شکایت می گوید: موانع خرید کیف Hermès Birkin خیلی زیاد است


ملانیا ترامپ، بانوی اول سابق، در حالی که در سال 2019 در چمن جنوبی کاخ سفید قدم می‌زد، کیف دستی هرمس را به همراه دارد.

کارولین کستر/AP


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

کارولین کستر/AP


ملانیا ترامپ، بانوی اول سابق، در حالی که در سال 2019 در چمن جنوبی کاخ سفید قدم می‌زد، کیف دستی هرمس را به همراه دارد.

کارولین کستر/AP

خانه لوکس فرانسوی هرمس به‌خاطر تاکتیک‌های فروش سخت‌گیرانه‌اش شناخته می‌شود – کمبود کیف دستی معروف Birkin آن چیزی است که کیف “it” را به نمادی از وضعیت در میان ثروتمندان تبدیل می‌کند. این استراتژی اکنون در مرکز شکایتی است که توسط خریداران در کالیفرنیا تنظیم شده است.

هرمس به دلیل این ادعا که کیف دلخواه Birkin خود را فقط به مشتریانی با “سابقه خرید کافی” می فروشد، مورد شکایت قرار گرفته است.

بر اساس شکایتی که روز سه‌شنبه در سانفرانسیسکو ارائه شد، هرمس با «گره زدن» غیرقانونی خرید کیف‌های بیرکین به خرید سایر اقلام این برند لوکس، قانون ضد تراست را نقض کرد.

کیف های “it” که به نام بازیگر فقید جین بیرکین نامگذاری شده اند، می توانند بیش از 100000 دلار قیمت داشته باشند و فقط در فروشگاه های خرده فروشی این شرکت فروخته می شوند.

همکاران فروش فروشگاه در مورد کفش، روسری، کمربند، جواهرات، کالاهای خانگی و کیف های دستی غیر بیرکین پورسانت دریافت می کنند، اما در مورد Birkins نه.

این شکایت ادعا می کند که ساختار جبران خسارت هرمس برای همکاران فروش برای اطمینان از پیروی کارکنان از طرح آن طراحی شده است.

بر اساس این شکایت، یکی از دو شاکی نام‌برده در این دعوا، که قبلاً ده‌ها هزار دلار در هرمس خرج کرده بود، “مجبور به خرید محصولات جانبی برای دسترسی به کیف‌های Hermès Birkin شد”. در نتیجه، او “نتوانست کیف دستی بیرکین دیگری را در سپتامبر 2022 بخرد.” شاکی دیگر چندین بار برای خرید یک کیف Birkin تلاش کرد، اما در هر نوبت به او گفته شد که نیاز به خرید سایر اقلام و لوازم جانبی دارد.» و قادر به خرید یک کیف Birkin نبود.

نمی توان بلافاصله با نمایندگان هرمس برای اظهار نظر تماس گرفت.

به گفته کمیسیون تجارت فدرال، “اگر فروشنده ای که محصولات گره خورده را ارائه می دهد قدرت بازار کافی در محصول “پیوند” داشته باشد، این ترتیبات می تواند قوانین ضد تراست را نقض کند.

این شکایت حقوقی ادعا می کند که “مطلوب بودن منحصر به فرد، تقاضای باورنکردنی و عرضه کم” کیف های دستی Birkin به هرمس “قدرت بازار باورنکردنی” می دهد.

شاکیان به دنبال وضعیت دعوای طبقه‌ای هستند، مبلغ نامشخصی از خسارت به آنها و سایر طرف‌های متضرر اعطا شود، و دستوری برای منع هرمس از اعمال غیرقانونی ادعا شده.

بسیاری از مردم در رسانه های اجتماعی با طرف های آسیب دیده ابراز همدردی نکردند و شکایت حقوقی را به عنوان یک مشکل افراد ثروتمند رد کردند.

یکی از کاربران در X نوشت: «نظر نامطلوب است، اما کیف Birkin آنقدر زیبا نیست که باعث این همه درام شود.

کاربر دیگری از یک قسمت در سال 2001 استفاده کرد جنسیت و شهر که چنگ کیسه را در فرهنگ جاودانه کرد. شخصیت سامانتا سعی می کند از نام لوسی لیو استفاده کند تا از لیست انتظار 5 ساله یک کیف Birkin صرف نظر کند.

این کاربر طعنه زد: “وقتی سامانتا بالاخره کیف بیرکین خود را گرفت، نمی‌توانست از خود فکر کند که آیا ناخواسته در نقض قانون ضد انحصار ایالات متحده شرکت کرده است؟”