آیا نورآبی عامل ایجاد چین و چروک اطراف چشم است؟


آیا نور آبی عامل ایجاد چین و چروک اطراف چشم است؟

کارشناسان این که مدت زمان  استفاده از صفحه نمایش باعث آسیب بیشتر به سلامت روان ما می شود یا خیر را بررسی می کنند. با ما همراه باشید که در ادامه در مورد این موضوع مهم و کاربردی اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار خواهیم داد.

در این مقاله از مجله اینترنتی آرایشی بهداشتی  به شما درباره ی محافظت از پوست در برابر آسیب نور آبی خواهیم گفت لطفا با ما همراه باشید.

در این مقاله از مجله اینترنتی آرایشی بهداشتی به شما درباره ی این که آیا نورآبی عامل ایجاد چین و چروک اطراف چشم است خواهیم گفت لطفا با ما همراه باشید.

در حالی که ساعت های بیشماری که صرف جستجو در گوشی همراه خود می کنیم، احتمالا منجر به بدتر شدن سلامت روانی ما میشود، همچنین ممکن است باعث آسیب شدید به پوست ما شود.

چین و چروک زیرچشم، تغییر رنگ پوست و گودی زیرچشم تنها برخی از عوارض جانبی احتمالی قرارگرفتن در معرض نور آبی هستند.

براساس نظر متخصصان پوست نور آبی یک نور پرانرژی و با طول موج کوتاه است که بخشی از طیف نورمرئی می باشد که می تواند از خورشید،

کامپیوتر و صفحه نمایش تلفن و سایر ابزارهای دیجیتال ناشی شود و اخیرا در مورد مراقبت از پوست موضوع حائز اهمیتی بوده است.

بسیاری از محصولات ادعا می کنند که از پوست در برابر نور آبی که باعث علائم پیری زودرس می شود، محافظت می کنند. 

 اما در واقع چقدر باید نگران این موضوع باشیم؟ آیا نورآبی واقعا باعث ایجاد مواردی مانند چین و چروک زیرچشم می شود؟و آیا می توانیم کاری در مورد آن انجام دهیم؟

برای پاسخ به تمامی سوالات مهم شما در این زمینه، به کارشناسان مراجعه کردیم، در ادامه نظرات آن ها را با شما در میان می گذاریم.

 

نورآبی چگونه بر روی پوست تاثیر می گذارد؟

متخصصان پوست می گویند باید تحقیقات بیشتری انجام شود تا به طور قطع بگوییم نور آبی برروی پوست ما اثر می گذارد.

با این حال مطالعاتی وجود دارد که می گویند این نوع نور می تواند منجر به علائم پیری و سایر مشکلات پوستی شود، حمایت می کند.

مطالعات نشان می دهد که نور آبی به احتمال زیاد تواید رادیکال های آزاد در پوست را تحریک می کند که منجر به مواردی مانند چین و چروک و آسیب های پوستی می شود.

مطالعات دیگری نشان می دهد که پوست در معرض نور آبی رنگدانه بیشتری دارد.

نورآبی مطمئنا از طریق ایجاد استرس اکسیداتیو باعث آسیب به پوست می شود که به نوبه خود سد پوست را مختل می کند و به سلول ها آسیب می رساند.

این می تواند منجر به تسریع فرآیند پیری پوست، تغییررنگ و افزایش به نظررسیدن سیاهی زیر چشم شود.

اگرچه این مطالعات گسترده نیستند، اما بسیار مهم است که تاثیرنور آبی را در نظر بگیریم. به خصوص درحال حاضر که همه ما مدت زمان بسیاری با صفحه نمایش ها کار داریم.

اگرچه هنوز تاثیر نور آبی به طور کامل شناخته نشده است، توجه به اینکه نور آبی عمیق تر از اشعه یUV نفوذ می کند، مهم است.

 

آیا نورآبی می تواند باعث ایجاد چین و چروک زیر چشم شود؟

ممکن است که نور آبی باعث ایجاد چین و چروک زیر چشم شود. متخصصان می گویند نور آبی می تواند به ناحیه زیرپلک آسیب برساند، زیرا آن ها نازک ترین قسمت پوست صورت محسوب می شوند.

ناحیه زیرچشم و پلک همچنین مستعد مشکلات پوستی مانند خطوط ریز،چین و چروک و هایپرپیگمانتاسیون هستند.

برخی از مطالعات نشان می دهند که قرار گرفتن در معرض نور آبی ممکن است بینایی شما را تحت تاثیر قرار دهد و با سایر تغییرات بینایی مانند دژنراسیون ماکولا شبکیه مرتبط باشد.

قرارگرفتن در معرض نورآبی همچنین ممکن است سبب تداخل در ریتم شبانه روزی و چرخه خواب شما شود که باعث می شود استراحت کافی نداشته باشید و پوست شما خسته به نظر برسد.

 

چگونه باید از پوست خود در برابر نورآبی محافظت کنید؟

یکی از بهترین روش ها برای محافظت از پوست در برابر نور آبی، انجام همان کاری است که معمولا برای محافظت از پوست دربرابر اشعه های مضرUV خورشید انجام می دهید.

از کرم ضدآفتاب استفاده کنید و آنتی اکسیدان ها را در روتین مراقبت از پوست خود بگنجانید.

پزشکان می گویند تمام اقدامات احتیاطی انجام شده برای کمک به محافظت از پوست شما در برابر اشعه های UVAو UVB باید در برابر اثرات نور آبی انجام شود.

این به معنای استفاده از یک آنتی اکسیدان برای جلوگیری از آسیب ناشی از رادیکال های آزاد و سایر عوامل استرس زای محیطی ،استفاده و استفاده مجدد از مقادیر کافیSPF است.

پزشکان استفاده از کرم های ضدآفتاب معدنی رنگی را توصیه می کنند زیرا از پوست در برابر نورهای UVA و UVB و به طورخاص نورآبی محافظت می کند.

همه ضدآفتاب ها قادر به خنثی کردن نور آبی نیستند، بنابراین مهم است به دنبال ضدآفتاب هایی باشید که شامل مواد محافظت کننده خاصی در برابر نور آبی هستند مانند اکسید آهن

باید به دنبال آنتی اکسیدان هایی باشد که به خنثی کردن آسیب رادیکال های آزاد که ممکن است هنگام قرارگرفتن پوست در معرض نورآبی رخ دهد،کمک کنند.

از نظر متخصصان، ویتامین C، جلبک های قرمز و اکتوئین از مهم ترین مواردی هستند که باید به آن ها توجه کرد.

راه های دیگر محافظت از پوست در برابر نور آبی شامل استفاده از صفحه نمایش خنثی کننده نور آبی و کاهش زمان قرارگرفتن در معرض نورخورشید در خارج از منزل و به طورکلی صفحه نمایش شما است.

متخصصان می گویند لباس های محافظت کننده مانند کلاه آفتابی و عینک برای فضاهای داخل و خارج از منزل برای محافظت از پوست شما در برابر نور آبی بسیار مهم خواهد بود.



Source link