هیئت منصفه بزرگ دنیل پنی را به دلیل مرگ جردن نیلی، سوار متروی نیویورک به دلیل خفه کردن متهم کرد:


دانیل پنی، مرکز، روز چهارشنبه توسط کارآگاهان اداره پلیس نیویورک از منطقه 5 خارج می شود.

جینا مون/AP


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

جینا مون/AP


دانیل پنی، مرکز، روز چهارشنبه توسط کارآگاهان اداره پلیس نیویورک از منطقه 5 خارج می شود.

جینا مون/AP

نیویورک – مردی که متهم به قتل غیرعمد به دلیل قرار دادن یک راننده آشفته متروی نیویورک در بند کشنده است، توسط هیئت منصفه متهم شده است، یک اقدام رویه ای مورد انتظار که به ادامه پرونده جنایی اجازه می دهد.

دانیل پنی ماه گذشته توسط دادستان منهتن در قتل جردن نیلی، جعل سابق مایکل جکسون که در سال های اخیر با بی خانمانی و بیماری روانی دست و پنجه نرم می کرد، در اول ماه مه متهم شد.

روند رسیدگی هیئت منصفه مخفی است و سخنگوی دادستان منطقه منهتن، آلوین براگ، روز چهارشنبه از اظهار نظر خودداری کرد، اما این کیفرخواست توسط شهردار نیویورک، اریک آدامز تایید شد.

“من از انجام تحقیقات کامل در مورد مرگ جردن نیلی قدردانی می کنم. همانطور که گفته بودم زمانی که DA برای اولین بار اتهامات وارده را مطرح کرد، به روند قضایی نهایت ایمان را دارم و اکنون که هیئت منصفه بزرگ دانیل پنی را متهم کرده است، یک محاکمه و آدامز در بیانیه ای گفت: عدالت می تواند به جلو حرکت کند.

نیلی در حال فریاد زدن بر سر مسافران و التماس پول بود که پنی با کمک دو سوار دیگر او را به کف واگن مترو در حال حرکت چسباند. پنی، تفنگدار سابق نیروی دریایی ایالات متحده، سپس نیلی را در بند خفه نگه داشت که بیش از سه دقیقه طول کشید.

پنی گفته است که از خود و سایر مسافران محافظت می‌کند و مدعی است که نیلی فریاد می‌زند “می‌خواهم تو را بکشم” و او “آماده مرگ است” یا تا آخر عمر به زندان برود.

یک روزنامه‌نگار آزاد که تلاش نیلی برای رهایی خود را ضبط کرده است و سپس بیهوش می‌شود، گفت که او رفتاری پرخاشگرانه و ترساندن مردم داشت اما به کسی تعرض نکرده بود. نیلی سیاه بود. پنی سفید است.

وکلای پنی، استیون ریزر و توماس کنیف، در بیانیه‌ای گفتند که نیلی قصد کشتن نیلی را نداشت، فقط او را تا رسیدن پلیس نگه دارید.

“در حالی که ما به تصمیم هیئت منصفه بزرگ برای پیشبرد این پرونده به محاکمه احترام می گذاریم، باید توجه داشت که استاندارد اثبات در هیئت منصفه بسیار پایین است و هیچ تخلفی وجود ندارد. ما مطمئن هستیم که وقتی یک رایزر گفت: هیئت منصفه محاکمه وظیفه سنجش شواهد را دارد، آنها متوجه خواهند شد که اقدامات دنیل پنی در آن قطار کاملاً موجه بوده است.”

مرگ نیلی اعتراض بسیاری را برانگیخت که آن را نمونه ای از بی عدالتی نژادی می دانستند، اما برخی از مردم از جمله چند تن از نامزدهای جمهوری خواه برای ریاست جمهوری در اطراف پنی تجمع کردند. به گفته وکلای او، صندوقی که برای پرداخت هزینه دفاع قانونی پنی ایجاد شده است، بیش از 2.8 میلیون دلار جمع آوری کرده است.

پنی، 24 ساله، پس از محاکمه در 12 می، با وثیقه 100000 دلاری آزاد شد. او باید برای رسیدگی به کیفرخواست جدید به دادگاه بازگردد.

بر اساس قانون نیویورک، دادستان ها برای پیشبرد پرونده به کیفرخواست هیئت منصفه نیاز داشتند.

اگر پنی مجرم شناخته شود ممکن است با سالها زندان روبرو شود.