این بنیاد می خواست جوایز RBG را به Elon Musk و Rupert Murdoch: اهدا کند


سیلوستر استالونه یک جفت دستکش صورتی بوکس را روی پرتره قاضی فقید دادگاه عالی، روت بادر گینزبورگ، در جایزه زن رهبری قاضی روت بادر گینزبورگ در سال 2022 آویزان می کند، در حالی که جولی اوپرمن، رئیس بنیاد دوایت دی. اوپرمن، به آن نگاه می کند.

تاسوس کاتوپودیس/ گتی ایماژ برای بنیاد دوایت دی. اوپرمن


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

تاسوس کاتوپودیس/ گتی ایماژ برای بنیاد دوایت دی. اوپرمن


سیلوستر استالونه یک جفت دستکش صورتی بوکس را روی پرتره قاضی فقید دادگاه عالی، روت بادر گینزبورگ، در جایزه زن رهبری قاضی روت بادر گینزبورگ در سال 2022 آویزان می کند، در حالی که جولی اوپرمن، رئیس بنیاد دوایت دی. اوپرمن، به آن نگاه می کند.

تاسوس کاتوپودیس/ گتی ایماژ برای بنیاد دوایت دی. اوپرمن

بحث و جدل در مورد بنیاد دوایت دی. اوپرمن، یک سازمان غیرانتفاعی با روابط دیرینه با دیوان عالی، به راه افتاده است.

این سازمان قرار بود با «جایزه RBG» خود – که به نام روث بادر گینزبورگ، قاضی فقید دادگاه عالی، نامگذاری شده است، از دریافت کنندگانی مانند میلیاردر، ایلان ماسک، خالق بازار اوراق قرضه ناخواسته، مایکل میلکن و غول محافظه کار رسانه ای روپرت مرداک، تقدیر کند. پس از اینکه خانواده قاضی لیبرال این تصمیم را محکوم کردند، به سرعت عقب نشینی کرد.

در اینجا یک راهنمای سریع برای بحث، و پایه و اساس در مرکز آن آمده است:

بنیاد اوپرمن چه می گوید؟

مهم‌تر از همه، این جایزه معیارهای خود را برای جایزه زن رهبری عدالت روت بادر گینزبورگ، همانطور که در سال 2019 ایجاد شد، تغییر داد. بنیاد اوپرمن گفت، به جای برجسته کردن زنان، برندگان امسال «مردان و زنان پیشرو» را به رسمیت می‌شناسند. . دریافت کنندگان آن در سال 2024 همچنین شامل شخصیت تلویزیونی مارتا استوارت و بازیگر سیلوستر استالونه می شدند.

جولی اوپرمن، رئیس بنیاد، نوشت: “امسال رهبرانی را در زمینه های مختلف انتخاب کردیم. ما برای اولین بار از مردان تقدیر کردیم.”

پس از آن واکنشی به وجود آمد و بنیاد را بر آن داشت تا برنامه‌هایی را که قرار بود در ماه آینده “یک مراسم و جشن اختصاصی در کتابخانه کنگره” باشد لغو کند.

این بنیاد به گفت که امسال هیچ جایزه ای اعطا نخواهد شد.

اوپرمن در بیانیه‌ای درباره این جنجال گفت: «ما فکر می‌کردیم آموزه‌های RBG در مورد برابری باید عملی شود. ما سیاست را در نظر نگرفتیم. در عوض، ما بر رهبرانی تمرکز کردیم که به شیوه خود سهم قابل توجهی در جامعه داشته اند.»

نظر خانواده گینزبورگ چیست؟

به نظر می‌رسد که انتخاب‌های امسال برای جایزه RBG خانواده و حامیان گینزبورگ را غافلگیر کرده است: جایزه زن رهبری عدالت روت بادر گینزبورگ به عنوان تجلیل از زنانی که الگو هستند و تأثیر مثبتی بر جهان دارند تبلیغ می‌شد. برنده سال گذشته باربارا استرایسند بود.

اما تکرار جایزه امسال کلمه “زن” را پاک کرد. و برای یک هفته یا بیشتر، به نظر می رسید که دو مجرم مجرم (میلکن، که توسط رئیس جمهور سابق ترامپ مورد عفو قرار گرفت، و استوارت) مدال بزرگی با تصویر قاضی فقید به گردن خود خواهند داشت.

پس از اعلام برندگان، خانواده گینزبورگ اذعان کردند که این پنج نفر به “موفقیت قابل توجهی” در حرفه خود دست یافته اند. تروور موریسون، کارمند سابق حقوق گینزبورگ، رئیس بازنشسته دانشکده حقوق دانشگاه نیویورک، در نامه‌ای که از طرف خانواده ارسال شد، به رئیس بنیاد گفت، اما دادن جایزه RBG به آنها “خیانت قابل توجهی به میراث عدالت است”.

بنیاد اوپرمن چیست؟

اوپرمن توسط دوایت دی. اوپرمن، وکیل و مجری در صنعت نشر حقوقی که در سن 89 سالگی در سال 2013 درگذشت، تأسیس شد. اوپرمن رهبر شرکت انتشارات غرب بود که به مهندسی محور آن از کاغذ به قالب‌های الکترونیکی و در نهایت خلق کردن اعتبار می‌پردازد. Westlaw، یک سیستم تحقیقاتی آنلاین که به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد. Westlaw در سال 1996 توسط تامسون رویترز خریداری شد.

بیش از 40 سال پیش، اوپرمن همچنین یک جایزه مهم برای داوران فدرال ایجاد کرد و از جایزه Devitt حمایت کرد – که مانند جایزه RBG از کمیته ای برای انتخاب گیرنده استفاده می کند. جان رابرتز، رئیس دیوان عالی، به نشانه احترام به جایزه، یکی از قضات دادگاه عالی را برای ریاست هیئت انتخاب انتخاب می کند. جایزه در خود دادگاه ارائه می شود.

هنگامی که اپرمن درگذشت، آنتونی کندی، قاضی وقت، که ریاست هیئت دیویت را بر عهده داشت، مداحی را ایراد کرد.

اوپرمن همچنین یکی از خیرین برجسته کتابخانه کنگره بود. در سال 2011، همسرش، جولی اوپرمن، “دو جلد از نسخه فوق العاده کمیاب 1478 را اهدا کرد. موارد کوتاه از یوهانس د تورنهوت (حدود 1446-1492)” به افتخار او، کتابخانه گفت.

در اعتراض به جوایز جدید RBG، کتابخانه کنگره تصریح کرد که این کتابخانه تنها به عنوان مکانی برای مراسم اهدای جوایز که اکنون لغو شده است، عمل می‌کند و گفت که با خود جوایز مرتبط نیست.

سال گذشته، کتابخانه کنگره بازگشت رابرت نیولن را اعلام کرد. نیولن پس از بازنشستگی از سمت خود به عنوان معاون کتابخانه کنگره در سال 2017، نقش رهبری را در بنیاد اوپرمن به عهده گرفت.

این کتابخانه گفت که در زمان خود به عنوان مدیر اجرایی و مدیر ابتکارات استراتژیک بنیاد، نیولن “تمام عملیات بنیاد را نظارت کرد و جایزه سالانه زن رهبری عدالت روت بادر گینزبورگ را اجرا کرد.”

چه کسی دریافت کنندگان جایزه RBG را انتخاب کرد؟

این بنیاد می‌گوید که ریاست جایزه RBG امسال بر عهده برندن وی. سالیوان جونیور، وکیلی که وکالت الیور نورث را در جلسات استماع ایران-کنترا در سال 1987 بر عهده داشت، برگزار شد – زمانی که او با گفتن به یک سناتور از مخالفت‌های خود از طرف نورث دفاع کرد: «خب آقا من یک گیاه گلدانی نیستم، من به عنوان وکیل اینجا هستم، این کار من است.

حرفه سالیوان شامل پرونده های جنایی و ضد انحصار متعددی است. او اخیراً توسط کانون وکلای دادگستری در واشنگتن دی سی به عنوان وکیل سال انتخاب شد

سالیوان در حین اعلام برندگان امسال گفت: “عدالت گینزبورگ با دنبال کردن شجاعانه راه خود و غلبه بر مشکلات به نماد تبدیل شد.” “تجلیل شدگان نشان دهنده صداقت و دستاوردی است که حرفه و افسانه قاضی گینزبورگ را تعریف کرد.”

در سال اول، این بنیاد گفت که رئیس جوایز بر شورای رأی گیری شش نفره نظارت می کند. پانل جایزه سال گذشته بیش از دوازده عضو داشت – از جمله حداقل دو نفر که با برگزیدگان امسال ارتباط داشتند: جنیفر فلاوین استالونه (همسر سیلوستر) و خود مارتا استوارت.

همانطور که برگزیدگان سال 2024 را اعلام کرد، این بنیاد هیچ اشاره ای به جنجال هایی که باعث تیرگی این پنج نفر شده بود، نکرد.

چه کسی برنده جایزه RBG شده است؟

اگنس گوند، نیکوکار و فعال اصلاحات عدالت، اولین نسخه این جایزه را برنده شد که در مراسمی در اوایل سال 2020 توسط خود گینزبورگ دریافت کرد. گینزبورگ اواخر همان سال درگذشت.

استرایسند در سال 2023 با دریافت این جایزه از همکار سابق گینزبورگ، قاضی سونیا سوتومایور، مورد تقدیر قرار گرفت. دو دریافت کننده دیگر جایزه RBG ملکه الیزابت دوم هستند که در سال 2021 مورد تقدیر قرار گرفت و طراح مد دایان فون فورستنبرگ که در سال 2022 برنده شد.