ایالات متحده هیچ سیستمی برای ردیابی مواد مخدر کشنده خیابانی جدید ندارد:


امی ترگلیا زخمی را بر روی بازوهای خود نشان می دهد که ناشی از زایلازین، یک مسکن دامپزشکی است که به عنوان یک عامل برش برای هروئین و فنتانیل استفاده می شود.

کریس کریگ/The Providence Journal/شبکه ​​USA Today از طریق رویترز


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

کریس کریگ/The Providence Journal/شبکه ​​USA Today از طریق رویترز


امی ترگلیا زخمی را بر روی بازوهای خود نشان می دهد که ناشی از زایلازین، یک مسکن دامپزشکی است که به عنوان یک عامل برش برای هروئین و فنتانیل استفاده می شود.

کریس کریگ/The Providence Journal/شبکه ​​USA Today از طریق رویترز

سازمان‌های بهداشت عمومی و مجری قانون در سراسر ایالات متحده در تلاش هستند تا تأثیر زایلازین، یک تهدید جدید مرگبار برای آمریکایی‌هایی که از مواد مخدر خیابانی استفاده می‌کنند، کم کنند.

این تلاش پیچیده است – برخی از منتقدان می گویند فلج شده است – زیرا هیچ کس مطمئن نیست که چه کسی این ماده شیمیایی خطرناک را با فنتانیل، مت آمفتامین ها و سایر مواد مخدر خیابانی مخلوط می کند. همچنین مشخص نیست که چرا آنها این کار را انجام می دهند.

دکتر نابارون داسگوپتا، محققی در دانشگاه کارولینای شمالی که مواد مخدر خیابانی جمع آوری شده در سراسر کشور را آزمایش می کند، گفت: “چرا ملی شده است؟ نمی دانم چرا. سوال سخت بیرون از دروازه.”

زایلازین یا “ترانک” یک آرام بخش اسب است که توسط صنعت دامپزشکی استفاده می شود. داسگوپتا می‌گوید رمز و راز پیرامون آن به یک مشکل بهداشت عمومی گسترده‌تر اشاره می‌کند: سازمان‌های ایالتی و فدرال ظرفیت شناسایی و ردیابی تهدیدات دارویی جدید را در زمان واقعی ندارند.

داسگوپتا گفت: «ما فقط زمانی متوجه می‌شویم که خیلی دیر شده باشد، وقتی مردم یا مرده یا دستگیر شوند.

با بسیاری از کارشناسان برجسته مواد مخدر خیابانی در کشور تماس گرفت. همه متفق القول بودند که دولت به طرز تاسف باری با انتشار فنتانیل دیر دست و پنجه نرم کرد و اکنون در حال جبران زایلازین است.

از آنجا که هیچ سیستم ملی برای شناسایی سریع تهدیدات مواد مخدر وجود ندارد، اکثر آنها گفتند که ایالات متحده احتمالاً توسط سایر مواد مخدر خیابانی در حال ظهور غافلگیر خواهد شد.

دکتر نورا ولکو، رئیس موسسه ملی سوء مصرف مواد مخدر گفت: “در حال حاضر چه اتفاقی می افتد؟ من نمی دانم.”

او گفت: “اگر می خواهید در واقع زیرک و انعطاف پذیر باشید و مداخلات را بر اساس آنچه مشاهده می کنید انجام دهید، به داده های به موقع نیاز دارید.” “در غیر این صورت، شما این کار را با چشمان بسته انجام می دهید.”

دولت بایدن برای بهبود جمع آوری داده های بلادرنگ در مورد مواد مخدر خیابانی و مصرف بیش از حد غیرکشنده اقدام کرده است، اما مقامات اذعان دارند که جمع آوری و اشتراک گذاری داده های ملی همچنان ابتدایی است.

“این فقط پوست شما را می خورد”

دکتر راهول گوپتا، مدیر دفتر سیاست ملی کنترل مواد مخدر کاخ سفید، در ماه مه زمانی که هشدار داد که زایلازین یک تهدید بزرگ در حال ظهور برای سلامتی است، گفت: “من عمیقا نگران معنای این تهدید برای ملت هستم.”

طبق گزارش دفتر گوپتا، مرگ و میر ناشی از مصرف بیش از حد زایلازین مثبت در جنوب ایالات متحده از سال 2020 تا 2021 ده برابر، در غرب ایالات متحده هفت برابر و در غرب میانه پنج برابر افزایش یافته است. بیشتر این مرگ و میرهای ناشی از مواد مخدر نیز مربوط به فنتانیل بود.

گوپتا اذعان داشت که بسیاری از شهرها و شهرها در حال کور شدن هستند.

او گفت: «تست برای زایلازین در سراسر ایالات متحده نابرابر است، که این امر به دست آوردن تصویر ملی را دشوار می کند. بسیاری از جوامع حتی از این تهدید در حیاط خلوت خود آگاه نیستند.»

در طول سال‌ها، زایلازین گاهی اوقات در مواد مخدر خیابانی پیدا می‌شود، اما در طول 12 ماه گذشته، ناگهان ویروسی شد.

مرگ و میر ناشی از مصرف بیش از حد و عوارض شدید پزشکی – از جمله زخم های گوشتی وحشتناک ناشی از این ماده شیمیایی – در جنوب و غرب، جایی که زایلازین تقریبا ناشناخته بود، افزایش یافته است.

جسیکا که در نیو کسل، دل زندگی می‌کند، گفت: «این فقط پوست شما را می‌خورد و سوراخی به جا می‌گذارد و سپس یک زخم باقی می‌گذارد.» موافقت کرد که از نام خانوادگی او به دلایل حفظ حریم خصوصی و استفاده غیرقانونی از مواد مخدر استفاده نکند.

سازمان های مجری قانون و بهداشت عمومی ایالات متحده می گویند که زایلازین یک تهدید بزرگ برای افراد معتاد است. آنها در حال تقلا هستند تا بفهمند چرا این ماده شیمیایی در بسیاری از مواد مخدر خیابانی جمع می شود.

اداره مبارزه با مواد مخدر آمریکا


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

اداره مبارزه با مواد مخدر آمریکا

او در حالی که در یک ون کاهش آسیب بود صحبت کرد، جایی که با بانداژ روی پاهایش از زخم های مربوط به زایلازین ظاهر شد. جسیکا گفت: “به سرعت پیش می رود، فقط به معنای واقعی کلمه پوست شما را می خورد.”

زایلازین همچنین احیای افراد را پس از مصرف بیش از حد فنتانیل سخت‌تر می‌کند و این ماده شیمیایی لایه دیگری از اعتیاد و ولع شدید را اضافه می‌کند.

KC که از فنتانیل خیابانی در دوور دل استفاده می‌کند، گفت: «افرادی که در این زمینه هستند، بیشتر و بیشتر و بیشتر به داخل مکیده می‌شوند.» او گفت که زایلازین اعتیاد را کشنده‌تر و فرار از آن را سخت‌تر می‌کند. “در حال حاضر به نوعی ناامید کننده است.”

کارشناسان مواد مخدر می گویند که آنها فقط تئوری هایی در مورد اینکه چه کسی زایلازین را به کوکتل های مواد مخدر خیابانی اضافه می کند – و چرا.

«در حال حاضر نمی‌توانیم جزئیات بیشتری ارائه کنیم»

یکی از احتمالات این است که به صورت محلی اتفاق می افتد، باندهای مواد مخدر در نقاطی در سراسر ایالات متحده به طور ناگهانی از این ماده مرگبار جدید به عنوان راهی برای برش یا رقیق کردن پودر فنتانیل استفاده می کنند.

داسگوپتا گفت: «می‌توانی به یک میز آشپزخانه فکر کنی. “شما پودر تهیه می کنید و آن را با هم مخلوط می کنید، همانطور که جوش شیرین، نمک و شکر پنکیک را با آرد مخلوط می کنید.”

اما برخی کارشناسان فکر می کنند که زایلازین ممکن است زودتر وارد زنجیره تامین شود، قبل از اینکه کارتل های مکزیکی فنتانیل و مت آمفتامین ها را به آن سوی مرز ارسال کنند.

ولکو می‌گوید داده‌های جدید نمونه دارویی جمع‌آوری‌شده در داخل مکزیک، از این نظریه حمایت می‌کند. او گفت: «شاید محصولات از قبل به صورت مخلوط وارد ایالات متحده شوند.

چرا کارتل‌ها و دلال‌ها ناگهان تصمیم می‌گیرند که فنتانیل – یک ماده مخدر خیابانی کشنده – حتی خطرناک‌تر بسازند؟ باز هم کارشناسان سیاست فقط تئوری دارند.

ولکو گفت که یک احتمال، راحتی ساده است. تا همین اواخر، زایلازین تنظیم یا کنترل نمی شد، بنابراین تهیه آن نسبتاً آسان بود.

او گفت: “زایلازین یک پرکننده کامل است. اساساً بسیار بسیار ارزان است. علاوه بر آن، ممکن است مدت این داروها را افزایش دهد.”

این به نظریه دیگری در مورد افزایش مصرف زایلازین اشاره می کند.

برخی از افرادی که اعتیاد به فنتانیل را تجربه می کنند، معتقدند که Tranq علائم ترک را افزایش می دهد یا آن را به تاخیر می اندازد.

این می تواند تا حدی جذاب باشد زیرا مجریان قانون عرضه فنتانیل خیابانی را تحت فشار قرار داده اند و سعی می کنند تهیه آن را سخت تر و گران تر کنند.

ماریتزا پرز مدینا، محققی در Drug Policy Alliance، گفت: «این واقعاً تولیدکنندگان دارو را وادار کرد تا شروع به ادغام زایلازین در عرضه کنند.

با اداره مبارزه با مواد مخدر – بالاترین سازمان مجری قانون در ایالات متحده در مبارزه با مواد مخدر خیابانی – تماس گرفت، اما مقامات DEA از مصاحبه خودداری کردند و بیانیه کوتاهی ارسال کردند.

در بیانیه آمده است: «DEA به ردیابی و نظارت بر این تهدید مواد مخدر نوظهور، از جمله تمام منابع و سطوح احتمالی که در آن به عرضه غیرقانونی مواد مخدر وارد می‌شود، ادامه می‌دهد». “در حال حاضر نمی توانیم جزئیات بیشتری ارائه دهیم.”

چرا تهدیدات دارویی را به روشی که کووید را ردیابی کردیم، ردیابی نمی کنیم؟

فقدان داده‌های دقیق و بی‌درنگ درباره تهدیدات مواد مخدر در حال ظهور، مردم را در خط مقدم بحران مصرف بیش از حد که تنها در سال گذشته باعث مرگ 110134 نفر در ایالات متحده شد، خشمگین می‌کند.

“یادت میاد کی شروع شد؟ لوی واردل، مدیر یک تشییع جنازه در شاین، ویو، که با خانواده هایی کار می کند که عزیزانشان را به دلیل مصرف بیش از حد مصرف مرگبار از دست داده اند، گفت.

“چرا این جهنم برای این در دسترس نیست [public health crisis]؟” او درخواست کرد.

فناوری برای ردیابی تهدیدات دارویی اضطراری با آزمایش فاضلاب وجود دارد. کارشناسان می‌گویند اگر سازمان‌های مجری قانون ملزم شوند داده‌هایی را که درباره داروهای خیابانی جمع‌آوری می‌کنند به سرعت در یک سیستم ملی قابل دسترسی برای سازمان‌های بهداشت عمومی به اشتراک بگذارند، کمک خواهد کرد.

تاکنون این ایده ها مورد توجه قرار نگرفته است. این باعث می‌شود گروه‌های کاهش آسیب مانند OnPoint در شهر نیویورک برای نمونه‌گیری از داروها به صورت محلی و جمع‌آوری اطلاعاتی که می‌توانند در مورد مواد جدیدی که ممکن است در حال انتشار هستند، تلاش کنند.

“ما هر ماه یک بار تماس های ملی کاهش آسیب داریم و همیشه با یکدیگر چک می کنیم. چه چیزی وجود دارد؟ اینجا چه چیزی پیدا می کنید، چه چیزی در آنجا پیدا می کنید؟” سام ریورا، مدیر اجرایی OnPoint NYC گفت.

کارشناسان می‌گویند این نوع شبکه‌سازی مردمی می‌تواند کمک کند، اما در دوره‌ای که انتظار می‌رود مواد مخدر خیابانی مصنوعی بیشتری – شاید کشنده‌تر از زایلازین – به سرعت ظهور کنند، کافی نیست.

مقامات دولتی اذعان دارند که تا زمانی که معمای زایلازین حل شود و اقدامات بهداشت عمومی برای کاهش مضر بودن آن انجام شود، داروی سمی خیابانی بعدی ممکن است در حال حاضر وجود داشته باشد.

گوپتا از کاخ سفید گفت: “ما همچنین به دنبال چیزی هستیم که به طور بالقوه پس از زایلازین به عنوان یک افزودنی به فنتانیل می آید تا از افزودنی بعدی در عرضه دارو جلوتر باشیم.”

مادلین بک با سازمان خبری غیرانتفاعی WyoFile و پل کیفر با رسانه عمومی دلاور در گزارش این داستان مشارکت داشت.