در یک کانال ونیز، پلیس در مورد آب های سبز مرموز تحقیق می کند:


پلیس ونیز، ایتالیا، در حال بررسی منبع یک تکه مایع سبز روشن است که روز یکشنبه در کانال بزرگ شهر ظاهر شد.

لوئیجی کوستانتینی/AP


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

لوئیجی کوستانتینی/AP


پلیس ونیز، ایتالیا، در حال بررسی منبع یک تکه مایع سبز روشن است که روز یکشنبه در کانال بزرگ شهر ظاهر شد.

لوئیجی کوستانتینی/AP

چیزی در آب گراند کانال معروف ایتالیا در ونیز است.

ونیزی‌ها روز یکشنبه با لکه‌ای مرموز از رنگ سبز فلورسنت در آبراه مرکزی بیدار شدند. گستره سرسبز خاکریزی در نزدیکی پل ریالتو را در آغوش گرفته بود و بر اساس تصاویر منتشر شده در رسانه های اجتماعی به نظر می رسید با گذشت روز گسترش پیدا کند.

لوکا زایا، فرماندار منطقه ونتو، پس از آنکه ساکنان صبح یکشنبه این منظره را به مقامات گزارش دادند، پلیس در حال بررسی منشاء مایع است. در توییتر گفت.

ایتالیا سازمان آتش نشانی و نجات اعلام کرد در حال کار با مقامات محلی محیط زیست برای شناسایی این ماده از نمونه های جمع آوری شده آب است.

طیف وسیعی از تئوری ها در فضای مجازی منتشر شده است که برخی از آنها رشد جلبک ها را حدس می زنند و برخی دیگر انگشت اتهام را به سوی فعالان محیط زیست نشانه رفته اند.

سی ان ان گزارش داد که آندره آ پگورارو، عضو شورای شهر، فعالان آب و هوا را مقصر دانست که در ماه های اخیر مکان های فرهنگی ایتالیا را هدف قرار داده اند.

گروه Ultima Generazione که از ماه آوریل حداقل سه بار زغال چوب را در فواره های رم ریخته است، به شبکه گفت که رنگ سبز “ما نبودیم”.

زمان بندی وصله زمرد نیز شک برانگیخت. مسابقات قایقرانی Vogalonga، که در آن خدمه آماتور در امتداد کانال بزرگ به پایان می رسند، در آخر هفته برگزار شد. هدف این رویداد قایق‌های آماتور، جشن گرفتن محیط تالاب ونیزی و همچنین اعتراض به حرکت موجی ناشی از ترافیک بیش از حد قایق‌های موتوری است که شهر را آزار می‌دهد.

برای بسیاری، آب‌های سبز روشن، بهره‌برداری سال 1968 توسط هنرمند اکو، نیکلاس گارسیا اوریبورو را به یاد می‌آورند. به گفته موزه هنر متروپولیتن، اوریبورو در آن سال آب های کانال بزرگ ونیز را با رنگ سبز نئونی به نام فلورسین رنگ آمیزی کرد تا آگاهی زیست محیطی را ارتقا دهد.