شوک و همدردی از تشخیص سرطان پرنسس کیت:


کاترین، پرنسس ولز روز جمعه تشخیص سرطان خود را اعلام کرد.

لئون نیل/گتی ایماژ


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

لئون نیل/گتی ایماژ


کاترین، پرنسس ولز روز جمعه تشخیص سرطان خود را اعلام کرد.

لئون نیل/گتی ایماژ

لندن – واکنش اولیه شوک بود، سپس نگرانی – به زودی با شرم همراه شد.

وقتی شاهزاده خانم ولز اواخر جمعه اعلام کرد، در ویدئویی که توسط کاخ کنزینگتون منتشر شده است، اینکه او تحت “شیمی درمانی پیشگیرانه” برای نوع نامشخصی از سرطان قرار می گیرد، باعث همدردی شد، اما همچنین برخی از روحیات را در مورد اینکه چگونه طرفداران، دنبال کنندگان و رسانه های جهانی ممکن است همه او را ناکام گذاشته باشند، برانگیخت.

کاترین از کریسمس در انظار عمومی ظاهر نشده بود. شایعات پیچید و تیترها به گوش رسید: کیت کجاست؟ چرا آن عکس روز مادر فتوشاپ شد؟ قصر چه چیزی را پنهان می کرد؟

کمدین استیون کولبر در تلویزیون در مورد اینکه آیا همسر کیت، شاهزاده ویلیام، رابطه نامشروع داشته است یا خیر، حدس زد. تقریباً همه کسانی که تلفن همراه داشتند در حال فیلمبرداری از او در یک مغازه مزرعه‌داری یا در ماشین با مادرش بودند – برای فروش به قیمت بالای 250000 دلار.

روز شنبه گل ها و نامه ای به شاهزاده خانم ولز در خارج از قلعه ویندزور گذاشته شد.

آلبرتو پزالی/AP


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

آلبرتو پزالی/AP


روز شنبه گل ها و نامه ای به شاهزاده خانم ولز در خارج از قلعه ویندزور گذاشته شد.

آلبرتو پزالی/AP

به نظر می رسد، در حالی که مردم خود را به جنون می کشانند، شاهزاده خانم به طور خصوصی در حال تجربه چیزی بسیار جدی بود: سرطان.

اکنون عنوان یک مجله می‌خواند: «امیدوارم همه شما اکنون احساس وحشتناکی داشته باشید».

شینا بست، 35 ساله، در ایستگاه ویکتوریا لندن می گوید: “امیدوارم همه مطبوعات احساس گناه کنند، زیرا خدا به او کمک کند! این واقعاً غم انگیز است.” “او در مطبوعات شکار شده است. این واقعاً دلخراش است.”

کیت در ویدئو توضیح می دهد که چرا از کانون توجه دور شده است

کیت در بیانیه ویدیویی خود گفت که به زمان نیاز دارد تا تشخیص خود را برای فرزندانش توضیح دهد. شاهزاده جورج، پرنسس شارلوت و شاهزاده لوئیس به ترتیب 10، 8 و 5 ساله هستند.

پرنسس که پولادین به نظر می رسد و با لبخندی ملایم می گوید: «البته این یک شوک بزرگ بود، و من و ویلیام هر کاری که می توانیم انجام داده ایم تا به خاطر خانواده جوانمان این موضوع را به طور خصوصی پردازش و مدیریت کنیم.

او پیراهن راه راه به تن کرده است، روی نیمکت باغی با گل‌های زرد پشت سرش نشسته و موهای گشادش که روی شانه‌هایش حلقه زده است.

کیت که مستقیماً به دوربین خیره شده است، می‌گوید: «امیدواریم درک کنید که به‌عنوان یک خانواده، ما اکنون به زمان، فضا و حریم خصوصی نیاز داریم تا درمانم را کامل کنم.

کاخ می‌گوید این ویدئو در 20 مارس توسط استودیو بی‌بی‌سی در ویندزور، جایی که کیت و ویلیام در آن زندگی می‌کنند، مخفیانه فیلم‌برداری شده است.

آنچه ما می دانیم – و نمی دانیم – در مورد تشخیص کیت

شاهزاده خانم در ماه ژانویه به مدت 13 روز برای جراحی شکم در بیمارستان بستری بود. در آن زمان راهنمایی کاخ این بود که وضعیت او سرطانی نیست. اما کیت روز جمعه فاش کرد که آزمایش‌های بعد از عمل وجود سرطان را تایید کرده است.

او گفت: “بنابراین تیم پزشکی من توصیه کردند که باید یک دوره شیمی درمانی پیشگیرانه را انجام دهم و اکنون در مراحل اولیه این درمان هستم.”

سخنگوی کاخ می گوید که درمان او در اواخر فوریه آغاز شد.

درست در زمانی است که ویلیام به طور ناگهانی، در آخرین لحظه، حضور برنامه ریزی شده در مراسم یادبود پدرخوانده اش را لغو کرد. شاهزاده قرار بود قرائت کند.

اما تغییر برنامه‌های او در آخرین لحظه به گمانه‌زنی‌های روزنامه‌ها درباره سلامت روحی و جسمی کیت و ازدواج آنها دامن زد.

هرمیون برنت که در بازاریابی در برایتون در جنوب لندن کار می کند، می گوید: “من فکر می کنم رسانه ها، وقتی صحبت از فرهنگ سلبریتی می شود، با مردم طوری رفتار می کنند که انگار انسان نیستند. این واقعا افتضاح است.” امیدوارم که آنها احساس کنند که باید فضای و حریم خصوصی بیشتری به مردم بدهند.»

چرخشی در لحن روزنامه ها

سرفصل ها در شماره های شنبه روزنامه های بریتانیا تقریباً به طور جهانی عشق و حمایت از شاهزاده خانم را ابراز می کند. “کیت، تو تنها نیستییکی دیگر می‌خواند: «ما همه پشتت هستیم، کیت.» هشتگ‌های #WeLoveYouCatherine و #GetWellSoonCatherine در X که قبلا توییتر بود، پرطرفدار هستند.

مونتاژی از صفحه اول برخی از روزنامه های بریتانیا در روز شنبه در لندن.

کرستی ویگلسورث/AP


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

کرستی ویگلسورث/AP


مونتاژی از صفحه اول برخی از روزنامه های بریتانیا در روز شنبه در لندن.

کرستی ویگلسورث/AP

که در بیانیه ای که در شبکه های اجتماعی منتشر شده استریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا، گفت که کیت علیرغم اینکه تحت «تحقیق شدید» و رفتار «ناعادلانه» رسانه ها قرار گرفته بود، «شجاعت فوق العاده ای» از خود نشان داده است.

پیام‌های غم‌انگیز و حمایت این آخر هفته از کاخ سفید، خیابان داونینگ 10 و کالیفرنیا در لندن هجوم آورده است. برادر شوهر کیت، شاهزاده هری، و همسرش مگان، دوشس ساسکس، بیانیه ای صادر کردند و گفتند که برای کیت و خانواده آرزوی سلامتی و شفا دارند و امیدوارند که بتوانند به صورت خصوصی و در آرامش این کار را انجام دهند.

شاه چارلز نیز سرطان دارد

مانند کیت، مقامات کاخ نشان نداده اند که شاه چارلز سوم چه نوع سرطانی دارد، در کدام مرحله است، کجا تحت درمان قرار می گیرد – و همچنین انتظار می رود که این درمان چقدر طول بکشد.

کاخ باکینگهام اواخر روز جمعه بیانیه ای از پادشاه 75 ساله صادر کرد و گفت که او “به کاترین به خاطر شجاعتش در صحبت کردن مانند او بسیار افتخار می کند.”

پدر و عروس هر دو در ماه ژانویه در یک کلینیک لندن بستری شده بودند.

مشخص نیست چه زمانی هر یک از آنها قصد دارند به وظایف سلطنتی بازگردند. کاخ گفته بود که کیت پس از تعطیلات عید پاک در 31 مارس کار خود را از سر خواهد گرفت. اما با توجه به اطلاعیه روز جمعه نامشخص به نظر می رسد.

ملکه کامیلا در هفته های اخیر برای بر عهده گرفتن برخی از وظایف همسرش وارد عمل شده است. خبرنگار سلطنتی بی‌بی‌سی می‌گوید که در حالی که ویلیام هنوز رسماً کار می‌کند، بعید است که از خانه دور شود، در حالی که پدر و همسرش حالشان خوب نیست.

با از دست دادن ملکه الیزابت دوم در حدود 18 ماه پیش، و با از دست دادن ملکه الیزابت دوم، و شاهزاده هری، همسرش مگان، دوشس ساسکس، و برادر پادشاه، پرنس اندرو، که اخیراً همه وظایف سلطنتی را کنار گذاشتند، این یک “سلطنتی کوچک شده” است. سال ها.

بنابراین تشریفات، بریدن روبان – و احتمالاً حتی افتتاح پارلمان جدید در پاییز آینده – بر دوش یک گروه کوچک‌تر از خانواده‌های سلطنتی، حداقل برای ماه‌های آینده خواهد افتاد.

فاطیما الکساب تهیه کننده از لندن و برایتون انگلیس در این گزارش مشارکت داشت.