آیا شلیک لیوان ترامپ انجام خواهد شد؟ اگر چنین است، قوانین نیویورک به این معنی است که ما ممکن است آن را نبینیم:


دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا روز دوشنبه یک روز قبل از محاکمه وارد برج ترامپ در نیویورک شد.

برایان وولستون/AP


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

برایان وولستون/AP


دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا روز دوشنبه یک روز قبل از محاکمه وارد برج ترامپ در نیویورک شد.

برایان وولستون/AP

به طور معمول، زمانی که فردی برای محاکمه حاضر می شود، قبل از اینکه بتواند در مقابل قاضی ظاهر شود، باید به چند مورد لجستیکی رسیدگی کند: اثر انگشت، عکس ها و کارهای اداری.

هنوز کاملاً مشخص نیست که این روند برای دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق، که قرار است بعدازظهر سه‌شنبه به دادگاه جنایی منهتن برود تا به اتهامات علیه خود رسیدگی کند و به دادخواهی برسد، چگونه خواهد بود.

هیئت منصفه بزرگ نیویورک هفته گذشته ترامپ را در رابطه با نقش او در پنهان کردن پول های پنهانی پرداخت شده به استورمی دانیلز بازیگر فیلم های بزرگسالان در جریان مبارزات انتخاباتی سال 2016 متهم کرد.

کیفرخواست تاریخی یک رئیس جمهور سابق (و نامزد ریاست جمهوری فعلی) برای اولین بار در ایالات متحده است، بنابراین سابقه کمی وجود دارد و ابهام زیادی در مورد اینکه چه اتفاقی می افتد وجود دارد.

یکی از زمینه‌های فزاینده کنجکاوی – به‌ویژه زمانی که کمپین ترامپ به دنبال جمع‌آوری کمک‌های مالی و سرمایه‌گذاری از مشکلات حقوقی او بوده است – این است که آیا او عکس‌برداری خواهد کرد یا خیر. و اگر چنین است، آیا مردم می توانند آن را ببینند؟

پاسخ کوتاه این است: احتمالاً نه، مگر اینکه به نحوی فاش شود.

جوانب مثبت و منفی استفاده از لیوان

عکس‌های لیوان مجموعه‌ای از عکس‌های متهم از شانه به بالا هستند که شامل اطلاعات شناسایی مانند قد و تاریخ دستگیری او نیز می‌شود.

آنها معمولاً به عنوان بخشی از فرآیند رزرو در نظر گرفته می شوند و اهداف مختلفی را دنبال می کنند، مانند تأیید اینکه کدام یک از چندین نفر با نام مشابه واقعاً دستگیر شده اند و وضعیت جسمانی آنها در آن زمان مشخص شود.

عکس های لیوان از لحاظ تاریخی در پرونده های پلیس باقی مانده است، اما در بسیاری از موارد اکنون به صورت آنلاین در دسترس است.

عکس‌های لیوان فقط نشان می‌دهند که یک فرد محکوم شده است، نه اینکه آیا او بی‌گناه یا مجرم شناخته شده است. و حضور آنها در اینترنت اغلب می‌تواند به هزینه شخصی یا حرفه‌ای کسی باشد.

قوانین مربوط به انتشار عکس‌های لیوان اغلب مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرند و همیشه در حال تحول هستند و سیاست‌ها بر اساس ایالت متفاوت است.

نیویورک در سال 2019 “ممنوعیت شلیک لیوان” را تصویب کرد

بودجه سال 2020 فرماندار وقت نیویورک اندرو کومو شامل قانونی بود که عملاً مجریان قانون را از انتشار بیشتر عکس‌های لیوان برای عموم منع می‌کرد.

او در ابتدا پیشنهاد ممنوعیت انتشار سایر اطلاعات رزرو مانند نام ها و اتهامات را داده بود که آن را “تجاوز ناخواسته به حریم خصوصی شخصی” نامید.

منتقدان از ترس “دستگیری های مخفی” و عدم پاسخگویی عقب نشینی کردند و قانونگذاران در نهایت نسخه کوچک شده این لایحه را تصویب کردند که فقط بر روی شلیک گلوله تمرکز داشت.

در آوریل 2019، کومو قانونی را امضا کرد که قانون آزادی اطلاعات را اصلاح می کند تا به صراحت بیان کند که “تجاوز غیرقانونی به حریم خصوصی شخصی شامل … افشای دستگیری مجری قانون یا رزرو عکس یک فرد است.”

این به اصطلاح ممنوعیت استثناهایی نیز دارد: می‌گوید عکس‌ها در صورتی می‌توانند منتشر شوند که «به یک هدف خاص اجرای قانون عمل کنند و افشای آن توسط هیچ یک از قوانین ایالتی یا فدرال منع نشده است».

به عنوان مثال، این می تواند به معنای زمانی باشد که بازرسان در جستجوی یک فرد گم شده یا تحت تعقیب هستند.

آنچه تیم ترامپ گفته است

به گزارش آسوشیتدپرس، علیرغم اینکه قانون نیویورک مانع از انتشار آنها می شود، برخی از عکس های لیوان در گذشته فاش شده است.

این امکان وجود دارد که در چنین موردی پرمخاطب – در صورت گرفتن عکس از لیوان – اتفاق بیفتد، اما مشخص نیست که آیا این چیزی است که تیم ترامپ می‌خواهد یا خیر.

آنها درخواست رسانه ها مبنی بر داشتن دوربین فیلمبرداری در دادگاه را به چالش کشیدند، (اگرچه قاضی ناظر بر این پرونده روز دوشنبه حکم داد که پنج عکاس استخر می توانند قبل از خود دادگاه عکس های ثابت بگیرند).

آلینا حبا، وکیل مدافع ترامپ در چندین مورد حقوقی، روز دوشنبه در سی ان ان استدلال کرد که شلیک لیوان در مورد ترامپ غیرضروری است.

“[Mug shots] او گفت: “او شناخته شده ترین چهره در جهان است، چه برسد به کشور، در حال حاضر، بنابراین نیازی به آن نیست.”

او همچنین گفت که حتی اگر عکس های ماگ گرفته شود، نباید در معرض دید عموم قرار گیرد.

حبا افزود: “من شفافیت را دوست دارم. فکر می کنم در شرایط خاص، این چیز خوبی است. من با لو رفتن تصاویر مشکل دارم.” من فکر می کنم که چون ما در یک کمپین هستیم، چون او کاندیدای اصلی حزب جمهوری خواه است، هیچ کمکی نخواهد کرد.»

ترامپ اتهام خود را پنهان نکرده است – او در رسانه های اجتماعی در این مورد پست کرده است (حتی پیش بینی نادرستی این اتفاق چند روز قبل از آن رخ می دهد) و قصد دارد سه شنبه شب یک سخنرانی در ساعات پربیننده مار-آلاگو داشته باشد.

و با استناد به سه منبع ناشناس آشنا با وضعیت، رولینگ استون گزارش‌ها حاکی از آن است که برخی از دستیاران و مشاوران ترامپ او را تحت فشار قرار داده‌اند تا «او را برگرداند [mug shot] به سوخت برای جمع آوری کمک مالی، یا به عنوان یک نماد جدید قدرتمند در کالاهای کمپین 2024.”

کمپین ترامپ دوشنبه گفت از زمانی که او در روز پنجشنبه متهم شد، 7 میلیون دلار جمع آوری کرده بود.

دنبال کردن وبلاگ زنده ما برای آخرین تحولات