نحوه فرار از وسیله نقلیه زیر آب:


پس از طوفان ایان در 1 اکتبر 2022 در اورلاندو، فلوریدا، ابرها در خیابانی پر آب با ماشین های غوطه ور در محله اورلوویستا منعکس می شوند.

برایان آر اسمیت/ خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

برایان آر اسمیت/ خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ


پس از طوفان ایان در 1 اکتبر 2022 در اورلاندو، فلوریدا، ابرها در خیابانی پر آب با ماشین های غوطه ور در محله اورلوویستا منعکس می شوند.

برایان آر اسمیت/ خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ

اگر در ماشینی باشید که ناگهان در آب غوطه ور می شود، چه می کنید؟

شاید زیاد به این سوال فکر نکرده باشید، اما به جواب آن رسیده باشید می تواند به شما کمک کند تا با خیال راحت از یک وسیله نقلیه در حال غرق شدن فرار کنید.

هنگامی که پل فرانسیس اسکات کی در بالتیمور صبح روز سه شنبه فروریخت، فیلم ویدئویی نشان داد خودروهایی که در زیر رودخانه پاتاپسکو سقوط می کنند. شاید بیشتر اوقات، سیل ناگهانی می تواند رانندگان را غافلگیر کند و آنها را در اتومبیل هایشان به دام بیاندازد، زیرا آب های سیلاب از کنار آن عبور می کنند.

تصادفات همچنین می تواند منجر به زیر آب رفتن وسایل نقلیه شود. در ماه فوریه، آنجلا چائو، مجری کشتیرانی، خواهر شوهر میچ مک کانل، رهبر اقلیت سنا، پس از اینکه به طور تصادفی به داخل دریاچه ای در مزرعه تگزاس رفت، درگذشت.

تخمین زده می شود که سالانه 400 نفر در وسایل نقلیه زیر آب در سراسر آمریکای شمالی جان خود را از دست می دهند که تقریباً 10 درصد از غرق شدگان را تشکیل می دهد.

کارشناسان ایمنی سال‌ها چنین تصادف‌هایی را مورد مطالعه قرار داده‌اند و چند قدم ساده را جمع‌آوری کرده‌اند که افراد باید در موارد نادری که در خودروی در حال غرق شدن قرار می‌گیرند، انجام دهند. در اینجا چیزی است که شما باید بدانید.

هر چه سریعتر از آن خارج شوید

وقتی وسیله نقلیه شما وارد آب می شود، زمان زیادی برای اقدام ندارید. کارشناسان می گویند زمانی که سطح آب هنوز زیر پنجره است، باید سعی کنید فوراً از آن خارج شوید. شما حدود یک دقیقه وقت دارید.

جری دورکین، مشاور فنی شرکت آموزش ایمنی Lifesaving Resources گفت: «این وسیله نقلیه تنها برای چند ثانیه تا چند دقیقه روی سطح آب شناور می‌شود.

هنگامی که وسیله نقلیه به طور کامل زیر آب می رود، فشار آب به پنجره ها و درها می تواند باز کردن آنها را دشوار کند، حتی اگر وسایل الکترونیکی خودرو هنوز کار کنند.

کارشناسان می گویند که سرنشینان خودرو نباید با 911 تماس بگیرند، منتظر بمانند تا ماشین پر از آب شود یا هر کار دیگری انجام دهند که آنها را از رسیدن به ایمنی با سرعت هرچه بیشتر به تاخیر می اندازد.

گوردون گیزبرشت، استاد بازنشسته ای که در دانشگاه مانیتوبا در مورد غوطه وری وسایل نقلیه مطالعه کرده است، می گوید: «هیچ سناریوهای خوبی وجود ندارد که انتظار، شانس شما را برای بقا افزایش دهد. این فقط آن را تقریباً به صفر کاهش می دهد.

مخفف SWOC را به خاطر بسپارید

کارشناسان معتقدند بهترین راه برای زنده ماندن از غوطه ور شدن وسیله نقلیه فرار از پنجره ها قبل از اینکه ماشین کاملاً زیر آب باشد، است.

دوورکین گفت: «این کاملاً حیاتی است که وقتی وسیله نقلیه وارد آب می شود، اولین کاری که باید انجام دهید این است که کمربند ایمنی خود را باز کنید، شیشه های خود را باز کنید و سپس در اسرع وقت از آن خارج شوید.

گیزبرشت به مردم پیشنهاد می‌کند که یک مخفف ساده، SWOC را به خاطر بسپارند:

S – کمربند ایمنی را خاموش کنید

W – ویندوز باز است

O – فوراً خارج شوید

ج – اول بچه ها

گیزبرشت گفت: «وقتی برای اولین بار در آب قرار می گیرید، در یک قایق با نشتی بزرگ هستید و پنجره ها بالاتر از سطح آب هستند. “اگر این کار را سریع انجام دهید – فقط کمربند ایمنی خود را بردارید و پنجره را باز کنید – در واقع از وسیله نقلیه پیاده شده و به داخل آب می‌روید.”

گیزبرشت توصیه می‌کند که بزرگسالان ابتدا به بچه‌ها کمک کنند تا از ماشین خارج شوند، زیرا وقتی فردی از وسیله نقلیه در حال غرق شدن خارج می‌شود، بازگشت به داخل برای آنها بسیار سخت است.

کودکان باید به ترتیب از خودرو خارج شوند او افزود که از بزرگ‌ترین تا کوچک‌ترین، زیرا بزرگ‌ترین بچه‌ها به احتمال زیاد می‌توانند خودشان منتظر بمانند تا بقیه بچه‌ها به امن منتقل شوند.

چند هشدار

به گفته دورکین، یکی از تصورات غلط رایج این است که باید منتظر بمانید تا وسیله نقلیه از آب پر شود، تا فشار بین داخل و خارج خودرو برابر شود.

او گفت: «این مزخرف است. “فرار باید فورا رخ دهد.”

Giesbrecht همچنین به مردم هشدار می دهد که مراقب ابزارهای فنری باشند که به عنوان راهی برای شکستن شیشه ماشین در مواقع اضطراری فروخته می شود. او گفت که در حالی که آن ها روی شیشه های سکوریت کار می کنند، بسیاری از وسایل نقلیه جدید از شیشه های لمینت بسیار قوی تری استفاده می کنند که به راحتی نمی شکنند.

در نهایت، گیزبرشت از رانندگان و مسافران خواست به جای فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی که به نظر او اشتباه خودرو را زیر آب برده‌اند، نکات ایمنی خود را از کارشناسان استفاده کنند.

او گفت: «تا به حال فیلمی ندیده‌ام که این را به درستی به تصویر بکشد. همیشه تلویزیون بهتری ایجاد می کند، اما هرگز و هرگز دقیق نیست.