: دادگاه استیناف فدرال حکم می‌کند که ترامپ مصونیت گسترده‌ای در برابر تعقیب قضایی ندارد


حکم دادگاه استیناف فدرال یک شکست بزرگ است برای رئیس جمهور سابق ترامپ

چت استرنج/گتی ایماژ


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

چت استرنج/گتی ایماژ


حکم دادگاه استیناف فدرال یک شکست بزرگ است برای رئیس جمهور سابق ترامپ

چت استرنج/گتی ایماژ

هیئتی متشکل از سه قاضی از دادگاه استیناف ایالات متحده برای دایره دی سی حکم داده است که دونالد ترامپ از مصونیت گسترده ای در برابر تعقیب قضایی فدرال برخوردار نیست و این یک شکست قانونی بزرگ برای رئیس جمهور سابق است که تقریباً به طور قطع تجدیدنظر خواهد کرد.

این حکم یک ماه پس از آن صادر می‌شود که وکلای ترامپ ادعاهای گسترده‌ای مبنی بر برخورداری وی از مصونیت در برابر تعقیب قضایی فدرال مطرح کردند، ادعاهایی مبنی بر اینکه وکلای بازپرس ویژه گفتند که دموکراسی را تضعیف می‌کند و به روسای جمهور اجازه ارتکاب جنایاتی مانند پذیرش جنایات در کاخ سفید را می‌دهد. رشوه برای هدایت قراردادهای دولتی یا فروش اسرار هسته ای به یک دشمن خارجی.

فلورانس پان یکی از قاضی‌های DC Circuit، وکیل ترامپ، دی. جان سائر را در این بحث شفاهی در مورد اینکه آیا رئیس‌جمهور ممکن است عفو یا اسرار هسته‌ای را بفروشد یا حتی به یک تیم نیروی دریایی SEAL دستور دهد تا یک مخالف سیاسی را بکشد و همچنان از تعقیب کیفری فرار کند، تحت فشار قرار داد. تحت نظریه او در مورد پرونده.

یکی دیگر، قاضی کارن ال. هندرسون، خاطرنشان کرد که به نظر “تناقض” به نظر می رسد که روسای جمهور متعهد شوند که قوانین را صادقانه اجرا کنند، تنها برای نقض همان قوانین و دریافت حمایت قانونی.

ترامپ در چهار فقره جنایت که او را به رهبری توطئه برای چسبیدن به قدرت و سلب حق رای میلیون‌ها نفر در سال 2020 متهم می‌کند، بی‌گناه است. دادستان‌ها می‌گویند که این به خشونت در ساختمان کنگره آمریکا سه سال پیش منجر شد که 140 افسر مجری قانون را مجروح کرد و تکان داد. پایه های دموکراسی آمریکایی

تصمیم روز سه شنبه در زمان بسیار مهمی هم برای ترامپ و هم برای پرونده فدرال علیه او اتخاذ شد. ترامپ پیشتاز نامزدی جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری است و همچنان اصرار دارد – بدون هیچ مبنایی – که در انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 پیروز شد. او تقریباً مطمئناً از این حکم به دادگاه کامل DC یا به دادگاه عالی ایالات متحده شکایت خواهد کرد.

مشکلات حقوقی جدی ترامپ – او در حال مبارزه با 91 اتهام جنایی در چهار حوزه قضایی جداگانه ایالات متحده است – با تقویم سیاسی در تضاد است.

رئیس جمهور سابق نشان داده است که در صورت بازپس گیری کاخ سفید، می تواند به دنبال رد پرونده های فدرال علیه خود در ناحیه کلمبیا و فلوریدا باشد. وکیل او در جورجیا اخیراً پیشنهاد کرده است که ترامپ ممکن است تلاش کند تا پرونده مداخله در انتخابات علیه او در شهرستان فولتون، گا.، تا سال 2029 به تعویق بیفتد.