گرجستان متعهد به فناوری وسایل نقلیه الکتریکی بدون تعهد به اقلیم است:


در آتلانتا، برایان کمپ، فرماندار جمهوری خواه، در کنار یک کامیون برقی ریوین ایستاده و در حال اعلام برنامه های این شرکت برای ساخت کارخانه در شرق آتلانتا، در 16 دسامبر 2021 است. هیوندای و کیا نیز به زودی خودروهای الکتریکی را در جورجیا تولید خواهند کرد.

جان بازیمور/AP


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

جان بازیمور/AP


در آتلانتا، برایان کمپ، فرماندار جمهوری خواه، در کنار یک کامیون برقی ریوین ایستاده و در حال اعلام برنامه های این شرکت برای ساخت کارخانه در شرق آتلانتا، در 16 دسامبر 2021 است. هیوندای و کیا نیز به زودی خودروهای الکتریکی را در جورجیا تولید خواهند کرد.

جان بازیمور/AP

TALLULAH FALLS، Ga. – فرماندار برایان کمپ در یک پیاده‌روی کوتاه از پل معلق 200 فوتی که بر روی تنگه Tallulah در کوه‌های جورجیا شمالی می‌چرخد، یک سیم شارژ بلند را به یک وانت بار الکتریکی ریوین سبز جنگلی وصل می‌کند.

کمپ به گروه کوچکی از مقامات که این مراسم افتتاحیه را در پارک ایالتی Tallulah Gorge، یکی از شش پارک ایالتی در جورجیا که اکنون شارژر خودروهای الکتریکی نصب می‌کنند، تشویق می‌کنند، اعلام می‌کند: «چراغ سبز شد، بنابراین ما در حال شارژ هستیم.

گرجستان در حال پیشبرد طرحی است تا خود را به عنوان “پایتخت تحرک الکتریکی کشور” تثبیت کند، یا همانطور که کمپ، یک جمهوری خواه، اخیرا در یکی از رویدادها – جهان – متعهد شد.

برای سال‌ها، دموکرات‌ها در درجه اول تلاش‌ها را برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی از طریق محدود کردن انتشار کربن رهبری می‌کردند. اما با گسترش صنایع سبز، برخی از ایالت‌های تحت رهبری جمهوری‌خواهان اکنون برای جذب شرکت‌هایی که خودروهای الکتریکی، باتری‌ها، توربین‌های بادی و پنل‌های خورشیدی می‌سازند، رقابت می‌کنند.

بر اساس تجزیه و تحلیل مرکز تحقیقات خودرو، در نتیجه، گرجستان اکنون در چند سال اخیر از میشیگان به عنوان یکی از بهترین سرمایه‌گذاری‌های جدید از سوی تولیدکنندگان و تامین‌کنندگان خودرو خارج شده است.

جمهوری خواهان خط خوبی را طی می کنند

هیوندای، کیا و استارت آپ ریویان به زودی در گرجستان خودروهای الکتریکی تولید خواهند کرد. سازندگان و تامین کنندگان باتری در حال راه اندازی فروشگاهی در این نزدیکی هستند و یک شرکت پنل خورشیدی کره جنوبی در حال پیشروی با توسعه چند میلیارد دلاری است.

دولت با میلیاردها دلار انگیزه از جمله معافیت های مالیاتی، سرمایه گذاری های زیربنایی و برنامه های آموزشی تحت حمایت دولت، به جذب این شرکت ها کمک کرده است.

کمپ می‌گوید مشاغل جدید یک تغییر بازی برای اقتصاد گرجستان خواهد بود.

با این حال، چیزی که کمپ در مورد آن زیاد صحبت نمی‌کند، نیرویی است که زمینه‌ساز تلاش گسترده‌تر برای برق‌رسانی است – تغییرات آب و هوایی.

کمپ پس از مراسم در تنگه Tallulah با اشاره به ریشه های کشاورزی گرجستان و تلاش کشاورزان برای حفظ محیط زیست به ایستگاه عضو WABE می گوید: “صرف نظر از اینکه سیاست یا اعتقادات شما در مورد آب و هوا کجاست، گرجی ها مراقبان خوبی برای محیط زیست هستند.”

رویکرد او می‌تواند طرحی برای جمهوری‌خواهان همفکر باشد: خواستار مشاغل انرژی پاک بدون اقدام در مورد آب و هوا، ترویج تولید خودروهای الکتریکی بدون تشویق مردم به خرید آنها.

کمپ می گوید: «من معتقدم بهترین راه برای اجازه دادن به یک بازار این است که اجازه دهیم مصرف کننده آن را هدایت کند. دولت بایدن بازار را به مردم تحمیل کرده است، دقیقاً مانند واکسن که به زور به مردم تحمیل شد و برخی افراد را خاموش کرد.»

کمپ می‌گوید که دولت نباید آنچه را که مردم می‌خرند شکل دهد، چه ماشین ریوین در مقابل فورد باشد یا یک ماشین هیدروژنی در مقابل یک خودروی الکتریکی.

دموکرات ها می گویند انتقاد کمپ نادرست است

آن بلر، مدیر سیاست ائتلاف برق رسانی، می گوید: «اما برق رسانی به وضوح پیروز شده است، هر چند او موافق است که حمایت از یک بازار گسترده ضروری است.

حمل و نقل منبع اصلی انتشار کربن است که باعث تغییرات آب و هوایی می شود و بلر می گوید برق مقرون به صرفه ترین و کارآمدترین جایگزین برای تامین انرژی وسایل نقلیه است.

ائتلاف برق از حمایت ایالتی و همچنین تلاش‌های فدرال، مانند قانون زیرساخت دو حزبی و قانون کاهش تورم استقبال کرده است. این قوانین سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های عمومی، تحقیقات و تولید فناوری‌های سبز و همچنین مشوق‌هایی را برای کمک به مصرف‌کنندگان برای پذیرش آسان‌تر آنها افزایش داده است.

سناتور جان اوسف، یک دموکرات از گرجستان، می‌گوید که این رویکرد چند لایه از سوی سیاست‌گذاران فدرال بر اساس طراحی است.

“همه بخشی از تلاش ما برای احیای تولید آمریکایی، نشان دادن رهبری آمریکا در سطح جهانی در انتقال از منابع سوخت احتراق گازهای گلخانه ای و، دیدگاه شخصی من، این است که گرجستان باید نه تنها کشور، بلکه جهان را در این فناوری ها رهبری کند.”

IRA برای برخی از خودروهای برقی یک اعتبار مالیاتی برای مصرف کننده در نظر گرفته است – و در نهایت برای خودروهای برقی بیشتری به محض شروع ساخت آنها در گرجستان به جای بین المللی اعمال خواهد شد. بلر و سناتورهای دموکرات جورجیا که از این قانون حمایت کردند، می گویند که انتقاد کمپ از اعتبارات مالیاتی فدرال برای مصرف کنندگان نادرست است، حتی اگر آنها اهداف مشابهی داشته باشند.

بلر می‌گوید: «مشوق‌های دولتی واقعاً می‌تواند به ایجاد اعتماد مصرف‌کننده و عمومی کمک کند و در نهایت به ارتقای کلی صنعت کمک کند».

“جمهوری خواه صحبت کردن را یاد بگیر”

بیرون از یک انبار غیرقابل توصیف در آتلانتا، ون های برقی پشت سر هم ردیف شده اند. در داخل، ده ها نفر از افراد مرتبط با صنعت EV یک میز کنفرانس طولانی را جمع می کنند. این همان چیزی است که به “اعتماد مغز EV” معروف شده است.

در کنار ساندویچ‌ها، یک شرکت که محل شارژ کامیون‌ها را می‌سازد، به گروه می‌گوید که اکنون 7000 ایستگاه راه‌اندازی کرده‌اند. یک بازیافت توضیح می دهد که چگونه باتری های برق مصرف شده را به چیزی به نام “جرم سیاه” تبدیل می کنند.

سازمان‌دهنده تیم اکولز نایب رئیس کمیسیون خدمات عمومی گرجستان است که شرکت‌های خدماتی را در ایالت تنظیم می‌کند. او خود را “هیجان‌باز و مبشر” برای سوخت‌های جایگزین می‌نامد – از مدت‌ها قبل از آن که مرسوم باشد.

اکولس هم جمهوری خواه است.

چند سال پیش، او با گروهی از علاقه‌مندان به انرژی خورشیدی شام خورد و به یاد می‌آورد که تلاش می‌کرد به آنها کمک کند تا زمین خود را به خوبی تنظیم کنند.

اکولس به یاد می آورد: «من گفتم، امیدوارم شما بچه ها یاد بگیرید که جمهوری خواه صحبت کنید. “آنها این را جدی گرفتند. من نمی دانم که جامعه EV هنوز این کار را یاد گرفته است.”

حتی امروز، برخی از جمهوری خواهان به طور کامل نسبت به خودروهای الکتریکی بدبین هستند. یکی از قانونگذاران ایالتی اخیراً انتقال خودروهای الکتریکی را با اختلالات ناشی از 11 سپتامبر و کووید مقایسه کرد – و برخی نگرانی‌هایی را در مورد ایمنی و قابلیت استفاده وسایل نقلیه الکتریکی و همچنین سرمایه‌گذاری ایالت در آنها مطرح کردند.

اکولز می‌گوید: «من فکر می‌کنم مهم است که وقتی با جمهوری‌خواهان سروکار دارید، در توسعه اقتصادی، صرفه‌جویی در پول، به جای چیزی مانند تغییرات آب‌وهوایی یا گرمایش زمین که جمهوری‌خواهان به نوعی مخالفت می‌کنند، پیشروی کنید.»

بر اساس گزارش سال 2021 مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی، مشخص شد، بسیاری از ایالت‌های بدون به اصطلاح “جاه طلبی اقلیمی”، از جمله ایالت‌های نفت و گاز مانند لوئیزیانا، تگزاس و وایومینگ، علاقه زیادی به مشاغل انرژی پاک دارند.

در این گزارش همچنین به جورجیا، جایی که تجارت انرژی خورشیدی و باتری در حال رونق است، و داکوتای جنوبی که تولیدکننده عمده سوخت زیستی است اشاره کرد.

نویسندگان می نویسند: «فقط به این دلیل که یک ایالت اهدافی برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای ندارد، به این معنا نیست که هیچ آرزویی برای فروش محصولات خود به دیگران ندارد.

محیط بانان گوش می دهند

فعالان محیط زیست می گویند که از تلاش برای ایجاد مشاغل حمایت می کنند، اما همچنان اصرار دارند که سیاست دولت نیز باید مستقیماً به آب و هوا بپردازد.

مایک اوریلی، مدیر سیاست و استراتژی آب و هوا برای این ایالت می‌گوید: «ما بر نتایج تمرکز کرده‌ایم، بنابراین اگر ایالت ردپای کربن در ایالت را کاهش دهد و در طول مسیر شغلی را فراهم کند، فوق‌العاده است. حفاظت از طبیعت در گرجستان

مونیکا تورنتون، مدیر اجرایی این بخش می‌گوید حفاظت از نظر تاریخی یک موضوع دو حزبی بوده است. او می گوید که اجرای اهداف آب و هوایی در سراسر ایالت فروش سخت تری است، هرچند او امیدوار است که رونق خودروهای الکتریکی به رهبران کمک کند که فراتر از سیاست نگاه کنند.

“ما باید تصمیم بگیریم که آیا می‌خواهیم این مکان همچنان مکانی باشد که بچه‌های ما می‌توانند در آن بدوند و بازی کنند یا نه، و باید تصمیم بگیریم که به اندازه کافی مهم است که آن چیزهای دیگر را کنار بگذاریم. تورنتون می گوید.

اوریلی اشاره می کند که برای اولین بار به این ایالت کمک هزینه کاهش آلودگی آب و هوای فدرال اعطا شده است. در همین حال، تعداد انگشت شماری از ایالت های دیگر – فلوریدا، آیووا، کنتاکی و داکوتای جنوبی – از پذیرش کمک مالی خودداری کردند.

هیچ اعلامیه پر زرق و برقی، مانند زمانی که یک تاسیسات الکتریکی جدید به شهر می آید، وجود نداشته است، اما اوریلی می گوید که هر دو برای حفظ آینده ایالت و کشور بسیار مهم هستند.