جوایز وایتینگ 2023 از 10 نویسنده نوظهور تقدیر می کند:


عکس های برندگان جایزه وایتینگ 2023

عکس میا چانگ از چلسی پری; عکس Ama Codjoe توسط دیوید هیلد © Solomon R. Guggenheim Foundation, New York; عکس مارسیا داگلاس از پاتریک کمپبل; عکس‌های بقیه توسط ویلی سوما/ بنیاد وایتینگ

عکس های برندگان جایزه وایتینگ 2023

عکس میا چانگ از چلسی پری; عکس Ama Codjoe توسط دیوید هیلد © Solomon R. Guggenheim Foundation, New York; عکس مارسیا داگلاس از پاتریک کمپبل; عکس‌های بقیه توسط ویلی سوما/ بنیاد وایتینگ

برندگان جوایز وایتینگ 2023 ممکن است عناوین زیادی یا هیچ عنوان شناخته شده ای به نام خود نداشته باشند – اما نکته اینجاست.

به گفته داوران جایزه، دریافت کنندگان جایزه 50000 دلاری که عصر چهارشنبه اعلام شد، استعداد و نوید بسیار بالایی دارند. بنیاد وایتینگ در گزارشی خاطرنشان کرد که جوایز وایتینگ با هدف “شناسایی برتری و نوید در طیفی از استعدادهای نوظهور، به اکثر برندگان اولین فرصت را می دهد تا تمام وقت خود را به نوشتن خود اختصاص دهند یا در کار خود ریسک های جدید جسورانه ای را انجام دهند.” بیانیه مطبوعاتی

جوایز وایتینگ یکی از معتبرترین و بزرگترین هدایای پولی برای نویسندگان نوظهور است. از زمان تأسیس آن در سال 1985، دریافت‌کنندگانی مانند اوشن وونگ، کولسون وایتهد، سیگرید نونز، آلیس مک درموت، جیا تولنتینو و لینگ ما در حرفه‌های موفقی فعالیت کرده‌اند یا جوایز معتبر بی‌شماری از جمله پولیتزر، جوایز کتاب ملی و جوایز تونی را به دست آورده‌اند. .

کورتنی هادل، مدیر برنامه‌های ادبی، می‌گوید: «هر سال ما به برندگان جدید جایزه وایتینگ نگاه می‌کنیم که بدون ترس در لبه تخیل می‌نویسند تا مسیرهای فکر و اعمالمان را قبل از اینکه خودمان بدانیم، آشکار کنیم.» “جایزه برای ایجاد فضایی آسان است که در آن بتوان چنین کارهای متحول کننده ای را ساخت.”

این مراسم شامل سخنرانی ایاد اختر برنده جایزه پولیتزر و رئیس PEN خواهد بود.

برندگان جوایز وایتینگ 2023، با تفسیری از بنیاد وایتینگ، عبارتند از:

تامی بلونت (شعر) که مجموعه اش، فانتزی برای مرد آبی پوش، “مثل یک معدنچی با چراغ جلو در شخصیت ها فرو می رود؛ میل، شوخ طبعی و مقداری تهدید، دقت او را کاهش می دهد.”

میا چونگ (درام)، نویسنده نمایشنامه گرفتن به عنوان می تواند، نمایشنامه‌هایش «تالاری تئاتری از آینه‌هایی است که لایه‌های همدردی و اعتماد را می‌گیرند و می‌شکنند».

آما کدجو (شعر)، نویسنده آبی ترین برهنهکه شعرهایش «اروس فولکلور و دقت غزل را به تجربه زنان سیاه پوست می‌آورد.

مارسیا داگلاس (داستان)، نویسنده معادلات شگفت انگیز ترس، که “یک پروژه اجدادی گمانه زنی ایجاد می کند که از زنده ها و مرده ها نمونه برداری کرده و در یک پارچه صوتی شگفت انگیز ترکیب می کند.”

سیدیک فوفانا (داستان)، نویسنده داستان هایی از مستاجران طبقه پایین، که “صداها را با گوش دقیق یک خبرنگار می شنود اما آنها را با قلب بی نگهبان یک نویسنده داستان ضبط می کند.”

فراگوزای کارائیب (داستان)، نویسنده دهانی را بخور که به تو غذا می دهدداستان‌های کوتاهش «وحشت گوتیکی را با ریتم‌های دوست‌داشتنی و منزجر شده زندگی معمولی ترکیب می‌کند و درونیات پیچیده شخصیت‌های شیکانکس او را آشکار می‌کند».

آر. کیکو جانسون (داستان)، نویسنده هیچکس دیگر، نویسنده و تصویرگر – اولین رمان نویس گرافیکی که توسط این جایزه شناخته شد – که “درز ملایمی را در امتداد لبه های فرسوده سه نسل در خانواده ای در هاوایی می دوخت.”

لیندا کینسلر (غیرداستانی)، نویسنده مشارکت کننده برای اقتصاد دان’س مجله 1843، که گزارشش “با اشتیاق برانگیخته می شود و مانند فیلم های هیجان انگیز جاسوسی که کلاهش را به آنها سر می دهد حرکت می کند.”

استفانیا تالادرید (غیرداستانی)، نویسنده مشارکت کننده در اهل نیویورک، که “با نوشتن از چشم ساکن در مرکز جنجال ها یا تحولات مارپیچ، او انسان فراموش نشدنی را می یابد و از آن محافظت می کند – چه در کلینیک سقط جنین در آن روز. رو در مقابل وید واژگون شده یا شاهد درد والدین آسیب دیده اووالده است.”

اما ویپرمن (شعر و نمایشنامه)، نویسنده پیش رو جوآن از آرکانزاس، “اثری مضطرب برای آب و هوا که نه با تعلیم بلکه با همدردی مشخص شده است. حتی وقتی با فرشتگان شوخی می کند، وجد می آورد…”