه خواهد کرد. اما تنها چند روز بعد، پس از اینکه شهرداران شیکاگو و نیویورک از او خواستند این برنامه را متوقف کند، او این برنامه را متوقف کرد.

پولیس در بیانیه ای سرزنش را به جای دیگری معطوف کرد. وی گفت: «متاسفانه دولت فدرال و کنگره مردم آمریکا را در زمینه اصلاحات مهاجرتی و امنیت مرزها ناکام گذاشته اند.

چشتی می‌گوید که بحث اتوبوسرانی یک زنگ بیدارباش برای سیاستمداران است و امیدوار است که یک سیستم هماهنگ‌تر و تحت حمایت فدرال برای کمک به مهاجرت به مهاجران در سراسر کشور را تشویق کند.

در آریزونا، یکی دیگر از برنامه های اتوبوس رانی بازسازی شده در دست ساخت است. مورفی هبرت، مدیر ارتباطات دفتر فرمانداری آریزونا، می گوید که دولت جدید موظف است از 15 میلیون دلار اختصاص داده شده توسط قانونگذار برای انتقال مهاجران از مناطق مرزی استفاده کند.

او می گوید: «ما در حال تخصیص مجدد این بودجه به برنامه ای هستیم که مؤثرتر و انسان دوستانه تر است.

این می تواند شامل اجاره اتوبوس یا سایر اشکال حمل و نقل باشد. هبرت می گوید در حالی که هیچ جدول زمانی برای زمان عرضه آن وجود ندارد، “این یک اولویت است.”

داده‌های اولیه فدرال برای سال 2023 نشان می‌دهد که تعداد افرادی که به ایالات متحده می‌روند کاهش یافته است، که فشار برای کشف آن را کاهش می‌دهد.