سیگارهای منتول پس از اینکه بایدن طرح ممنوعیت آنها را کنار بگذارد در بازار باقی خواهد ماند: شات


سیگار منتول در میان سیگاری‌های سیاه‌پوست و لاتین تبار محبوب است و یکی از مقامات دولت بایدن حقوق مدنی را دلیل لغو ممنوعیت ذکر کرد.

ماریو تاما/گتی ایماژ


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

ماریو تاما/گتی ایماژ


سیگار منتول در میان سیگاری‌های سیاه‌پوست و لاتین تبار محبوب است و یکی از مقامات دولت بایدن حقوق مدنی را دلیل لغو ممنوعیت ذکر کرد.

ماریو تاما/گتی ایماژ

دولت بایدن به طور نامحدود اجرای ممنوعیت محصولات تنباکوی منتول را که مدت ها انتظارش را می کشید به تعویق انداخت و طرفداران مبارزه با سیگار را خشمگین کرد که می گویند کاخ سفید سیاست را بر سلامت عمومی ترجیح می دهد.

بحث و جدل، به ویژه در میان جامعه سیاه پوستان، یکی از دلایلی است که وزیر بهداشت و خدمات انسانی خاویر بسرا به عنوان منطقی برای کنار گذاشتن ممنوعیت پیشنهادی اشاره کرد. بسرا در بیانیه ای گفت که این قانون “بازخوردهای بسیار زیادی از جمله از سوی عناصر مختلف جنبش حقوق مدنی و عدالت کیفری را به همراه داشت” و افزود که حل این مسائل “زمان قابل توجهی نیاز خواهد داشت.”

ممنوعیت اولیه سیگارهای منتول بیش از دو سال پیش پس از تحقیقات گسترده در مورد اثرات طعم دهنده نعناع پیشنهاد شد.

بسیاری از گروه‌های حامی سلامت عمومی ابراز ناراحتی کردند و استدلال کردند که بحث در مورد بهداشت عمومی دهه‌ها پیش حل شده است.

یولاندا ریچاردسون، رئیس و مدیر عامل کمپین برای کودکان بدون دخانیات، در بیانیه ای گفت: «این تصمیم سیاست را بر زندگی، به ویژه زندگی سیاه پوستان، اولویت می دهد. “به ویژه نگران کننده است که ببینیم دولت ادعاهای نادرست صنعت دخانیات در مورد حمایت جامعه حقوق مدنی را طوطی وار می کند.”

نانسی براون، مدیر عامل انجمن قلب آمریکا در بیانیه‌ای گفت: «عدم اقدام دولت، صنعت تنباکو را قادر می‌سازد تا به بازاریابی تهاجمی این محصولات و جذب و معتاد کردن کاربران جدید ادامه دهد.»

منتول بیش از یک سوم فروش تنباکو در ایالات متحده را تشکیل می دهد، اما به طور نامتناسبی در جوامع سیاه پوست، و همچنین در میان زنان و جمعیت LGBTQ به بازار عرضه می شود. حدود 85 درصد از سیگاری‌های سیاه‌پوست سیگار منتول می‌کشند – خطری برای سلامتی که همچنین توضیح می‌دهد که چرا نرخ سرطان ریه در آن جامعه بالاترین میزان است. بنابراین موضوع ممنوعیت سیگارهای منتول – یا محدود کردن دسترسی به آن – جامعه سیاه‌پوستان را از هم جدا کرده است.

برخی از رهبران حقوق مدنی، به ویژه کشیش آل شارپتون، از صنعت تنباکو حمایت شده اند و استدلال کرده اند که ممنوعیت سیگارهای منتول منجر به نظارت بیش از حد در جوامع سیاه پوست می شود.