مدیر استارباکس اخراج شده در بحبوحه خشم نژادپرستی برنده ۲۵ میلیون دلار:


هیئت منصفه دادگاه فدرال در نیوجرسی به یک مدیر سابق منطقه ای استارباکس که مدعی شد او و سایر کارکنان سفیدپوست پس از دستگیری دو مرد سیاهپوست در یکی از مکان های زنجیره ای در فیلادلفیا در سال 2018 به طور ناعادلانه توسط این زنجیره قهوه تنبیه شده اند، 25.6 میلیون دلار جایزه دادند. .

Gene J. Puskar/AP


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

Gene J. Puskar/AP


هیئت منصفه دادگاه فدرال در نیوجرسی به یک مدیر سابق منطقه ای استارباکس که مدعی شد او و سایر کارکنان سفیدپوست پس از دستگیری دو مرد سیاهپوست در یکی از مکان های زنجیره ای در فیلادلفیا در سال 2018 به طور ناعادلانه توسط این زنجیره قهوه تنبیه شده اند، 25.6 میلیون دلار جایزه دادند. .

Gene J. Puskar/AP

کامدن، نیوجرسی – هیئت منصفه در یک دادگاه فدرال 25.6 میلیون دلار به یک مدیر منطقه ای سابق استارباکس که مدعی بود او و سایر کارمندان سفیدپوست پس از دستگیری دو مرد سیاهپوست در یک مکان فیلادلفیا در سال 2018 به طور ناعادلانه مجازات شدند، پرداخت کردند.

بعد از اینکه هیئت منصفه در نیوجرسی دریافتند که نژاد عاملی تعیین کننده در اخراج فیلیپس بوده و نقض قوانین ضد تبعیض فدرال و ایالتی است، شانون فیلیپس برنده 600 هزار دلار غرامت و 25 میلیون دلار غرامت تنبیهی شد.

در آوریل 2018، یک مدیر فروشگاه فیلادلفیا با پلیس تماس گرفت و دو مرد سیاهپوست را که بدون سفارش چیزی در کافی شاپ نشسته بودند، تماس گرفت. فیلیپس که در آن زمان مدیر عملیات منطقه ای در فیلادلفیا، جنوب نیوجرسی و جاهای دیگر بود، درگیر دستگیری ها نبود. با این حال، او گفت که طبق دادخواست او به او دستور داده شده که یک مدیر سفیدپوست را که او نیز به دلایلی که می‌دانست نادرست است، به مرخصی اداری بفرستد.

فیلیپس گفت که کمتر از یک ماه بعد پس از اعتراض به مرخصی گرفتن مدیر در میان هیاهو، بر اساس شکایت خود، اخراج شد.

دلیل این شرکت برای تعلیق مدیر منطقه، که مسئولیت فروشگاهی را که در آن دستگیر شد، نداشت، ادعایی بود مبنی بر این که مدیران فروشگاه سیاه طبق دادخواست حقوق کمتری نسبت به مدیران سفیدپوست دریافت می کردند. فیلیپس گفت که از آنجایی که مدیران منطقه هیچ نظری در مورد حقوق کارمندان نداشتند، این بحث منطقی نبود.

در این دادخواست ادعا شده بود که استارباکس در عوض اقداماتی را برای “مجازات کارکنان سفیدپوست” که در این منطقه کار می کردند انجام داده است “در تلاشی برای متقاعد کردن جامعه که به درستی به این حادثه واکنش نشان داده است.”

لائورا ماتیچی، وکیل فیلیپس، در جریان مذاکرات پایانی روز جمعه، به هیئت منصفه گفت که این شرکت به دنبال یک “بره قربانی” است تا خشم را آرام کند و نشان دهد که در حال انجام اقدام است. او گفت که انتخاب یک کارمند سیاه پوست برای چنین هدفی “در صورت آنها منفجر می شد.”

لاو 360 گزارش داد که استارباکس اتهامات فیلیپس را رد کرد و گفت که این شرکت در طول یک بحران به فردی با سابقه “قدرت و حل” نیاز دارد و مدیر منطقه ای را جایگزین او کرد که چنین تجربه ای از جمله پیمایش پس از بمب گذاری های ماراتن بوستون در سال 2013 داشت.

با این حال، وکیل فیلیپس به شهادت قبلی یکی از مدیران منطقه سیاه‌پوست، که مسئول فروشگاهی بود که دستگیری‌ها در آن صورت گرفت، استناد کرد، که فیلیپس را فردی محبوب همسالانش توصیف کرد و پس از دستگیری شبانه روز کار می‌کرد.

ماتیچی در ایمیلی به آسوشیتدپرس، مبلغ جایزه را تایید کرد و گفت که قاضی اعطای حقوق معوقه و حقوق آتی و همچنین هزینه های وکیل را در نظر خواهد گرفت. ماتیچی به مجله حقوقی نیوجرسی گفت که برای از دست دادن دستمزد حدود 3 میلیون دلار و تقریباً 1 میلیون دلار برای درخواست حق الزحمه خود طلب خواهد کرد. استارباکس سه شنبه از اظهار نظر خودداری کرد.

در حادثه آوریل 2018، راشون نلسون و دونته رابینسون در یک کافی شاپ استارباکس در نزدیکی میدان تونی ریتنهاوس در فیلادلفیا، اندکی پس از تماس مدیر با پلیس و گزارش اینکه دو مرد از خرید یا ترک محل امتناع می‌کنند، دستگیر شدند. آنها بعداً بدون اتهام آزاد شدند.

ویدئوی دستگیری اعتراض ملی را برانگیخت و مدیر عامل فعلی استارباکس را وادار کرد تا شخصا از این افراد عذرخواهی کند. شرکت بعداً با هر دو نفر برای مبلغی نامشخص و پیشنهاد تحصیل رایگان در دانشگاه به توافق رسید. این شرکت همچنین سیاست‌های فروشگاه را تغییر داد و مکان‌ها را در سراسر کشور برای یک بعد از ظهر برای آموزش تعصبات نژادی تعطیل کرد.

این دو مرد همچنین با شهر فیلادلفیا برای هر کدام یک دلار نمادین و قول مسؤولان مبنی بر راه اندازی یک برنامه 200000 دلاری برای کارآفرینان جوان به توافق رسیدند. اداره پلیس فیلادلفیا خط مشی جدیدی را در مورد نحوه برخورد با افرادی که متهم به تجاوز به اموال خصوصی هستند اتخاذ کرد – به کسب و کارها در مورد سوء استفاده از اختیارات افسران پلیس هشدار داد.