محافظت از پوست در برابر آسیب نور آبی محافظت از پوست در برابر آسیب نور آبی


ابزارهای هوشمند شما ممکن است دلیل پیری زودرس پوست تان باشند.

محافظت از پوست در برابر آسیب نور آبی

در این مقاله از مجله اینترنتی آرایشی بهداشتی به شما درباره ی محافظت از پوست در برابر آسیب نور آبی خواهیم گفت لطفا با ما همراه باشید.

ما می دانیم که باید از پوست خود در برابر نور خورشید محافظت کنیم- اما در برابر نور آبی چطور؟ به گفته کارشناسان، نور ساطع شده از ابزارهای هوشمند آسیب جدی به پوست ما وارد کند، از جمله تسریع علائم پیری.

یکی از راه های جلوگیری از این امر کنار گذاشتن تلفن هایم ان و صرف کردن زمان کمتری برای خیره شدن به صفحه نمایش است (البته گفتن چنین چیزی آسان تر از انجام دادن آن است)

راه دیگر استفاده از محصولاتی است که از پوست در برابر آسیب نور آبی محافظت می کنند- اما این دقیقا چه خواهد بود؟ آیا کرم ضدآفتاب از ما در برابر نور آبی محافظت می کند؟

ما با متخصصان پوست زیادی صحبت کردیم در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا گفته های آن ها را با شما به اشتراک بگذاریم.

جلوتر همه چیز را درباره ی نور آبی فرا خواهید گرفت، شامل اینکه چه چیزی است، چگونه بر پوست تاثیر میگذارد و چه کاری می توانید انجام دهید تا از آسیب آن در امان بمانید.

 

نور آبی چیست؟

همانطور که به نظر می رسد، نوع خاصی از نور ساطع شده از صفحه نمایش ابزارهای هوشمند نور آبی نامیده می شود. از نظر فنی، نور آبی در همه جا وجود دارد و حتی می تواند از خورشید منتشر شود.

متخصصان می گویند نور آبی بخشی از طیف نور مرئی است (رنگ هایی که رنگین کمان را تشکیل می دهند). نور آبی نشان دهنده طول موج خاصی از نور در طیف الکترومغناطیسی است.

یکی از متخصصان پوست میگوید نور آبی همه جا است. بیشتر نور آبی که ما با آن مواجه می شویم از خورشید است، به هر حال، نورهای ال ای دی در زمینه انشار طیف نور آبی فعالیت بالایی دارند و نورهایی که از تلویزیون،

کامپیوترها و تلفن های مان می بینیم اغلب دارای مقدار قابل تو جهی از نور آبی هستند.

و در حالی که نور آبی از خورشید ساطع می شود، اما متخصصان می گویند از آنجایی که این اشعه به عمق پوست نفوذ نمی کند، مانند اشعه های UVA و UVB نیست و بنابراین با آفتاب سوختگی یا سرطان پوست مرتبط نیست.

 

اثرات نور آبی بر روی پوست

نکته کلیدی در مورد نور آبی این است که هم فواید بالقوه و هم تاثیر منفی روی پوست دارد.

قدرت نور آبی توسط متخصصان پوست برای درمان جوش و سایر بیماری های پوستی استفاده می شود، از جمله رشد پیش سرطانی همزمان با مصرف داروهای مشخص دیگر.

با این حال، هنگامی که در معرض نور آبی از طریق منابع مصنوعی مانند صفحه نمایش موبایل تان قرار می گیرید، مطالعات نشان می دهند که می تواند منجر به هایپرپیگمانتاسیون در افرادی با پوست تیره شود.

نور آبی همچنین می تواند منجر به ایجاد خطوط روی پوست و چروک شود. مطالعات نشان می دهند که قرار گرفتن در معرض نور آبی ممکن است تولید رادیکال های آزاد در پوست را تحریک کند که سبب تسریع علائم پیری شود.

رادیکال های آزاد مولکول های اکسیژن ناپایدار هستند که می توانند به ساختارهای سلولی مانند دی ان ای، لیپیدها و پروتئین ها آسیب بزنند.

متخصصان پوست می گویند وقتی این ساختارها آسیب ببینند، می توانند منجر به شکل گیری پیری پوست مانند چین و چروک شوند.

 

چگونگی محافظت از پوست در برابر نور آبی

روش های تایید شده زیادی توسط متخصصان برای مقابله با نور آبی وجود دارد که شما را از این ابزارهای دیجیتالی دور نمی کنند:

 

  • از ضدآفتاب فیزیکی استفاده کنید: همه کارشناسان می گویند بهترین راه برای محافظت در برابر آسیب نور آبی استفاده از کرم ضدآفتابی است که حاوی آهن اکسید می باشد.

بیشتر اوقات،شما به برای محافظت از پوست در برابر نور آبی به خنثی کننده های مات بیشتری نیاز دارید.

یکی از خنثی کننده های  رایج نور آبی، اکسیدآهن است که در بسیاری از ضدآفتاب ها به ویژه در ضدآفتاب های رنگی دیده می شود چون اکسیدآهن برای ایجاد رنگ استفاده می شود.

  • روی مراقبت از پوست غنی از آنتی اکسیدان سرمایه گذاری کنید: آنتی اکسیدان ها، مانند ویتامین C می توانند به رفع رادیکال های آزاد اکسیژن که ممکن است در نتیجه قرار گرفتن در معرض نورآبی ایجاد شوند، کمک کنند.                        
  • میزان مصرف ابزارهای هوشمند خود را کم کنید: علاوه بر این، کم کردن نور صفحه نمایش کامپیوتر یا تلفن همراه تان، راه دیگری برای کاهش شدت قرارگرفتن در معرض نور آبی است.                                                                               
  • محافظ صفحه نورآبی را امتحان کنید: ممکن است دیده باشید که عینک های نور آبی برای محافظت از چشمان شما در برابر نور آبی به بازار عرضه شده اند، اما محافظ های صفحه نور آبی نیز وجود دارند که محافظت بیشتری ارائه می دهند.

چنین محافظی برای تلفن همراه و کامپیوترهای تان در دسترس هستند، آن ها می توانند به خنثی کردن اثرات نورمرئی و کاهش هرگونه فشار به چشم یا سردرد ناشی از قرارگرفتن در معرض صفحه نمایش،کمک کنند. 

 

منبع مقاله: https://www.instyle.com/beauty/skin/blue-light-effects-on-skin



Source link