تصادف در Indy 500 باعث شد تا لاستیک از جایگاه مملو از هواداران عبور کند:


ماشینی که توسط کایل کرکوود هدایت می‌شود، پس از تصادف در پیچ دوم در جریان مسابقه اتومبیلرانی 500 ایندیاناپولیس در ایندیاناپولیس موتور اسپیدوی روز یکشنبه واژگون می‌شود.

جان ماکسول / AP


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

جان ماکسول / AP


ماشینی که توسط کایل کرکوود هدایت می‌شود، پس از تصادف در پیچ دوم در جریان مسابقه اتومبیلرانی 500 ایندیاناپولیس در ایندیاناپولیس موتور اسپیدوی روز یکشنبه واژگون می‌شود.

جان ماکسول / AP

یک تصادف چند اتومبیل، یک لاستیک را در جریان مسابقه 500 ایندیاناپولیس در روز یکشنبه، پشت سر هوادارانش غافلگیر کرد و لحظه ای شگفت انگیز را در یکی از برجسته ترین مسابقات ایالات متحده ایجاد کرد.

ویدئو در شبکه های اجتماعی منتشر شده است راننده فلیکس روزنکویست را نشان می دهد که با کایل کرکوود برخورد می کند. در حین تصادف، یکی از لاستیک های کرکوود آزاد می شود و به هوا و بالای حصاری که مسیر را از جایگاه جدا می کند، پرتاب می شود.

لاستیک فقط صندلی های پر از تماشاگر را از دست می دهد و روی یک ماشین پارک شده فرود می آید، ESPN گزارش داد. هیچ آسیبی به راننده و هواداران وارد نشد.

پس از پرواز لاستیک، ماشین کرکوود به دیوار برخورد کرد. پشت و رو شد و در حالی که جرقه‌ها می‌پریدند، از مسیر سر خورد.

او گفت: “خوب همه، فقط ناامید شدیم. فکر می کردم می توانیم امروز برنده شویم.” در یک توییت گفت.

مسابقات اتومبیل رانی یک ورزش بسیار محبوب در ایالات متحده است، اما بدون خطر برای رانندگان، اعضای خدمه و طرفداران نیست.

در سال 1987 در ایندی 500، یکی از هواداران به نام لایل کورتنباخ پس از پاره شدن لاستیک یکی از خودروها در حین تصادف، به داخل جایگاه ها پرواز کرد و به او برخورد کرد. ستاره ایندیاناپولیس. کورتنباخ، که 41 سال داشت، در حال جشن گرفتن یک دیدار خانوادگی بود.

این روزنامه گزارش داد که حصار صید پیست بعداً از 15 فوت به 19 فوت و هشت اینچ افزایش یافت.

در سال‌های پس از آن، هواداران مسابقات اتومبیل رانی مجروح شده‌اند و در موارد نادری در اثر فرود آوار ناشی از تصادف در مناطق تماشاچی کشته شده‌اند.

در اوایل دهه 1970، باشگاه خودروی ایالات متحده، که در آن زمان بدنه تحریم کننده ایندی 500 بود، پس از یک رشته مرگ و میر در پیست، مجموعه ای از تغییرات را برای بهبود ایمنی راننده انجام داد، مانند کاهش اندازه باک بنزین خودرو.