کیف نمی‌گوید که آیا حمله متقابلش آغاز شده است (۵ ژوئن):


در این تصویر که از ویدئوی ارائه شده توسط وزارت دفاع اوکراین در روز یکشنبه تهیه شده است، یک سرباز اوکراینی در حالی که انگشت خود را روی لبان خود قرار داده است، در مقابل دوربین ژست گرفته است. این ویدئو نشان می‌دهد که سربازان با اشاره به سکوت نشان می‌دهند که هیچ اعلام رسمی در مورد حمله احتمالی متقابل علیه روسیه انجام نخواهد شد. متنی در ویدیو ظاهر می‌شود که می‌گوید: “طرح‌ها عاشق سکوت هستند. هیچ اعلامی برای شروع وجود نخواهد داشت.”

وزارت دفاع اوکراین از طریق AP


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

وزارت دفاع اوکراین از طریق AP


در این تصویر که از ویدئوی ارائه شده توسط وزارت دفاع اوکراین در روز یکشنبه تهیه شده است، یک سرباز اوکراینی در حالی که انگشت خود را روی لبان خود قرار داده است، در مقابل دوربین ژست گرفته است. این ویدئو نشان می‌دهد که سربازان با اشاره به سکوت نشان می‌دهند که هیچ اعلام رسمی در مورد حمله احتمالی متقابل علیه روسیه انجام نخواهد شد. متنی در ویدیو ظاهر می‌شود که می‌گوید: “طرح‌ها عاشق سکوت هستند. هیچ اعلامی برای شروع وجود نخواهد داشت.”

وزارت دفاع اوکراین از طریق AP

در اینجا نگاهی به پیش رو و خلاصه ای از تحولات کلیدی هفته گذشته است.

چه چیزی را تماشا کنیم

گزارش‌های مربوط به درگیری‌های شدید در اوکراین، گمانه‌زنی‌هایی را در مورد اینکه آیا این می‌تواند بخشی از یک ضدحمله پیش‌بینی‌شده اوکراین باشد، دامن زد، اما هیچ تاییدی از کیف وجود ندارد. اوکراین همچنین ادعای روسیه را تأیید نمی کند که یک حمله بزرگ اوکراینی را خنثی کرده و صدها سرباز را در منطقه دونتسک در شرق اوکراین کشته است.

پرزیدنت بایدن یک هفته شلوغ برای میزبانی از نخست وزیر دانمارک در روز دوشنبه و نخست وزیر بریتانیا در روز پنجشنبه دارد. جنگ در اوکراین در دستور کار هر دو دیدار خواهد بود.

کشورهای حاشیه شرقی ناتو، موسوم به بخارست نه، نشستی را در روز سه شنبه در اسلواکی برگزار خواهند کرد. این گروه تهاجم روسیه به اوکراین را به شدت محکوم کرده و روسیه را “مهم ترین و مستقیم ترین” تهدید امنیتی خوانده است.

رئیس ناتو امیدوار است که سوئد را در این ماه وارد ائتلاف نظامی کند، اما هنوز ترکیه و مجارستان را برای تایید پیشنهاد این کشور شمال اروپا متقاعد نکرده است.

به نظر می رسد کمیسیون اروپا ممنوعیت واردات برخی از مزارع از اوکراین را در پنج کشور اروپای مرکزی و شرقی تمدید کند.

اتفاقی که هفته گذشته افتاد

روسیه به حمله خود به کیف ادامه داد. پدافند هوایی اوکراین بسیاری از حملات پهپادی و موشکی را بر فراز پایتخت این کشور سرنگون کرد، اما برخی از آنها باعث خسارات و تلفات شدند. مقامات اوکراینی گفتند که آخر هفته گذشته در ماه می شاهد بزرگترین حمله پهپادی در کیف از زمان آغاز تهاجم در سال 2022 بودیم که بیش از پنج ساعت به طول انجامید و یک نفر کشته شد. حمله موشکی روز پنجشنبه در کیف دو زن و یک کودک کشته شدند.

جنگجویان مورد حمایت اوکراین کارزاری به سبک چریکی به راه انداخته اند در منطقه بلگورود در جنوب روسیه.

حملات هواپیماهای بدون سرنشین مسکو را هدف قرار داد، آسیب جزئی به چندین ساختمان آپارتمانی وارد کرد. مقامات اوکراین خوشحال شدند اما از پذیرفتن مسئولیت این حمله اجتناب کردند.

جیمز کلورلی، وزیر امور خارجه بریتانیا، استدلال کرد که اوکراین “حق” دارد که خارج از مرزهای خود حمله کند. این اظهارات موضعی سخت‌تر از آنچه ایالات متحده گفته است نشان داد: دولت بایدن علناً با حملات اوکراین در داخل روسیه مخالف است. دیمیتری مدودف، یکی از مقامات ارشد روسیه و رئیس جمهور سابق، به Cleverly by واکنش نشان داد هشدار به هر انگلیسی مقامات می توانند به عنوان یک هدف نظامی قانونی در نظر گرفته شوند.

اروپا در مورد درخواست اوکراین برای پیوستن به ناتو دیدگاه های متفاوتی دارد. ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا، گفت که “جایگاه شایسته” اوکراین در ناتو است و فرانسه برای پیوستن اوکراین به این ائتلاف تلاش می کند تا مسیر روشنی را پیدا کند. اما آلمان در بحبوحه جنگ در اوکراین زمان آن نیست که در مورد آن صحبت کنیم. ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، که برای عضویت کشورش در ناتو لابی کرده است، همچنین اذعان کرد که پیوستن به آن در طول جنگ “غیرممکن” است.

وزارت دفاع اوکراین اعلام کرد یک ویدیو سربازانی را نشان می دهد که انگشت خود را روی لبان خود می گذارند تا سکوت کنند. متن همراه می‌گوید: «هیچ اطلاعیه‌ای برای شروع وجود نخواهد داشت». این پیام‌ها باعث ایجاد تعلیق در مورد یک ضدحمله بزرگ اوکراین برای ماه‌ها شده است. زلنسکی در اوایل هفته گفته بود روزنامه وال استریت، “ما آماده ایم.”

عمیق

کارگران اوکراینی فرار از نیروگاه هسته ای تحت اشغال روسیه را توصیف می کنند.

آنچه وزیر امور خارجه آنتونی بلینکن آن را شکست های استراتژیک روسیه در اوکراین می داند.

زلنسکی پذیرفته است که اوکراین تا پایان جنگ نمی تواند عضو ناتو شود.

روسیه از حملات متعدد هواپیماهای بدون سرنشین به ساختمان های مسکو در حالی که کیف دوباره مورد حمله قرار می گیرد، گزارش می دهد.

او یک شغل رویایی داشت. اکنون، او بخشی از فرار عظیم مغزها در روسیه است.

یک نهنگ ادعایی جاسوسی روسی در سوئد است – و خطر. در اینجا دلیل اهمیت داستان او است.

در ایالت اوکراین پادکست: جنگنده های اوکراینی برای بازپس گیری زمین های کلیدی از روسیه آماده می شوند. و آیا تحریم های بین المللی در نهایت بر اقتصاد مقاومتی روسیه تأثیر می گذارد؟

گزارش مخصوص

جنگ روسیه در اوکراین در حال تغییر جهان است: گزارش ما را در مورد اثرات موج دار آن در تمام گوشه های جهان ببینید.

تحولات قبلی

شما می توانید خلاصه های گذشته را اینجا بخوانید. برای زمینه و داستان های عمیق تر، می توانید پوشش های بیشتری از را در اینجا بیابید. همچنین، گوش دهید و در مشترک شوید ایالت اوکراین پادکست برای به روز رسانی در طول روز.