تحقیقات تیراندازی جمعی در کانادا بسیاری از شکست های پلیس را شناسایی می کند:


یادبودی به پاسبان پلیس سوار سلطنتی کانادا، هایدی استیونسون، مادر دو فرزند و کهنه سرباز 23 ساله این نیرو، در امتداد بزرگراه در Shubenacadie، نوا اسکوشیا، در روز سه شنبه، 21 آوریل 2020 ادای احترام می کند.

اندرو وان / AP


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

اندرو وان / AP


یادبودی به پاسبان پلیس سوار سلطنتی کانادا، هایدی استیونسون، مادر دو فرزند و کهنه سرباز 23 ساله این نیرو، در امتداد بزرگراه در Shubenacadie، نوا اسکوشیا، در روز سه شنبه، 21 آوریل 2020 ادای احترام می کند.

اندرو وان / AP

ترورو، نوا اسکوشیا – یک تحقیق عمومی شکست‌های گسترده‌ای را در نحوه واکنش نیروی پلیس فدرال کانادا به بدترین تیراندازی دسته‌جمعی در این کشور نشان داد و به دولت توصیه کرد که در نقش مرکزی پلیس سواره سلطنتی کانادا در پلیس کشور تجدید نظر کند.

در گزارشی هفت جلدی که روز پنجشنبه منتشر شد، کمیسیون تلفات انبوه همچنین می‌گوید که RCMP پرچم‌های قرمز را در سال‌های منتهی به حمله نوا اسکوشیا در 18 تا 19 آوریل 2020 از دست داده است که منجر به کشته شدن 22 نفر توسط یک سازنده پروتز مصنوعی شد. افسر RCMP و رانندگی ماکت ماشین پلیس.

ضارب، گابریل ورتمن، 13 ساعت پس از حمله‌اش توسط دو مونتی در یک پمپ بنزین در انفیلد، نوا اسکوشیا کشته شد. ورتمن در لباس یک افسر پلیس، مردم را در خانه هایشان تیراندازی کرد و در یک قتل عام که شامل 16 صحنه جنایت در پنج جامعه روستایی در سراسر استان نوا اسکوشیا کانادا بود، آتش زد.

نخست‌وزیر جاستین ترودو آن را یکی از تاریک‌ترین فصل‌های تاریخ کانادا خواند و گفت که امیدوار است این گزارش یکی از گام‌های متعدد در جهت اطمینان از وقوع تراژدی مانند آن باشد. ترودو در انتشار این گزارش در نوا اسکوشیا شرکت کرد و گفت که دولتش آن را از نزدیک بررسی خواهد کرد. ترودو گفت: «شکی نیست که نیاز به تغییرات وجود دارد و وجود خواهد داشت.

از جمله، کمیسیون می گوید که نیروی پلیس ملی به شدت نابسامان است. بررسی 5000 صفحه خط‌مشی‌ها و رویه‌های RCMP نشان داد که اعضای خود نیرو در مورد واکنش مناسب به حوادث مهم و ارتباط با مردم نامشخص هستند.

این گزارش عمیقاً به دلایل تیراندازی جمعی می پردازد. اینها شامل خشونت قاتل نسبت به همسرش و کوتاهی پلیس در انجام آن، و “سوگیری های ضمنی” است که به نظر می رسید افسران و اعضای جامعه را نسبت به خطری که یک مرد حرفه ای سفیدپوست ایجاد می کند کور می کند.

در پاسخ، کمیسیونرها خواستار یک RCMP در آینده هستند که در آن مدل آموزشی 26 هفته ای فعلی کنار گذاشته می شود – زیرا دیگر برای خواسته های پیچیده پلیس کافی نیست. آکادمی با یک مدل آموزشی سه ساله مبتنی بر مدرک، همانطور که در فنلاند وجود دارد، جایگزین خواهد شد.

این سند با گزارشی از اشتباهات پلیس در سال های قبل از قتل و حوادث 18 و 19 آوریل آغاز می شود.

خلاصه گزارش می‌گوید بلافاصله پس از شروع تیراندازی در پورتاپیک، نوا اسکوشیا، فرماندهان RCMP به اظهارات شاهدان توجه نکردند و مانتیس به اشتباه تصور کردند که ساکنان در هنگام رانندگی قاتل در حال رانندگی یک رزمناو کاملاً علامت‌گذاری شده RCMP اشتباه می‌کردند.

می‌گوید: «منابع اطلاعاتی مهم جامعه نادیده گرفته شدند.

علاوه بر این، این گزارش می‌گوید که پلیس نتوانست به‌سرعت هشدارهایی با توصیف قاتل برای مردم ارسال کند تا اینکه برای برخی از قربانیان او خیلی دیر شده بود.

با طرح کاستی‌های متعدد، این تحقیق خواستار بازنگری خارجی جدیدی از نیروی پلیس است. در این بیانیه آمده است که وزیر امنیت عمومی فدرال باید اولویت‌هایی را برای RCMP تعیین کند، «وظایفی را که برای یک آژانس پلیس فدرال مناسب است حفظ کند، و تشخیص دهد که چه مسئولیت‌هایی بهتر است به سایر سازمان‌ها واگذار شود».

در این گزارش آمده است: «این ممکن است مستلزم پیکربندی مجدد پلیس در کانادا و رویکرد جدیدی برای حمایت مالی فدرال برای خدمات پلیس استانی و شهری باشد.

مایکل دوهم، کمیسر موقت RCMP، گفت که علیرغم اینکه RCMP نسخه ای از گزارش را در روز چهارشنبه دریافت کرده است، فرصت انجام توصیه ها را نداشته است.

دوهم گفت که از درد و رنجی که خانواده‌های قربانیان متحمل شده‌اند «عمیقا متأسف است». او گفت: “من حتی نمی توانم تصور کنم که شما چه چیزی را تحمل کرده اید” و افزود که RCMP “باید یاد بگیرد و ما متعهد به انجام این کار هستیم.”

دنیس دیلی، رئیس RCMP در نوا اسکوشیا، به خانواده‌ها گفت که او می‌داند که پاسخ “آن چیزی نبود که شما باید می‌بودید. و برای آن من عمیقا متاسفم.”

قربانیان بدترین تیراندازی دسته جمعی در کانادا شامل یک افسر RCMP، یک معلم، کارکنان مراقبت های بهداشتی، بازنشستگان، همسایگان تیرانداز و دو افسر اصلاح و تربیت بودند که در خانه خود کشته شدند. این خشونت زمانی شروع شد که ورتمن به همسرش حمله کرد.

اسکات مک‌لئود، برادر قربانی شان مک‌لئود، می‌گوید: «هیچ چیز برادرم یا هیچ یک از افراد دیگر را در این مصیبت وحشتناک باز نمی‌گرداند». “اگر این گزارش در سراسر کشور تغییر مثبتی ایجاد کند، می دانم که خانواده ها از آن استقبال خواهند کرد.”

این گزارش به شرح تاریخچه خشونت خانگی ورتمن در روابطش با زنان، از جمله همسرش لیزا بانفیلد، می پردازد. به طور خاص، این گزارش به تجربه برندا فوربس، همسایه ای در پورتاپیک اشاره می کند که به RCMP از خشونت ورتمن علیه بانفیلد اطلاع داده است. او هرگز با هیچ عواقبی روبرو نشد، اما او با سال‌ها تعقیب، آزار و تهدید ورتمن مواجه شد که باعث شد او استان را ترک کند.

جسیکا زیتا، وکیل بانفیلد، بیانیه موکلش را خواند که در آن می‌گوید امیدوار است تغییرات معنی‌داری در توصیه‌ها به‌ویژه توصیه‌های مربوط به خشونت خانگی ایجاد شود.

تیراندازی دسته جمعی در کانادا نسبتاً نادر است. پس از آنکه مارک لپین در سال 1989، 14 زن و خود را در کالج پلی تکنیک مونترال کشت، قوانین کنترل اسلحه خود را اصلاح کرد.