بازشماری می تواند به این معنی باشد که ژاپن 7000 جزیره دیگر دارد: NPR


ژاپن تعداد جزایر خود را بازشماری کرد و انتقاداتی مبنی بر اینکه این ارقام صحیح نبودند. انتظار می رود جغرافیدانان بیش از 7000 جزیره را به این تعداد اضافه کنند.

یوجین هوشیکو/AP


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

یوجین هوشیکو/AP


ژاپن تعداد جزایر خود را بازشماری کرد و انتقاداتی مبنی بر اینکه این ارقام صحیح نبودند. انتظار می رود جغرافیدانان بیش از 7000 جزیره را به این تعداد اضافه کنند.

یوجین هوشیکو/AP

انتظار می رود پس از کشف 7000 جزیره جدید که از وجود آنها اطلاعی نداشت، تعداد جزایر در ژاپن بیش از دو برابر شود.

خب یه جورایی

این کشور در حال حاضر از 6852 جزیره تشکیل شده است، اما این رقم به مطالعه ای در سال 1987 برمی گردد که توسط گارد ساحلی ژاپن انجام شد. در یک جلسه پارلمان در دسامبر 2021، یک قانونگذار استدلال کرد که داده ها قدیمی است و رقم واقعی می تواند بسیار متفاوت باشد.

به گزارش کیودو نیوز، قانونگذار گفت: درک دقیق از تعداد جزایر یک امر اداری مهم است که با منافع ملی مرتبط است.

در طول مطالعه سال 1987، مقامات جزایری را با محیط حداقل 100 متر فهرست کردند. آنها از فناوری اولیه استفاده کردند که اغلب گروه های جزایر کوچک را به اشتباه به عنوان یک جزیره معرفی می کرد.

آنها همچنین هزاران جزیره را کنار گذاشتند که بسیاری از آنها در داخل دریاچه ها یا رودخانه ها قرار داشتند. آنها همچنین شامل سواحل شنی رودخانه نمی شوند، که کنوانسیون سازمان ملل متحد در مورد حقوق دریاها اکنون آنها را جزایر می شناسد. به علاوه، فعالیت های آتشفشانی از زمان مطالعه بیش از 35 سال پیش، منجر به ایجاد جزایر بیشتری شده است.

یک منبع آگاه به کیودو نیوز گفت: اکنون با بازشماری، انتظار می رود این رقم به 14125 جزیره افزایش یابد.

این خبر بخشی از گزارشی است که انتظار می رود اداره اطلاعات جغرافیایی ژاپن ماه آینده منتشر کند.

برای بازشماری، جغرافیدانان از فناوری نقشه برداری پیشرفته و ارجاع متقابل با عکس های هوایی گذشته استفاده کردند. مانند مطالعه اصلی، آنها چیزی با محیط کمتر از 100 متر را شامل نشدند.

رقم نهایی همچنان می تواند کمی تغییر کند زیرا جغرافیدانان هنوز در حال انجام تنظیمات نهایی هستند.

به گزارش کیودو نیوز، علیرغم افزایش عظیم، بعید است که این کشف اندازه قلمرو یا آب های ژاپن را تغییر دهد.