یک زن 95 ساله استرالیایی پس از تیراندازی پلیس به او با اسلحه شوکر جان خود را از دست داد:


در این تصویر که از ویدیو تهیه شده است، کلر نولند به دنبال چتربازی خود در کانبرا، استرالیا در 6 آوریل 2008 واکنش نشان می دهد.

AP


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

AP


در این تصویر که از ویدیو تهیه شده است، کلر نولند به دنبال چتربازی خود در کانبرا، استرالیا در 6 آوریل 2008 واکنش نشان می دهد.

AP

کانبرا، استرالیا – یک زن 95 ساله استرالیایی روز چهارشنبه جان خود را از دست داد، یک هفته پس از آن که یک افسر پلیس در خانه سالمندان در حالی که با استفاده از واکر و چاقوی استیک به سمت او حرکت می کرد با اسلحه شوکر به او شلیک کرد، در فاجعه ای که رخ داد. خشم بسیاری از استرالیایی ها را برانگیخت.

کلر نولند که به زوال عقل مبتلا بود، از زمانی که جمجمه‌اش شکسته شد، پس از اینکه پاسبان کریستین وایت با یک تفنگ شوک‌کننده به او شوکه شد، در بیمارستان کوما در ایالت نیو ساوت ولز بستری شده بود.

پلیس ساعاتی پس از گزارشی مبنی بر اینکه وایت به اتهام ایجاد صدمات شدید بدنی بی‌احتیاطی، ضرب و شتم منجر به آسیب واقعی بدنی، و حمله معمولی دستور داده است تا در دادگاه در 5 ژوئیه حاضر شود، مرگ نولند را اعلام کرد. به احتمال زیاد اتهامات پس از مرگ او افزایش می یابد.

وایت و یک افسر پلیس دیگر به خانه سالمندان یالامبی در کوما که در مورد ساکنین با نیازهای مراقبتی بالاتر از جمله زوال عقل تخصص دارد، رفته بودند، پس از اینکه کارکنان گزارش دادند که نولند یک چاقوی استیک دندانه دار از آشپزخانه برداشته است.

خشونت علیه یک زن سالخورده و ناتوان بحثی ملی را در مورد استفاده پلیس از تفنگ های شوکر در چنین شرایطی و شایستگی کارکنان مراقبت از سالمندان به راه انداخته است. پلیس مجاز است در مواقعی که جان افراد در خطر است از تفنگ های شوکر استفاده کند.

پزشک قانونی علت مرگ را مشخص خواهد کرد. پلیس می‌گوید جراحات او ناشی از افتادن روی زمین است، نه ناشی از بار الکتریکی ناشی از تفنگ شوکر با نام تجاری Taser.

وایت از زمان این حادثه تحت تحقیقات داخلی پلیس قرار داشته و از روز سه شنبه با حقوق از خدمت معلق شده است.

وایت و شریک پلیسش در آن روز تصاویری از این حادثه را از دوربین بدن خود دارند، اما پلیس از انتشار آنها خودداری کرده است.

دولت منتخب یک سال پیش در حال افزایش منابع برای مراقبت از سالمندان است.