تحقیقات نشان می‌دهد که مواد مخدر «قارچ‌های جادویی» در سال‌های اخیر افزایش یافته است.


قارچ‌های سیلوسایبین شیشه‌ای شده و آماده توزیع در آزمایشگاه Uptown Fungus در اسپرینگفیلد، اورگان، استفاده از داروی روانگردان را جرم‌زدایی کرده است.

کریگ میچلدیر/AP


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

کریگ میچلدیر/AP


قارچ‌های سیلوسایبین شیشه‌ای شده و آماده توزیع در آزمایشگاه Uptown Fungus در اسپرینگفیلد، اورگان، استفاده از داروی روانگردان را جرم‌زدایی کرده است.

کریگ میچلدیر/AP

در سال‌های اخیر، علاقه فزاینده‌ای به سیلوسایبین، ماده روان‌گردان موجود در «قارچ‌های جادویی» یا «شروم» به‌عنوان یک درمان بالقوه مفید برای شرایط سلامت روان، افزایش یافته است. در همان زمان، مواد مخدر از قارچ ها بین سال های 2017 تا 2022 افزایش یافت و بر اساس یک مطالعه جدید، مقدار ماده روانگردان کشف شده توسط مجریان قانون بیش از سه برابر شد.

جوزف پالامار، اپیدمیولوژیست در NYU Langone Health و نویسنده اصلی مطالعه جدید منتشر شده در مجله Drug and Alcohol Dependence، می گوید: «آنچه که من فکر می کنم نتایج نشان می دهد این است که در دسترس بودن قارچ احتمالاً در حال افزایش است.

دکتر جاشوا سیگل از دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس، که در مطالعه جدید شرکت نداشت، می‌گوید این یافته‌ها در زمانی به دست می‌آیند که یک «رنسانس روان‌گردان» در کشور اتفاق می‌افتد.

سیگل، که همچنین به مطالعه چگونگی تأثیر روانگردان ها بر مغز انسان می پردازد، می گوید: علاقه عمومی و علمی رو به رشدی به اثرات درمانی بالقوه روانگردان ها بر مسائل مختلف سلامت روانی و رفتاری وجود دارد. در عین حال، تعداد کمی از ایالت ها قبلاً داروهای روانگردان را جرم زدایی کرده اند و بسیاری دیگر نیز به دنبال انجام همین کار هستند.

سیگل می‌گوید مطالعه جدید “بخش مهمی از تصویر بزرگتر از جایی است که ما به عنوان یک ملت در حال حرکت هستیم” با داروهای روانگردان است. این مهم است که بفهمیم چه اتفاقی می‌افتد از نظر جنبه مراقبت‌های بهداشتی.

مطالعه جدید نشان داد که مجموع قارچ‌های کشف‌شده توسط مجریان قانون در سراسر کشور از نزدیک به 500 پوند در سال 2017 به بیش از 1800 پوند در سال 2022 رسیده است. غرب میانه (41.8٪).

پالامار می گوید: «بیشترین وزن کلی در تشنج ها در غرب بود. و من فکر نمی‌کنم تصادفی باشد که بسیاری از سیاست‌های لیبرال‌تر از آنجا شروع به تأثیرگذاری کرده‌اند.»

او توضیح می دهد که این می تواند به این دلیل باشد که این سیاست های لیبرال ممکن است فروش داروهای روانگردان را قانونی نکنند. “بنابراین، اگر فروشگاهی با صدها پوند شاروم دارید، احتمالاً به نوعی خلاف قانون عمل می کنند. همچنین عملیات های بزرگی در حال رشد وجود دارد که در حال نابودی هستند.”

دکتر نورا ولکو، مدیر مؤسسه ملی سوء مصرف مواد مخدر (NIDA)، که در این مطالعه با بودجه NIDA شرکت نداشت، می‌گوید: نتایج همچنین حاکی از افزایش تقاضا برای دارو است. “فروشندگان قادر به فروش محصول هستند زیرا افراد بیشتری از آن استفاده می کنند.”

بررسی‌ها و مطالعات اخیر نشان داده‌اند که استفاده از داروهای روان‌گردان مانند سیلوسایبین، جزء روان‌گردان قارچ‌ها، در سال‌های اخیر رو به رشد بوده است. یک مطالعه منتشر شده در سال 2022 نشان داد که استفاده از سیلوسایبین بین سال‌های 2002 تا 2019 افزایش یافته است که عمدتاً توسط کاربران 26 سال و بالاتر انجام می‌شود. و داده‌های سازمان بهداشت روانی و سوء مصرف مواد نشان می‌دهد که سیلوسایبین محبوب‌ترین روان‌گردان گیاهی در ایالات متحده است، به طوری که بیش از 11 درصد از افراد 12 ساله و بالاتر گزارش داده‌اند که در سال 2022 از این دارو استفاده کرده‌اند.

استفاده روزافزون از روانگردان ها و موجی از دولت هایی که این داروها را جرم زدایی می کنند، سرمایه گذاری فزاینده ای در تحقیقات در مورد مزایای بالقوه درمانی روانگردان ها، از جمله سیلوسایبین، به موازات آن انجام داده است.

“توجه زیادی به استفاده بالقوه از داروهای روانگردان، برای درمان افسردگی، اختلال استرس پس از سانحه، [and] ولکو می گوید: برای درمان اعتیاد.

سازمان غذا و داروی ایالات متحده هنوز استفاده از سیلوسایبین را برای استفاده درمانی تایید نکرده است. ولکو می گوید، اما آزمایشات بالینی نتایج امیدوارکننده ای را نشان می دهد.

او می افزاید: «آزمایش های بالینی، از آنجایی که به استفاده از سیلوسایبین برای درمان افسردگی، به عنوان مثال، در بیماران لاعلاج یا افسردگی شدید مربوط می شود، بسیار بسیار جالب است. “شما نمی توانید آن را انکار کنید.”

با این حال، Volkow و Siegel نگران افزایش تعداد افرادی هستند که از psilocybin استفاده می کنند، خواه به صورت تفریحی یا نوعی خود درمانی برای علائم سلامت روان باشد.

ولکو می گوید: “نگرانی من در مورد اعتیاد نیست، زیرا داروهای روانگردان در اصطلاح کلاسیک اعتیاد اعتیادآور نیستند.”

اما، تحقیقات اولیه خطر روان پریشی و حتی افکار و اقدام به خودکشی را نشان می دهد.

ولکو می گوید: «این می تواند یک روان پریشی تمام عیار را تحریک کند. و برخی از این روان پریشی ها می توانند بسیار، بسیار ترسناک باشند. او می‌گوید برخی از روان‌پریشی‌ها می‌توانند به خودکشی یا اقدامات تکانشی منجر شوند که منجر به خودکشی می‌شود.

Volkow همچنین در مورد اثرات منفی بالقوه ترکیب سیلوسایبین با سایر داروها یا داروها نگران است، زیرا چیزی است که دانشمندان هنوز آن را بررسی نکرده اند.

و بنابراین، او هشدار می دهد، “ما باید آگاه باشیم که استفاده از این داروها هزینه خاصی دارد.”