پاکسازی کانال حمل و نقل بالتیمور آسان نخواهد بود، حداقل هفته ها طول می کشد:


نمایی هوایی از کشتی باری دالی پس از برخورد و فروریختن آن به پل فرانسیس اسکات کی در 26 مارس 2024 در بالتیمور، مریلند.

تاسوس کاتوپودیس/گتی ایماژ


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

تاسوس کاتوپودیس/گتی ایماژ


نمایی هوایی از کشتی باری دالی پس از برخورد و فروریختن آن به پل فرانسیس اسکات کی در 26 مارس 2024 در بالتیمور، مریلند.

تاسوس کاتوپودیس/گتی ایماژ

چند روز پس از برخورد یک کشتی کانتینری عظیم به پل فرانسیس اسکات کی در بالتیمور، که باعث شد سازه به آبراه باریک برخورد کند، پاکسازی زباله از کانال به طوری که ترافیک دریایی بتواند از سر گرفته شود، یک اولویت فوری است.

دیوید فون اشمیت، معمار و مهندس دریایی می گوید: «این کار باید خیلی سریع انجام شود. اقتصاد منطقه‌ای، اگر نگوییم اقتصاد ملی، بیش از این نمی‌تواند هزینه کند.»

به گفته کاپیتان جان کنراد، مدیر عامل gCaptain، وب سایتی که ردیابی می کند، اولین قدم احتمالی این است که مطمئن شویم کشتی کانتینری دالی، کشتی کانتینری تقریبا 1000 فوتی که در اوایل صبح سه شنبه به پل برخورد کرد، آسیب بیشتری وارد نکند. صنعت حمل و نقل

قبل از برداشتن کشتی، “آنها یک شرکت نجات وارد می کنند تا کشتی را ایمن کند و از مواد خطرناک مطمئن شود … [don’t leak] کنراد می‌گوید از کانتینرها، بدون آتش‌سوزی، از این قبیل چیزها.

او می‌گوید گام بعدی حذف «آوارهای درهم‌پیچ پل» است. “سپس باید دوباره پایین را بکشید تا مطمئن شوید که هیچ زباله ای ندارید که مشکلی ایجاد کند.”

فون اشمیت می‌گوید که او فرض می‌کند که تمرکز بر روی پاکسازی کامل دهانه مرکز خواهد بود تا هیچ محدودیتی در ناوبری وجود نداشته باشد، زیرا در حال حاضر با آن زباله‌ها، ناوبری محدود شده است.

او می گوید که این به معنای حرکت در جرثقیل های شناور بزرگ و فرستادن غواصان به پایین است. او می‌گوید، اما ابتدا قایق‌های نقشه‌برداری باید «نقشه‌ای از پایین را ترسیم کنند تا بفهمند همه زباله‌ها کجا هستند» و برنامه‌ای برای حذف آن‌ها تهیه کنند.

کنراد می گوید، این به معنای اسکن پایین است. “در حال حاضر، [U.S. Army] او می‌گوید که سپاه مهندسین چند قایق سونار را راه‌اندازی می‌کند تا یک ایده کلی پیدا کند. و هنگامی که آنها این کار را انجام دهند، باید غواصان را با جوشکاری، مشعل های برش، برش دادن بخش ها به پایین بفرستند، و سپس باید یک بارج جرثقیل بیاورند.”

فون اشمیت می‌گوید که حذف زباله‌ها می‌تواند در مراحلی برای تسریع این فرآیند انجام شود. او می‌گوید: «آنها ممکن است کانال را در مراحلی خاص برای جابجایی کشتی‌ها باز کنند. بنابراین، کشتی‌های کم‌عمق‌تر می‌توانند قبل از کشتی‌های عمیق‌تر که می‌توانند زباله‌ها را در کف زمین گیر کنند، عبور کنند.

همه اینها چقدر طول می کشد؟ بنجامین شفر، استاد مهندسی عمران و سیستم‌ها در دانشگاه جان هاپکینز، به ایستگاه عضو WYPR گفت: هفته‌ها و ماه‌ها طول می‌کشد تا زباله‌ها را برداریم و کانال حمل و نقل را دوباره باز کنیم. اگر هفته ها طول بکشد شوکه می شوم، اما فکر نمی کنم یک سال طول بکشد.

فون اشمیت در مورد یک بازه زمانی کمی خوشبین تر است. او می گوید: “چه سطحی از ترافیک؟ این باید دید.” او می‌گوید: “من فکر می‌کنم که این امکان وجود دارد که ترافیک در دو هفته به اضافه حرکت کند. احتمالاً، او می‌گوید، “در مدت کوتاهی پس از آن برای ترافیک باز خواهد شد.”